Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Occasie D700 of nieuwe D600?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Occasie D700 of nieuwe D600?

    Hallo,

    ik heb te lang getwijfeld om een nieuwe D700 te kopen, nu die niet meer te verkrijgen is heb ik eindelijk het budget bijeengekregen. Op de tweedehandsmarkt is de D700 te koop met soms maar enkele duizenden clicks.
    Nu met het verschijnen van de D600, die goede prestaties toebedeeld krijgt, is er twijfel mijn oude liefde te volgen, D700, of overstappen naar de nieuwe D600. De bedoeling is naar Full Frame over te stappen.
    Nu gebruik ik een D90, de D800 is een beetje te hoog gegrepen voor mij, dit even terzijde om het over deze twee vernoemde toestellen te hebben.
    Graag je mening, voor een twijfelaar uit Vorselaar, Grtn Marcel
    Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
    Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

  • #2
    Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

    D600 heeft beter beeldkwaliteit en zelfs betere iso-prestaties, tenzij de D700 dus veel beter aanvoelt, zou ik voor de D600 gaan. Je zal ook enkele lenzen mogen upgraden, want ze zijn niet allemaal voor fullframe.

    Comment


    • #3
      Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

      Het wel erg kleine AF-veld zou de D600 voor mij een no-go maken.

      Comment


      • #4
        Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

        Ik denk dat een D700 ook ruim voldoende zal zijn, en zonder grip gaan die tussen de 1000 en 1200€, zoek een goed toestel dat niet te oud is en weinig klicks heeft.
        Je gaat immers nog geld nodig hebben om je lenzen aan te passen want als je daar een goede standaardzoom wil dan kom je niet toe door je croplenzen te verkopen.
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

          Als ik de problemen lees betreffende vuil op de sensor wegens fabricageproblemen zou ik ook opteren voor een toetel dat zijn degelijkheid heeft bewezen.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

          Comment


          • #6
            Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

            Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
            Als ik de problemen lees betreffende vuil op de sensor wegens fabricageproblemen zou ik ook opteren voor een toetel dat zijn degelijkheid heeft bewezen.
            Een gouden advies: koop NOOIT eerste reeksen van toestellen die pas op de markt zijn, 1 keer in je leven je aankoop twee jaar uitstellen en dan telkens inpikken op een model wat een jaartje of twee op de markt is, dit spaart je niet allen een hoop geld maar ook een hoop kinderziektes
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

            Comment


            • #7
              Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

              Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
              Een gouden advies: koop NOOIT eerste reeksen van toestellen die pas op de markt zijn, 1 keer in je leven je aankoop twee jaar uitstellen en dan telkens inpikken op een model wat een jaartje of twee op de markt is, dit spaart je niet allen een hoop geld maar ook een hoop kinderziektes
              Er moeten toch pioniers zijn hé, anders komen de kinderziektes er nooit uit.

              Ik denk dat ik ook voor de D700 zou gaan, al is het alleen al voor de euro's, en zien of FF bevalt.

              Ruud
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

                Bedankt reeds voor de reacties, ja ik weet dat de meeste lenzen niet voldoen voor full-frame. Dat heb ik via een vraag in dit forum in het begin van dit jaar vernomen. Ik zou die lenzen ten gepaste tijde te koop aanbieden, samen met mijn D90. Ik wacht op een toestel zoals Jozef schrijft niet te oud en weinig clicks. Ik ben vorig jaar iemand tegen het lijf gelopen die een
                D700 had, en heb die even mogen vasthouden. Dat voelde heel goed aan, daarom lanceerde ik deze vraag, vooral om mij zelf te overtuigen. Ook de reactie van ericvanhout vind ik correct, een tijdje wachten tot eventueele kinderziekten opgelost raken.
                Ik ga nu de tweedehandsmarkt afschuimen.
                Groeten Marcel
                Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
                Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

                Comment


                • #9
                  Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

                  Kunststof en het oculairglaasje en AF punten alleen al doet mij afhaken, volgens mij zal de D600 nooit een hoogvlieger worden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

                    Oorspronkelijk geplaatst door BaseLine Bekijk bericht
                    Bedankt reeds voor de reacties, ja ik weet dat de meeste lenzen niet voldoen voor full-frame. Dat heb ik via een vraag in dit forum in het begin van dit jaar vernomen. Ik zou die lenzen ten gepaste tijde te koop aanbieden, samen met mijn D90. Ik wacht op een toestel zoals Jozef schrijft niet te oud en weinig clicks. Ik ben vorig jaar iemand tegen het lijf gelopen die een
                    D700 had, en heb die even mogen vasthouden. Dat voelde heel goed aan, daarom lanceerde ik deze vraag, vooral om mij zelf te overtuigen. Ook de reactie van ericvanhout vind ik correct, een tijdje wachten tot eventueele kinderziekten opgelost raken.
                    Ik ga nu de tweedehandsmarkt afschuimen.
                    Groeten Marcel
                    Hier is er al één, http://forum.belgiumdigital.com/f11/...10-437143.html

                    Denk dat er nog wel meer komen.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Kunststof en het oculairglaasje en AF punten alleen al doet mij afhaken, volgens mij zal de D600 nooit een hoogvlieger worden.
                      Heb je hem al eens vastgehad? Hij voelt steviger aan dan een D7000 (dat volledig uit metaal is), persoonlijk heb ik geen probleem met de af-punten, ik gebruik constant het middelste af-punt.
                      Wat is er met het oculairglaasje?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

                        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                        Heb je hem al eens vastgehad? Hij voelt steviger aan dan een D7000 (dat volledig uit metaal is), persoonlijk heb ik geen probleem met de af-punten, ik gebruik constant het middelste af-punt.
                        Wat is er met het oculairglaasje?
                        D7000 heeft enkel de boven en achterzijde uit een magnesiumlegering, de rest is plastic.
                        Net als de D600 trouwens waar ook enkel de boven en achterzijde in magnesiumlegering en de rest uit plastic is.
                        D800 en een goed glasservies

                        Comment


                        • #13
                          Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

                          Het minder aantal af punten merk je niet echt, ik toch niet. D700 voelt idd goed aan, ligt goed in de hand, maar de D600 is ook zo slecht niet. Voelt degelijker aan dan de D90. Dynamische bereik van de D600 is beter. Heb met 12MP nooit te kort gehad, soms zou het wat handiger zijn om wat te kunnen bijsnijden en dat kan met een D600 makkelijker. Qua bediening is het wat anders, maar ook weer niet zo dramatisch anders.
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                            D7000 heeft enkel de boven en achterzijde uit een magnesiumlegering, de rest is plastic.
                            Net als de D600 trouwens waar ook enkel de boven en achterzijde in magnesiumlegering en de rest uit plastic is.
                            sorry, ik dacht dat de body helemaal uit magnesium was op de D7000, zoals de grip. Maar de D600 voelt toch een stuk steviger aan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

                              Ik zat in hetzelfde schuitje als jij.

                              De twijfel tussen de D600 of de D700. (D800 is gewoon over the top voor mijn gebruik)

                              Bij mij is de keuze gegaan naar de D700, Waarom?

                              1) Komende van een D80 wou ik de overstap maken naar een semi-pro body, en dit is de D600 simpelweg niet.
                              2) D700 welke beter weather-sealed is dan de D600
                              3) Komende van 10mp welke meer dan voldoende was zie ik mijzelf niet genoodzaakt om de 24mp van de D600 in huis te halen.
                              4) De nog steeds denderende ISO-performance (ookal wordt hij hier voorbijgestreefd door de D600, maar hoe vaak ga je op ISO 12.800 foto's maken?)
                              5) In combinatie met de mb-d10 8fps
                              6) D600 welke nog steeds in zijn kinderschoenen staat met de bijkomende kinderziektes, waarbij de D700 zijn dienst al jaren heeft bewezen.
                              7) Hoe de D700 in de hand ligt tov de D600
                              8) De huidige prijs van de D700 & de D600
                              9) Hoe belachelijk ik het vind dat de scherpstelpunten van de D600 allemaal centraal op een hoopje zitten

                              Dan was er nog de laatste struikelblok voor mij. Graag had ik gehad dat de body ook videomogelijkheden had, daar de D700 dit niet had was ik toch van plan om naar de D600 over te stappen.
                              Nu gezien het feit dat het diafragma niet aan te passen valt tijdens het filmen (tenzij je manuele lenzen hebt), en de toch niet zo scherpe video als de 5d2/5d3 heb ik besloten te wachten met video en volledig voor de D700 te gaan.

                              Hopelijk ben je er wat mee! (hoewel dit allemaal persoonlijk is natuurlijk)
                              flickr
                              facebook

                              Comment

                              Working...
                              X