Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gentse platteland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gentse platteland

    Update



    Origineel
    Last edited by TomBelgium; 31 oktober 2012, 19:47.

  • #2
    Re: Gentse platteland

    Vermits er geen reacties gekomen zijn, vermoed ik dat er geen prijzen zijn te winnen met bovenstaande
    Nu ik het zelf eens bekijk, is het allemaal wel iets te veel verzadigd en te gecontrasteerd. Toch had ik graag ook jullie mening geweten dus feel free to shoot...

    Comment


    • #3
      Re: Gentse platteland

      Ik vind het nochtans niet slecht. Vooral heel mooie lucht, aan het gras is inderdaad iets eigenaardig.
      De koeien zijn zeker een meer waarde; horen er echt bij, maar 't is jammer van de duidelijke lintbebouwing op de achtergrond. Laat mij raden: ergens in vlaanderen?

      Comment


      • #4
        Re: Gentse platteland

        Prachtige lucht, mooie compo, de voorgrond komt eerder onnatuurlijk over
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Gentse platteland

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Prachtige lucht, mooie compo, de voorgrond komt eerder onnatuurlijk over
          +1
          En net iets teveel halo te zien.
          Maar in essentie is het basisidee goed. Zeker de invoerende schuine lijn.
          Ik zou gewoon eens opnieuw beginnen met bewerken. De foto verdient het !
          Groeten,
          Johan
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Gentse platteland

            Inderdaad vooral het gevoel dat je er behoorlijk wat te veel contrast hebt ingestoken. Foto komt vrij hard over.
            Even aan het proberen geweest, als je de donkere delen wat ophaalt, en het contrast verlaagd word het geheel een stuk zachter/prettiger over.

            Foto zelf is zeker mooi, knap landschap zo met die lucht en koetjes erbij.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Gentse platteland

              In de basis vind ik het een leuk plaatje, met mooi avond licht en scène. Tikkeltje jammer dat de boom rechts uit de rug van de koeien lijkt te groeien, een paar stapjes naar links of rechts was wellicht beter geweest. Wat ik niet fraai vind aan deze foto is de sterke en onnatuurlijk ogende bewerking. Ik denk dat de foto een stuk beter uit de verf komt bij een subtielere bewerking.
              WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

              Comment


              • #8
                Re: Gentse platteland

                Ons Vlaamse land. Mooie beestenboel. Dat wel, en dat alles onder een lucht
                van Permeke.

                Comment


                • #9
                  Re: Gentse platteland

                  Bedankt om te reageren. Heb alles eens weggegooid en ben opnieuw begonnen zoals je kan zien in de update...

                  Groeten,
                  Tom

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gentse platteland

                    Hoi Tom,
                    Vermoedelijk zit het er ergens tussenin. Zeker de prachtige lucht van de eerste zou ik zo laten.
                    Ik heb zelf ook wat zitten proberen. LINK Helaas is er scherpte verloren gegaan, door het werken op de Jpeg.
                    Als je het niets vindt, verwijder ik hem uiteraard.
                    Was het gras van het middendeel pas gemaaid ? Deze vraag stel ik, omdat ik ook niet helemaal met dat gedeelte uitkom. Want een pas gemaaide wei is nl zzeeeeeerr groen. En dat zou een heleboel verklaren.
                    Groeten,
                    Johan
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gentse platteland

                      da's er wel een beetje over hé; zou de raad van Jos volgen en mss ook de saturatie vh groen wat minderen (de lucht laten zoals die is )

                      mss kan Jos zijn bewerking eens posten ?


                      oeps..... Johan was me net ff voor ;-)
                      Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

                      http://shantiguru.1x.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gentse platteland

                        Ga er straks nog eens mee aan de gang...
                        Bedankt voor de tips

                        Comment

                        Working...
                        X