Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coffee cup

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Coffee cup

    Begin deze week een Canon 50mm 1:1.8 II gekocht, en meteen ook mee aan het spelen gegaan.
    Eén van de eerste objecten die voor de lens gingen was onderstaande koffie tas, het resultaat, was wel leuk, maar de tas was te helder en het licht van de gloeilamp deed de tas teveel blinken.
    Gisteren een DIA Polarisatiefilter gekocht, en deze avond de foto opnieuw gemaakt.
    Ik vind hem geslaagd


    Camera: Canon EOS 550D
    Lens: Canon EF 50mm f/1.8 II + DIA Polarization filter
    ISO: 100
    Focal length: 50 mm
    Aperture: F/2.2
    Exposure time: 2 sec



    Camera: Canon EOS 550D
    Lens: Canon EF 50mm f/1.8 II + DIA Polarization filter
    ISO: 200
    Focal length: 50 mm
    Aperture: F/2.2
    Exposure time: 1 sec
    Last edited by dmeerpa; 29 oktober 2012, 20:11.
    Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

  • #2
    Re: Coffee cup

    Welkom hier!!!
    Mooie foto, ik hou wel van zo'n foto's, die vol sfeer zitten. Mooie
    achtergrond kleur, had nog leuker geweest zaten er nog van die lichtbolletjes in je
    achtergrond.
    Have fun.
    Groetjes, Jill.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: Coffee cup

      Leuke poging gedaan, en welkom Kijk even naar je horizontaal perspectief, denk -7 en dan komt de weerspiegeling recht te staan. Hier mag van mij in portretstand worden gefotografeerd zodat de weerspiegeling iets dieper verloopt. Draag zorg voor het ontwerp, want met je filter kun je mooie dingen vastleggen. Werk vooral hier met mooie symmetrie, waar bij je de tafel meer in gelijke hoeken verdeeld. Zorg ervoor dat de tafel geen restjes bevat, dan hoeft de foto ook niet donker te zijn daar op dat oppervlak Succes en veel plezier
      Last edited by purmer; 28 oktober 2012, 19:48.

      Comment


      • #4
        Re: Coffee cup

        Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
        Leuke poging gedaan, en welkom Kijk even naar je horizontaal perspectief, denk -7 en dan komt de weerspiegeling recht te staan. Hier mag van mij in portretstand worden gefotografeerd zodat de weerspiegeling iets dieper verloopt. Draag zorg voor het ontwerp, want met je filter kun je mooie dingen vastleggen. Werk vooral hier met mooie symmetrie, waar bij je de tafel meer in gelijke hoeken verdeeld. Zorg ervoor dat de tafel geen restjes bevat, dan hoeft de foto ook niet donker te zijn daar op dat oppervlak Succes en veel plezier
        http://forum.belgiumdigital.com/f87/...-s-292248.html
        Geen idee of ik alles heb begrepen, ben nog een echte leek ;-)
        Zo heb ik totaal geen idee wat je wil zeggen met "horizontaal perspectief, denk -7"
        Nu ik heb (vlug) even met de losse hand (mijn mini statief laat niet toe om portret te trekken) de foto hermaakt, in portret stand, en de weerspiegeling meer laten doorlopen, en ik heb op de symmetrie gelet. De tafel is een zwarte glazen tafel, vandaar het donker oppervlak ;-)

        PS 1, persoonlijk blijf ik de eerste foto mooier vinden
        PS 2, zal er opletten om maar één topic per dag te starten in de Beginnershoek ;-)


        Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
        Welkom hier!!!
        Mooie foto, ik hou wel van zo'n foto's, die vol sfeer zitten. Mooie
        achtergrond kleur, had nog leuker geweest zaten er nog van die lichtbolletjes in je
        achtergrond.
        Have fun.
        Groetjes, Jill.
        Als jij me zegt hoe ik die kan bijmaken, wil ik het best proberen. De gekleurde achtergrond komt van de LED verlichting die ingebouwd is in de plafondverlichting ;-)
        Misschien met wat blinkende voorwerken, of door het plaatsen van thee lichtjes (probeer ik morgen)
        Last edited by dmeerpa; 28 oktober 2012, 20:45.
        Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

        Comment


        • #5
          Re: Coffee cup

          Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
          Geen idee of ik alles heb begrepen, ben nog een echte leek ;-)
          Zo heb ik totaal geen idee wat je wil zeggen met "horizontaal perspectief, denk -7"
          Ik vindt je update een mooier dan de eerste. Als je PSE(adobe fotoshop) hebt, dan kun je onder de link 'cameravervorming' je foto horizontaal draaien. Hierdoor komen meestal je horizontalen mooi te staan. Idem dito bij verticalen.
          Hier vindt je veel zaken, hoe e.e.a. werkt over fotografie. Veel succes, enne..niet te goed worden hé http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/

          Comment


          • #6
            Re: Coffee cup

            Ik zou nu precies geen bolletjes 'bijmaken', vond ze gewoon leuk.
            Je zal ze wel nog tekenkomen zoals de zon door de bomen en zo... Ik ben
            verzot op een achtergrond die effen of bolletjes-gevormd is.
            Ik vind je update niet zo interessant meer... Wel mooi rechtgezet maar verder niet zoveel
            boeiend meer. -voor mij- De eerste ademd echt die brasserie sfeer uit vind ik.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Coffee cup

              Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
              PS 2, zal er opletten om maar één topic per dag te starten in de Beginnershoek ;-)
              Ze gaan der gewoon een slotje opzetten.
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

              Comment


              • #8
                Re: Coffee cup

                mooi scherp, mooie kleuren enzo
                je weerspiegeling had ik er volledig op gezet hoor

                hij kijkt wel een beetje moeilijk, omdat de horizontale tekening op de kop ('tasse' zoals we hier zeggen) niet echt horizontaal loopt

                enj e foto kijkt mooier indien je hem in het midden van de pagina plaatst
                via de knoppen "bericht bewerken"


                "meer opties"


                "centreren"

                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Coffee cup

                  Moderator Note:
                  Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                  Ze gaan der gewoon een slotje opzetten.
                  Beste dmeerpa,

                  Eerst en vooral welkom op het forum.

                  Zoals reeds aangehaald hebt u 3 topics gestart op 1 kalenderdag ( beginnershoek ).
                  Dit is jammer genoeg niet toegelaten.
                  U mag slechts 1 topic starten, met een max van 3 foto's.

                  Aangezien ik dit pas vandaag heb opgemerkt, heb ik uw 2 andere topics verplaatst naar "fotobeoordeling architectuur" en "fotobeoordeling natuur en landschappen".

                  Indien u nog verdere vragen heeft, mag u mij gerust contacteren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Coffee cup

                    De horizontale is de betere omdat de koffiekop mooi omgeven is door de achtergrond. In de 2de wordt de koffiekop zowat tegen je neus geschoven. Allebei wel zeer zuivere shots met mooie warme kleuren

                    Cheers,
                    F.

                    Comment

                    Working...
                    X