Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen bij keuze digitale reflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kan mij helpen bij keuze digitale reflexcamera

    Hallo allemaal! Ben nieuw in deze forum. Ik heb de volgende vraag. Ik ben in het bezit van sigma lenzen nl. de (50-500 EX APO HSM 1:4-6.3 en een 28-200 ook sigma). Ik wil me nu een digitale reflexcamera aanschaffen D70 van nikon maar weet niet of deze lenzen er op passen en welke vergrotingsfactor dit heeft. Waarschijnlijk ben ik mijn groothoek kwijt? En wat kost dan een lens ervoor?

    Heeft iemand hieromtrent nuttige info?

    Thanks a lot!

  • #2
    Welkom Ronny.

    Beide lenzen gaan perfect op de D70. De factor is 1,52x (1,5 x afgerond). Dus je lenzen winnen aan Tele maar idd de onderkant boet je ook een stukje in ...

    Ik zou je aanraden de 18-70mm aan te achaffen van Nikkor, deze lens betaalde ik in maart 369 euro bij www.top-foto.de en lijkt me de ideale aanvulling en betaalbare groothoek.

    Wil je helemaal profiteren van van 'ultra'groethoek aansluitend op je 28-200 dan is er ook de 12-24 Nikkor maar daarvoor dien je wel 1000 euro op te hoesten, de Sigma 12-14 bestaat ook en is een stukje goedkoper (dacht 700 euro)

    Veel plezier met de D70 en "welcome on board" in de Nikon stal

    Comment


    • #3
      Die 18-70 is idd een redelijk goeie keuze.

      Buiten de Sigma 12-24 die Phille al vernoemde heb je ook nog de andere merken zoals Tamron en Tokina die ook al betaalbare lenzen aanbieden vanaf 17mm.

      Ikzelf heb een Tokina 20-35 en overwoog deze ook op mijn Canon toestel aan te schaffen.

      Comment


      • #4
        Kleine opmerking maar kan van belang zijn. Je sigma lenzen hebben toch een Nikon vatting he want anders gaan ze natuurlijk niet passen he

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kevlar
          Kleine opmerking maar kan van belang zijn. Je sigma lenzen hebben toch een Nikon vatting he want anders gaan ze natuurlijk niet passen he
          lap! ik begin hier al iets te vrezen ... Ik heb nu een Canon Eos300 (ne gewone reflex dus) en daarvoor heb ik die lenzen gekocht. Betekent het dan dat de vatting alleen voor Canon is??? Verdorie dan!? Wat moet ik dan doen? Deze gaan verkopen? Maar heb die duur betaald (serieuze lenzen) ...

          Comment


          • #6
            Originally posted by RonnyE
            Originally posted by Kevlar
            Kleine opmerking maar kan van belang zijn. Je sigma lenzen hebben toch een Nikon vatting he want anders gaan ze natuurlijk niet passen he
            lap! ik begin hier al iets te vrezen ... Ik heb nu een Canon Eos300 (ne gewone reflex dus) en daarvoor heb ik die lenzen gekocht. Betekent het dan dat de vatting alleen voor Canon is??? Verdorie dan!? Wat moet ik dan doen? Deze gaan verkopen? Maar heb die duur betaald (serieuze lenzen) ...
            Als ze passen op die Canon heb je lenzen met een canon vatting en zullen ze niet op een Nikon passen.

            Maar ik denk dat Tom zijn 50-500 nikon verkoopt en één voor canon ging kopen (misschien heeft hij die al gekocht ...)
            http://www.vannecke.be
            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

            Comment


            • #7
              Als je al lenzen hebt met EF vatting voor Canon, en reeds een analoge Eos 300 gebruikt hebt, waarom kies je dan niet voor een Canon Eos 300 D ??
              Of was je niet tevreden van je analoge Eos 300?
              Tenzij je specifieke redenen hebt om een naar Nikon over te stappen zou ik een Eos 300D aanschaffen.

              Groetjes!

              Loes

              Comment


              • #8
                Die Sigma lenzen vind ik wel ideaal voor mij .... maar wat nu? Ik heb de 50-500 1000 euro betaald en wil toch de overstap maken naar digitaal maar ben dan blijkbaar vastgeketend aan canon? Die 'vatting' is niet aan te passen? Pas op, ben hier een leek in hé. Heb wel gehoord dat er lenzen bestaan die zowel voor canon als nikon passen maar ja daar ben ik nu niks mee ...

                Ik kan ook anders denken ... Ik ben niet te vinden voor de nieuwe canon eosD omwille van de body. Maar wat is een alternatief digitaal (evt. van Canon)? Zijn er mensen die een idee hebben wat ik eventueel kan vragen als ik de 50-500 lens verkoop? 2 jaar oud ...

                Alvast bedankt voor alle info, nooit gedacht dat ik hier bij belgiumdigital mijn informatie kan halen!

                Ronny

                Comment


                • #9
                  De Nikon en Canon body's zijn van hetzelfde materiaal. Alleen voelt en ziet de Nikon er veel steviger uit, ik heb ze beiden vastgehad en tov Nikon voelt de Canon idd wat plastiekerig aan.
                  De Nikon kitlens zou ook beter zijn dan de Canon kitlens, wat je meteen een betaalbare groothoek geeft die je met je overstap naar digitaal zal verliezen.
                  Als Nikon je nieuwe keuze is dan zit er niets anders op om je lenzen te vervangen door Nikon lenzen.
                  Maar misschien kan je hier in de Koopjeshoek wel een mooie ruil doen?

                  Groetjes!

                  Loes

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt Loesje voor de tip! Ik ga eens zoeken op deze site waar dat koopjeshoekje te vinden is .... Ik ben wel van mening dat deze website heel veel informatie geeft!!!

                    Ik ben al serieus wat uurtjes aant surfen hier ;-)
                    Heb al op verschillende sites gevonden dat die sigma 50-500 nieuw nog altijd 999 eurokes kost. ...


                    Bedankt voor je info!
                    Ronny

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by RonnyE
                      Ik ben niet te vinden voor de nieuwe canon eosD omwille van de body. Maar wat is een alternatief digitaal (evt. van Canon)?
                      Misschien de Canon 10D ?
                      http://www.vannecke.be
                      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Wunjo
                        Originally posted by RonnyE
                        Ik ben niet te vinden voor de nieuwe canon eosD omwille van de body. Maar wat is een alternatief digitaal (evt. van Canon)?
                        Misschien de Canon 10D ?
                        Ja, dan heb je tenminste een goed toestel...

                        Comment


                        • #13
                          De Canons EOS1DmII lijkt me een aanradertje afgezien van de prijs

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by robert62
                            De Canons EOS1DmII lijkt me een aanradertje afgezien van de prijs

                            Ja inderdaad pracht van een toestel ... zelfs iso 50 tot 3200 in te stellen en 8,5 beelden per seconden mooi mooi alleen 5000 euro is toch iets boven mijn budget ...

                            Toch bedankt ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Waar zou ik evt. 2e hands zo een professioneel toestel (Canons EOS1DmII) kunnen vinden???

                              Comment

                              Working...
                              X