Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eiwit fotograferen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eiwit fotograferen...

    Hallo fotofanaten,

    Praktisch vraagje over het fotograferen van 'eiwit'.

    Ik wil graag een stilleven fotograferen met onder meer een 'gebroken ei'. Probleem dat zich stelt: het eiwit gaat snel uitdeinen en verliest algauw de natuurlijke uitstraling. Het eigeel daarentegen behoudt zijn vorm.
    Is er een speciale truc om het eiwit iets minder visceus te maken? Of één of ander product dat het eiwit in de foto kan vervangen?

    Benieuwd naar jullie reacties!

  • #2
    Re: Eiwit fotograferen...

    Een vers ei gebruiken, dan heb je dat probleem vrijwel niet ... (eiwit minder visceus? = loopt uit als water ... )

    Comment


    • #3
      Re: Eiwit fotograferen...

      Ei bakken, dan loopt hij niet meer weg
      Sorry ik kon mijn dom commentaar niet laten vergeef mij.

      Al gedacht aan een gekromde ondergrond? kan het ei niet uitlopen

      Comment


      • #4
        Re: Eiwit fotograferen...

        photoshoppen lijkt mij de beste mogelijkheid.

        zie ook dit filmpje ter inspiratie:
        Isabel M from Toronto asked "Why does your food look different in the advertising than what is in the store?" http://qmcd.ca/MOwwgV Our answer? An exclusive ...
        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Eiwit fotograferen...

          Heb ondertussen wat opzoekingswerk gedaan. Misschien kan glycerol het effect van eiwit nabootsen, 't is in elk geval minder vloeiend dan eiwit. Of het effect hetzelfde zal zijn is nog zeer de vraag.

          Comment


          • #6
            Re: Eiwit fotograferen...

            Mss het proberen waard is thylose poeder
            Dat is eetbare lijm die je kan kopen waar ze bakkerstoebehoren en zo verkopen.
            Mijn vrouw gebruikt dat om marcepijnfiguurtjes sterker te maken om die dan te sculperen.
            als je het eiwit eerst zou scheiden kan je met dat poeder zelfs zover gaan dat je hem rechtop kan zetten.
            thylosepoeder is transparant indien toegevoegd aan stoffen op waterbasis
            afhankelijk van de concentratie poeder kan je water van vloeibaar tot de viscositeit van gummy laten gaan

            Comment


            • #7
              Re: Eiwit fotograferen...

              Bedankt iedereen voor de tips!
              Ben ondertussen langsgeweest bij de apotheek, de aardige man heeft me een prima gel meegegeven die aardig op eiwit lijkt.
              Gel lichtjes modelleren en dan met een warme hairdryer licht opwarmen om te laten vloeien naar wens.

              En nu aan 't werk...

              Comment


              • #8
                Re: Eiwit fotograferen...

                Heb je de naam van die gel aub ? Zo'n dingen interesseren me nl. ook..
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                Comment


                • #9
                  Re: Eiwit fotograferen...

                  Jawel hoor: 'CARBOMEERGEL'. Ik betaalde 6 euro voor een potje van 20gr. Is bovendien wateroplosbaar of -verdunbaar. Om het goedje een 'blauwe kleur' te geven kreeg ik een druppeltellerflesje met een verdunning van 'METHYLEENBLAUW'.
                  Let wel: beide producten zijn NIET geschikt voor CONSUMPTIE.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eiwit fotograferen...

                    Goed om te weten, bedankt!
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eiwit fotograferen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zippatje Bekijk bericht
                      Jawel hoor: 'CARBOMEERGEL'. Ik betaalde 6 euro voor een potje van 20gr. Is bovendien wateroplosbaar of -verdunbaar. Om het goedje een 'blauwe kleur' te geven kreeg ik een druppeltellerflesje met een verdunning van 'METHYLEENBLAUW'.
                      Let wel: beide producten zijn NIET geschikt voor CONSUMPTIE.
                      Misschien domme reply en doet compleet niks ter zake, maar methyleenblauw kan je wel inslikken hoor.
                      Geeft een leuk effect als je nadien gaat plassen

                      Thx voor de info
                      http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

                      Comment

                      Working...
                      X