Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met RAW files

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met RAW files

    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds kort een probleem met het weergeven van mijn RAW files (zowel in verkenner als in Lightroom 4).

    Aangezien een foto meer zegt dan duizend woorden ga ik het aan de hand van printsreens uitleggen.

    1) In verkenner zie ik de thumbnails van mijn foto's. Ze worden weergegeven zoals het moet.


    2) Bij het openen van een foto laadt deze. Tot nu toe is alles nog in orde, de foto ziet er goed uit.


    3) Als de foto geladen is wordt een deel fout weergegeven. Sommige foto's hebben dit slechts op een stuk, andere op de helft of meer. Het verschilt van foto tot foto. Een deel van mijn foto's wordt juist weergegeven en heeft deze fout niet.


    Moderator Note: Je afbeeldingen zijn te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare beelden plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.



    Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen. Het zou echt balen zijn, moesten deze foto's onbruikbaar zijn.

    Alvast bedankt,

    Thomas
    Last edited by LesC; 28 oktober 2012, 10:58.

  • #2
    Re: Probleem met RAW files

    Zou het kunnen dat er bepaalde delen op je geheugenkaart beschadigd zijn?

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met RAW files

      Lijkt mij inderdaad een fout te zijn door de corruptie van de data.

      Gebruik eens een andere geheugenkaart en kijk of het probleem zich dan nog voordoet.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met RAW files

        Je kijkt eerst naar de embedded jpegs(verkenner en LR) en dan wordt de RAW gerendert en daar is iets mis mee.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X