Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windmolens in Denemarken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windmolens in Denemarken

    Deze zomer was ik op reis in Denemarken waar heel erg veel windmolens staan tussen en in de velden.


    Wat vinden jullie er van?
    Canon 550D + 18mm-135mm + 50mm

  • #2
    Re: Windmolens in Denemarken

    Deze foto vind ik echt wel iets hebben, mooi.

    Comment


    • #3
      Re: Windmolens in Denemarken

      echt mooi
      Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

      Comment


      • #4
        Re: Windmolens in Denemarken

        Ik zie weinig scherpte en vind de foto dus
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Windmolens in Denemarken

          De voorgrond met die goudgele halmen staat er wel heel mooi op.

          Comment


          • #6
            Re: Windmolens in Denemarken

            mij zegt dat overgesatureerde niet zo veel. Spijtig.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Windmolens in Denemarken

              Geeft het onscherpe graan niet het idee dat het waait? Of sla ik de bal compleet mis?
              Had het dan verschil gemaakt mochten de windmolens scherp zijn?

              Comment


              • #8
                Re: Windmolens in Denemarken

                Ik had hem ook liever volledig scherp gezien, die onscherpte leid echt mijn aandacht af nu...
                De voorgrond is nochtans erg mooi.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Windmolens in Denemarken

                  Oorspronkelijk geplaatst door kevchenko Bekijk bericht
                  Geeft het onscherpe graan niet het idee dat het waait? Of sla ik de bal compleet mis?
                  Het graan ziet er toch vrij scherp uit. In de hoeken kan er wat onscherpte zitten maar dat heeft meer met het objectief te maken dan met de wind. Daarnaast mag het op 1/400 al wat waaien...
                  Oorspronkelijk geplaatst door kevchenko Bekijk bericht
                  Had het dan verschil gemaakt mochten de windmolens scherp zijn?
                  Zoals die nu geschoten is zou het vooral een verschil uitmaken mochten die windmolens er niet op staan. Dat shot brengt die molens niet goed in beeld en ze zijn zodus een afleider. Graan is mooier dan windmolens

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windmolens in Denemarken

                    Vanuit de meegegeven titel behoren de windmolens scherp te zijn.
                    Of de titel is fout of de foto deugt niet.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windmolens in Denemarken

                      het graan is mooi gepakt,
                      maar je molens zijn idd triestig.
                      Een 10-tal jaar terug maakte Denemarken zelfs reclame in hun toeristenfolders met al die windmolens.

                      In augustus had ik wel een veel interessantere lucht hoor, met veel wolken
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windmolens in Denemarken

                        Bedankt voor alle reacties

                        Mijn idee met deze foto was om een te tonen dat overal waar je kijkt je wel minstens één windmolen kan zien in Denemarken. Hiervoor had ik het graan graag scherp gehad, en de windmolens moesten dat (naar mijn idee) net niet zijn. Met f/3.5 stelde de foto echt niet veel voor, het graan was niet eens scherp. Deze foto met f/8 vond ik de beste. Ik heb niet de allerbeste lens ter wereld, dus ook nu nog zijn de hoeken (beneden) niet perfect scherp. Omdat ik weet wat ik met het beeld bedoel stoort het mij niet dat de windmolens zelf niet scherp zijn. Misschien had ik wel beter iets anders op de voorgrond gehad zodat de aandacht niet zoveel afgeleid wordt.


                        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                        mij zegt dat overgesatureerde niet zo veel. Spijtig.
                        Ik heb wel graag saturatie, maar je hebt wel een beetje gelijk denk ik... Ik heb de foto bewerkt op mijn laptopscherm dat duidelijk niet goed de kleuren weergeeft. Ik zit nu op een andere computer en het ziet er iets gesatureeerder uit dan ik bedoeld had.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Vanuit de meegegeven titel behoren de windmolens scherp te zijn.
                        Of de titel is fout of de foto deugt niet.
                        Zie mijn uitleg hier boven. Hier ben ik dus niet akkoord mee. Het idee was een idee mee te geven over hoe windmolens geïntegreerd zijn in het Deense landschap.

                        Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        [...]
                        In augustus had ik wel een veel interessantere lucht hoor, met veel wolken
                        Wij hadden vooral blauwe lucht of grijze lucht... spijtig genoeg
                        Last edited by _Wouter; 28 oktober 2012, 19:58.
                        Canon 550D + 18mm-135mm + 50mm

                        Comment

                        Working...
                        X