Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OLV kerk Brugge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OLV kerk Brugge

    een rustige zijbeuk ervan dan

    Last edited by noenkelMi; 27 oktober 2012, 10:55.
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: OLV kerk Brugge

    Apart Hoeveel foto's heb je hiervoor gebruikt? Of bewerking? Geen gemakkelijke fotografie, waarmee ik bedoel dat het niet vanzelfsprekend is dit shot te maken. Het risico op perspectief- danwel lensvertekening is vaak aanwezig. Hier zie je dus ook dat je zal moeten corrigeren met de linker palen en ook de rechterzijde. Ben benieuwd?

    Comment


    • #3
      Re: OLV kerk Brugge

      Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
      Apart Hoeveel foto's heb je hiervoor gebruikt? Of bewerking? Geen gemakkelijke fotografie, waarmee ik bedoel dat het niet vanzelfsprekend is dit shot te maken. Het risico op perspectief- danwel lensvertekening is vaak aanwezig. Hier zie je dus ook dat je zal moeten corrigeren met de linker palen en ook de rechterzijde. Ben benieuwd?
      Volg hier nonkel, zie ook een soort mozaiek in het plafond
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

      Comment


      • #4
        Re: OLV kerk Brugge

        Ik vind hem wel mooi, maar jammer hij niet symmetrisch is.
        Mooie omzetting en licht vind ik wel.
        Volgens mij heb je al gesleuteld aan de lensvervorming?? Ik vind dat de rechtse achterste pilaar wat raar is.
        Precies of hij is hertekend.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: OLV kerk Brugge

          Tsja noenkelMie, voor mij wringt er van alles. Zal wel niet eenvoudig zijn, daar ben ik het mee eens, maar toch.
          Mij lijkt het een hdr die naar zw/w omgezet is (zal wel niet, maar het lijkt toch zo).
          Als je naar die kruisbogen in het plafond kijkt en je trekt een lijn van het middenste venster..... dan klopt er helemaal niks meer.
          Tenzij het zo is in werkelijkheid, maar je zou toch verwachten dat die kruispunten op één lijn liggen niet ?
          Symmetrie klop bijna.... dan heb ik liever dat ze helemaal niet klopt.
          Perspectiefvertekening.... maar dit kan bijna niet anders bij deze 'lange' foto.
          Je hebt het jezelf moeilijk gemaakt door deze te willen nemen, maar dat mag al eens hé.

          PS Ben er van overtuigd dat er hier ook nog zullen komen die deze de hemel inprijzen..... wacht maar .

          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: OLV kerk Brugge

            merci voor de comments

            Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
            Apart Hoeveel foto's heb je hiervoor gebruikt? Of bewerking? Geen gemakkelijke fotografie, waarmee ik bedoel dat het niet vanzelfsprekend is dit shot te maken. Het risico op perspectief- danwel lensvertekening is vaak aanwezig. Hier zie je dus ook dat je zal moeten corrigeren met de linker palen en ook de rechterzijde. Ben benieuwd?
            dit is een HDR van 3 foto's (bracketing) Jammer genoeg heb ik mijn originele om die die hdr te maken, op m'n externe harde schijf gezet, en daar is 1 partitie van kapot. Ja, idd.
            Voor zover ik me kan herinneren, heb ik idd veel werk gehad aan de perspectiefvertekening, en heb me vooral gericht op het raam.
            Apart corrigeren van de pilaren kan ik niet; dit zou kunnen met de volledige ps CS versie, maar daar kan ik niet mee werken...

            Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
            Volg hier nonkel, zie ook een soort mozaiek in het plafond
            dat mozaiekachtige zal wel door m'n omzetting naar zw komen, ik durf nogal veel structuur te gebruiken

            Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
            Ik vind hem wel mooi, maar jammer hij niet symmetrisch is.
            Mooie omzetting en licht vind ik wel.
            Volgens mij heb je al gesleuteld aan de lensvervorming?? Ik vind dat de rechtse achterste pilaar wat raar is.
            Precies of hij is hertekend.
            lensvervorming heb ik idd aangepast met PTLens

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Tsja noenkelMie, voor mij wringt er van alles. Zal wel niet eenvoudig zijn, daar ben ik het mee eens, maar toch.
            Mij lijkt het een hdr die naar zw/w omgezet is (zal wel niet, maar het lijkt toch zo).
            Als je naar die kruisbogen in het plafond kijkt en je trekt een lijn van het middenste venster..... dan klopt er helemaal niks meer.
            Tenzij het zo is in werkelijkheid, maar je zou toch verwachten dat die kruispunten op één lijn liggen niet ?
            Symmetrie klop bijna.... dan heb ik liever dat ze helemaal niet klopt.
            Perspectiefvertekening.... maar dit kan bijna niet anders bij deze 'lange' foto.
            Je hebt het jezelf moeilijk gemaakt door deze te willen nemen, maar dat mag al eens hé.
            PS Ben er van overtuigd dat er hier ook nog zullen komen die deze de hemel inprijzen..... wacht maar .
            Groetjes
            er wringt idd een beetje van alles, zoals ik reeds eerder schreef heb ik me gericht op het raam.
            en is idd een omgezette hdr.
            De werkelijkheid ivm die kruisbogen... da weet ik niet meer

            Ik heb hem vooral hier gezet omdat ik dat 'getekende' tof vond
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: OLV kerk Brugge

              Hoe verneuk ik een foto in 3 stappen ... Misschien beetje hard maar ik verwacht beter van u Noenkel!

              Mvg
              If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

              Comment


              • #8
                Re: OLV kerk Brugge

                heeft iets langer geduurd dan 3 stappen hoor
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: OLV kerk Brugge

                  Volg Djivan. Voor een goede symetrie is het van belang op de juiste plaats te staan om de foto te nemen, liefst zo precies mogelijk. Dat maakt dat je achteraf heel wat minder moet corrigeren.
                  Je kan zo'n laser meenemen die ze in de bouw gebruiken op een statief
                  Photography is an art of observation.

                  Comment


                  • #10
                    Re: OLV kerk Brugge

                    Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                    De werkelijkheid ivm die kruisbogen... da weet ik niet meer
                    De kruisbogen zijn in werkelijkheid wel degelijk in rechte lijn, ik heb toevallig enkele maanden terug de kerk bezocht toen ik een franse vriendin Brugge liet zien. En ik heb toen ook foto's genomen in de kerk omdat ze die kruisbogen net zo mooi aan het opkuisen waren. En op mijn foto zie ik duidelijk dat ze een mooie rechte lijn vormen ;-)
                    Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                    Comment


                    • #11
                      Re: OLV kerk Brugge

                      bedankt voor de comments

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                      Volg Djivan. Voor een goede symetrie is het van belang op de juiste plaats te staan om de foto te nemen, liefst zo precies mogelijk. Dat maakt dat je achteraf heel wat minder moet corrigeren.
                      Je kan zo'n laser meenemen die ze in de bouw gebruiken op een statief
                      normaal probeer ik altijd zo precies mogelijk te staan om symmetrie te bekomen. Misschien was die niet mijn bedoeling toen ik die foto nam, dat weet ik niet meer.
                      Zo'n laser.... goe idee
                      maar we kregen al last toen we in het begin ons statief gebruikten; dat mag niet, enkel mits speciale toestemming (heb ik nog niet gevraagd)
                      En die suppoost hield ons goed ik het oog, hij kwam zelfs geregeld om het hoekje kijken

                      Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
                      De kruisbogen zijn in werkelijkheid wel degelijk in rechte lijn, ik heb toevallig enkele maanden terug de kerk bezocht toen ik een franse vriendin Brugge liet zien. En ik heb toen ook foto's genomen in de kerk omdat ze die kruisbogen net zo mooi aan het opkuisen waren. En op mijn foto zie ik duidelijk dat ze een mooie rechte lijn vormen ;-)
                      OK, merci
                      dus dat moet ik eens opnieuw proberen (ik denk wel dat ik het juister kan) en ook toestemming vragen.
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: OLV kerk Brugge

                        Kerken zijn àltijd loodrecht...
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: OLV kerk Brugge

                          Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                          Kerken zijn àltijd loodrecht...
                          ja? 'k Weetnie
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: OLV kerk Brugge

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Als je naar die kruisbogen in het plafond kijkt en je trekt een lijn van het middenste venster..... dan klopt er helemaal niks meer.
                            Tenzij het zo is in werkelijkheid, maar je zou toch verwachten dat die kruispunten op één lijn liggen niet ?
                            Symmetrie klop bijna.... dan heb ik liever dat ze helemaal niet klopt.
                            Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
                            De kruisbogen zijn in werkelijkheid wel degelijk in rechte lijn, ik heb toevallig enkele maanden terug de kerk bezocht toen ik een franse vriendin Brugge liet zien. En ik heb toen ook foto's genomen in de kerk omdat ze die kruisbogen net zo mooi aan het opkuisen waren. En op mijn foto zie ik duidelijk dat ze een mooie rechte lijn vormen ;-)

                            Gistermorgen ben ik er terug gaan fotograferen (statief met toestemming, voor openingstijd: leuk


                            Ik heb eens goed op het plafond gelet: die kruisbogen staan totaaaal niet in rechte lijn! Raar hoor
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: OLV kerk Brugge

                              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                              Gistermorgen ben ik er terug gaan fotograferen (statief met toestemming, voor openingstijd: leuk
                              Ik heb eens goed op het plafond gelet: die kruisbogen staan totaaaal niet in rechte lijn! Raar hoor
                              Jah, bewijzen op tafel, kom. Ben je nu daarvoor speciaal teruggeweest?
                              facebook
                              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                              Comment

                              Working...
                              X