Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twinkle twinkle...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twinkle twinkle...

    little stars...


    Mvg,










    iso 100
    17mm
    f/20
    1/6sec





    Facebook Silencior Landscapes
    500px

  • #2
    Re: Twinkle twinkle...

    scherpte ontbreekt hier, en mi loopt het water in de hoek
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: Twinkle twinkle...

      Ben het volledig eens met Frie01 wat betreft de scherpte, is deze misschien uit de hand genomen ?
      Wat het water betreft kan je volgens mij heel moeilijk oordelen of het hier al dan niet horizontaal is. Het enige waar ik me kan op vastpinnen om de horizontaliteit (dit woord bestaat waarschl niet ) te controleren zijn de dunne twijgen van de treurwilgen (het was windstil aan het water te zien) en die hangen volgens mij toch mooi recht naar beneden.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Twinkle twinkle...

        Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
        scherpte ontbreekt hier, en mi loopt het water in de hoek
        Foto werd met statief genomen, spiegel opgeklapt en met timer.
        Enige waar ik kan aan denken is F/20, sweetspot van deze lens ligt op f/10...? hier kan ik verkeerd zijn.

        Verder heb ik de foto rechtgezet op een weerspiegeling van een elektriciteitsmast die ik heb achteraf heb weggewerkt, dus normaal zou hij recht moeten staan.

        Mvg,
        Facebook Silencior Landscapes
        500px

        Comment


        • #5
          Re: Twinkle twinkle...

          Mooie compositie, maar oppassen met f20, waar ik wel begrijp dat je dan mooie sterretjes krijgt. Echter je dieptezicht loopt het risico op onscherpte. Het is raar, maar waar en het komt bij de moderne lenzen nog steeds voor, wel minder dan vroeger. Vanuit je standpunt gezien zou de foto redelijk recht moeten staan, maar hij zou toch een beetje naar links mogen worden getrokken(niet veel)
          Last edited by purmer; 27 oktober 2012, 12:30.

          Comment


          • #6
            Re: Twinkle twinkle...

            Jammer dat hij niet scherp is, want verder is het wel een mooie.
            Ik heb hier keer gelezen dat een te hoog f getal, de scherpte terug ombuigt.
            Dat je best maar tot f16 gaat of zo, ik ben zelf nog aan het zoeken hoor, dus...
            Ik twijfel ook of hij rechtstaat maar gelijk Djivan zegt van de treurwilgen, kan het best wel.
            't is niet slecht.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment

            Working...
            X