Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leirhnjúkur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leirhnjúkur


    Ik heb eens gekozen voor een iets andere weergave van deze plaats. Hopelijk bevalt het jullie... ( wacht in schrik af :-) )

  • #2
    Re: Leirhnjúkur

    Ik vermoed dat je hier veel moois laat liggen Lientje. Wat nabewerking zou hier goed doen.
    Het wit is niet wit en de rotsige delen bevatten te weing contrast.
    Pep je plaat wat op en 't zal een mooie worden.

    Comment


    • #3
      Re: Leirhnjúkur

      Ik heb hetzelfde gevoel.
      De lichtomstandigheden bij Leirhnjúkur zijn zeer precair in de zin van te veel licht is ook niet goed. Maar hier was het toch echt somber, de kleuren komen niet tot hun recht.
      Je hebt nooit alles in de hand en dit is wel vroeg of laat op het jaar, te zien aan de sneeuw. Toch ben ik er ook van overtuigd dat er hier veel meer uit te halen is.

      Comment


      • #4
        Re: Leirhnjúkur

        Ik ken de plaats niet en kan me dus niet voorstellen wat het is en hoe groot het is.
        Is het een gleufje in de grond of is het een weids landschap?
        Iets meenemen (een voorwerp, boom, persoon) om de afmetingen te kunnen inschatten, zou mij daar mee geholpen hebben.

        Comment


        • #5
          Re: Leirhnjúkur

          ik vind het vooral heel spijtig dat ik geen idee heb hoe groot of hoe klein dit is. Ik heb maw geen referentie.

          Comment


          • #6
            Re: Leirhnjúkur

            Voetstappen linksonder

            Comment


            • #7
              Re: Leirhnjúkur

              Bij deze foto blijf je inderdaad wat op je honger zitten. We weten dat het erin zit, maar we zien het niet.
              Een cumul van alle bovenstaande reakties zou de foto een ferme boost geven. Eventjes terug naar de donkere kamer zou ik zeggen
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: Leirhnjúkur

                Een herkenbare compo klik

                Inderdaad, er valt hier mits nabewerking zeker meer uit te halen vind ik. De kleuren komen echt niet tot hun recht. Het is inderdaad precair de lichtomstandigheden: teveel is zeker niet goed want dan lijkt alles flets, maar dit wel iets te donker en te grauw. Ik zou het toch proberen hoor want vind de foto zeker niet slecht, op de kleuren na...
                facebook

                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Leirhnjúkur

                  Oké, heb de bal dus mijlenver ernaast geslagen. Zal morgen een update plaatsen, heb voor de moment niet zoveel tijd om naar mijn donkere kamer te trekken.
                  Toch merci voor de comments!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leirhnjúkur

                    Je hoeft niet met schrik af te wachten.. Er zitten genoeg experts om je metraad en daad bijte staan.. Zie vorige comments.

                    Ik vind de compo niet boeiend genoeg om te plaatsen in SC.
                    Indien je deze echter wel als top foto beschouwd zit je op de juiste plaats...of liever gezegd je beter werk.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leirhnjúkur

                      Oorspronkelijk geplaatst door lientje08 Bekijk bericht
                      Oké, heb de bal dus mijlenver ernaast geslagen. Zal morgen een update plaatsen, heb voor de moment niet zoveel tijd om naar mijn donkere kamer te trekken.
                      Toch merci voor de comments!
                      Je hebt niet meteen de makkelijkste locatie uitgekozen. Leirhnjúkur is even fascinerend, indrukwekkend als ongrijpbaar. Referentiepunten zijn er amper.
                      Ik ben keer op keer "ontgoocheld" als ik mijn foto's van daar op het scherm krijg. De werkelijke indrukken zijn zodanig overweldigend..... moeilijk om dat op een foto te krijgen.
                      Er zijn andere locaties op IJsland waar je gewoon niet kan missen, maar hier.....
                      Toch ben ik er van overtuigd dat er meer uit te halen is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leirhnjúkur

                        Heb een paar kleine bewerkingen gedaan op je foto en wat gecropt,nl aan de onderkant tot juist onder de opening in de sneeuw en rechts wat weggenomen zodat het witte vlak wat minder groot wordt. Verder wat meer pit gegeven aan de foto en het wordt zo veel mooier
                        Groetjes Hilde
                        http://hildeg.smugmug.com/

                        Comment

                        Working...
                        X