Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twee trosjes paddestoelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twee trosjes paddestoelen

    100mm
    f27
    6"
    -1
    iso200
    mvg,
    Eddy

    Smaken verschillen

  • #2
    Re: Twee trosjes paddestoelen

    Goed, vooral de natuurlijke kleur van de zammen, die bij velen, ook bij mij vaak moeilijk onder controle te houden zijn. Ik zou wel gekozen hebben voor i.100 en het diafragma iets meer open zodat het bokeh van het groen wat meer tot zijn recht kwam.
    Doet verder niet zoveel af aan de foto, maar omdat je een gevorderde fotograaf bent, wilde ik de opmerking toch wel plaatsen. Ik heb al gemerkt dat je dit best aankunt. Je 6 sec. kun je dan met de helft reduceren. Toevoeging: Zie ook dat je 1 stop onderbelicht, maar veel tegenlicht had je volgens mij niet? Heb je ook eentje met 1 stop in de plus? Want dan zou je het verschil van kleur bij de boomstam moeten opmerken?
    Last edited by purmer; 26 oktober 2012, 12:42.

    Comment


    • #3
      Re: Twee trosjes paddestoelen

      Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
      Goed, vooral de natuurlijke kleur van de zammen, die bij velen, ook bij mij vaak moeilijk onder controle te houden zijn. Ik zou wel gekozen hebben voor i.100 en het diafragma iets meer open zodat het bokeh van het groen wat meer tot zijn recht kwam.
      Doet verder niet zoveel af aan de foto, maar omdat je een gevorderde fotograaf bent, wilde ik de opmerking toch wel plaatsen. Ik heb al gemerkt dat je dit best aankunt. Je 6 sec. kun je dan met de helft reduceren.
      Toch enkele zaken verduidelijken.
      Ik ben geen gevorderde fotograaf, ik ben 2,5j bezig met fotografie en de opleiding fotografie die ik aan 't volgen ben is nog niet af.
      Ik kies voor iso200 omdat dit met een Nikon toestel de beste resultaten geeft (met Canon is dit iso100).
      Ik heb opnames met een groter diafragma maar dan zijn de paddestoelen niet meer volledig scherp.
      6 sec. was geen probleem, het was windstil en zo snel groeien ze niet
      Bedankt voor je reactie, met je opmerkingen ben ik het meestal eens maar hier niet.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Twee trosjes paddestoelen

        Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
        Toch enkele zaken verduidelijken.
        Ik ben geen gevorderde fotograaf, ik ben 2,5j bezig met fotografie en de opleiding fotografie die ik aan 't volgen ben is nog niet af.
        Ik kies voor iso200 omdat dit met een Nikon toestel de beste resultaten geeft (met Canon is dit iso100).
        Ik heb opnames met een groter diafragma maar dan zijn de paddestoelen niet meer volledig scherp.
        6 sec. was geen probleem, het was windstil en zo snel groeien ze niet
        Bedankt voor je reactie, met je opmerkingen ben ik het meestal eens maar hier niet.
        mvg,
        Eddy
        Gelukkig zijn we ook niet allemaal van hetzelfde gedacht Geen probleem hoor

        Comment


        • #5
          Re: Twee trosjes paddestoelen

          Iedereen bedankt voor 't kijken en de reactie.
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: Twee trosjes paddestoelen

            Mooie "trosjes" Eddy;
            Mvg.

            Comment


            • #7
              Re: Twee trosjes paddestoelen

              O ik zie die nu pas. Mooi en verzorgde foto! Ben wel verbaasd over je f-getal, moet je zover om die volledig scherp te krijgen?
              Is mooi gelukt!
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

              Comment


              • #8
                Re: Twee trosjes paddestoelen

                Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                O ik zie die nu pas. Mooi en verzorgde foto! Ben wel verbaasd over je f-getal, moet je zover om die volledig scherp te krijgen?
                Is mooi gelukt!
                Als je met een 100 mm lens en f27 fotografeert van op 60cm heeft men nog geen 5 cm DOF.
                Probeer maar eens op deze site.
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

                Comment


                • #9
                  Re: Twee trosjes paddestoelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  Als je met een 100 mm lens en f27 fotografeert van op 60cm heeft men nog geen 5 cm DOF.
                  Probeer maar eens op deze site.
                  mvg,
                  Eddy
                  Merci, ja ik probeer ook voor meer DOF op de paddo's maar heb al ondervonden het heel moeilijk is...
                  Maar ik keek toch op van die 27, bedankt voor de link.
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twee trosjes paddestoelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                    Als je met een 100 mm lens en f27 fotografeert van op 60cm heeft men nog geen 5 cm DOF.
                    Probeer maar eens op deze site.
                    mvg,
                    Eddy
                    Verre van 5 cm je haalt slechts iet meer als 3 cm.......
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twee trosjes paddestoelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Verre van 5 cm je haalt slechts iet meer als 3 cm.......
                      Groetjes
                      Volgens de berekening van de DOF master heb ik 4,85 cm DOF.
                      Dat is toch niet zo ver van 5 cm
                      mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

                      Comment

                      Working...
                      X