Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf instap Spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf instap Spiegelreflex

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier en nieuw in de spiegel-reflex wereld dus brand ik gelijk maar los met een hoop vragen.. (be gentle)


    Ben van plan een nieuwe spiegel-reflex aan te schaffen.
    Ik zat te twijfelen tussen onderstaande modellen:
    http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product[0]=1052592&product[1]=892125&ps=10

    Wat zou jullie voorkeur hebben en waarom?

    De canon wordt ook geleverd in een kit vorm met 2 lenzen:


    Wat vinden jullie van deze lenzen? Het zijn ietwat oudere types en kreeg er ook niet de juiste info over gevonden. Zou dit een goede optie kunnen zijn?
    En wat is het verschil met deze kit?



    De eerste werkt met DC type lenzen en de tweede met IS II maar wat is het verschil. Heeft dit te maken met een beeld stabilisator in de lens?

    Samenvattend: gezien de eerste link: kies ik voor de Canon EOS 550 of de Nikon 3200 en mijn vervolg vraag is mbt keuze Canon: welke lens kit moet ik dan nemen gezien de 2e en 3e link.
    Budget zit rond de 650 euro maximaal!
    Nog andere tips?!
    Alle hulp is welkom. Ik heb nog een hoop te leren!

    Groet,

    Alex
    Last edited by Saxas; 26 oktober 2012, 09:34.

  • #2
    Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

    ik denk dat de d3200 de meest recente instapper is en die op vele vlakken beter scoort (vergelijking)
    Wat natuurlijk niet in zo'n vergelijking staat is welke jij op vlak van ergonomie en menustructuur het makkelijkst vind.
    De Nikon heeft geen ingebouwde AFmotor dus zullen enkel lenzen met scherpstelmotor autofocus hebben (AF-s bij nikon, HSM bij sigma,...)
    de 'IS' staat voor image stabilisation en de 'II' voor de 2de generatie. bij nikon is dat 'VR' (vibration reduction)

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

      @ kawaracer