Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf instap Spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf instap Spiegelreflex

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier en nieuw in de spiegel-reflex wereld dus brand ik gelijk maar los met een hoop vragen.. (be gentle)


    Ben van plan een nieuwe spiegel-reflex aan te schaffen.
    Ik zat te twijfelen tussen onderstaande modellen:
    http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product[0]=1052592&product[1]=892125&ps=10

    Wat zou jullie voorkeur hebben en waarom?

    De canon wordt ook geleverd in een kit vorm met 2 lenzen:


    Wat vinden jullie van deze lenzen? Het zijn ietwat oudere types en kreeg er ook niet de juiste info over gevonden. Zou dit een goede optie kunnen zijn?
    En wat is het verschil met deze kit?



    De eerste werkt met DC type lenzen en de tweede met IS II maar wat is het verschil. Heeft dit te maken met een beeld stabilisator in de lens?

    Samenvattend: gezien de eerste link: kies ik voor de Canon EOS 550 of de Nikon 3200 en mijn vervolg vraag is mbt keuze Canon: welke lens kit moet ik dan nemen gezien de 2e en 3e link.
    Budget zit rond de 650 euro maximaal!
    Nog andere tips?!
    Alle hulp is welkom. Ik heb nog een hoop te leren!

    Groet,

    Alex
    Last edited by Saxas; 26 oktober 2012, 09:34.

  • #2
    Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

    ik denk dat de d3200 de meest recente instapper is en die op vele vlakken beter scoort (vergelijking)
    Wat natuurlijk niet in zo'n vergelijking staat is welke jij op vlak van ergonomie en menustructuur het makkelijkst vind.
    De Nikon heeft geen ingebouwde AFmotor dus zullen enkel lenzen met scherpstelmotor autofocus hebben (AF-s bij nikon, HSM bij sigma,...)
    de 'IS' staat voor image stabilisation en de 'II' voor de 2de generatie. bij nikon is dat 'VR' (vibration reduction)

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

      @ kawaracer

      Dank voor je snelle reactie!
      [QUOTE=kawaracer;3698274
      De Nikon heeft geen ingebouwde AFmotor dus zullen enkel lenzen met scherpstelmotor autofocus hebben (AF-s bij nikon, HSM bij sigma,...)
      de 'IS' staat voor image stabilisation en de 'II' voor de 2de generatie. bij nikon is dat 'VR' (vibration reduction)[/QUOTE]

      Kijk, zo leer je snel. Dit was me niet bekend. Ik was al geneigd richting de Nikon. Wat is eventueel een goede auto focus zoomlens voor erbij die nog wel binnen het budget valt?

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

        Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
        ik denk dat de d3200 de meest recente instapper is en die op vele vlakken beter scoort (vergelijking)
        Deze site blijft maar zeer unieke Canons vinden:
        Built-in focus motor
        Er is geen enkele Canon met een focusmotor ingebouwd, geeft waarschijnlijk het inzicht aan van foldervergelijkers
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Deze site blijft maar zeer unieke Canons vinden:

          Er is geen enkele Canon met een focusmotor ingebouwd, geeft waarschijnlijk het inzicht aan van foldervergelijkers
          Zou je dat eens kunnen toelichten? Hoe werkt de scherpstellign en het zoomen mbt de canon en de nikon? Zijn er verschillen? Is voor mij weer een leermoment.....

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door Saxas Bekijk bericht
            Zou je dat eens kunnen toelichten? Hoe werkt de scherpstellign en het zoomen mbt de canon en de nikon? Zijn er verschillen? Is voor mij weer een leermoment.....
            Geen enkel verschil (het is bij beide elektronisch en dan stelt de scherpstelmotor dat ingebouwd is in de lens scherp), alle recente lenzen dat in uw budget (ik vermoed niet enorm hoog) liggen, zijn geschikt voor uw camera. Enkel lenzen waar AF-D opstaat kunnen niet gebruikt worden met autofocus (maar voor bijna elke af-D lens bestaat er al een af-S lens dat telkens beter is dan de oudere).

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Saxas Bekijk bericht
              Zou je dat eens kunnen toelichten? Hoe werkt de scherpstellign en het zoomen mbt de canon en de nikon? Zijn er verschillen? Is voor mij weer een leermoment.....
              Canon heeft altijd de scherpstelmotor in de lens en Nikon is een aantal jaar geleden (na de D50 denk ik) overgeschakeld naar een gelijkaardig systeem maar dat maakt dat je voor Nikon dus lenzen vind met scherpstel motor nl AF-s lenzen en oudere lenzen zoals de AF-d lenzen waarvoor een scherpstelmotor in de body moet zitten. Dit is vooral belangrijk om te weten als je 2dehands of online lenzen gaat kopen dat je niet ongewild moet gaan manueel focussen.

              Als beginner zou ik voor de D3200 de 18-105 kitlens of de combinatie van kitlenzen 18-55 en 55-200 nemen. Dit zijn geen lichtsterke lenzen maar wel een leuk bereik. Ik zelf heb de 18-105 f3.5-5.6 op mijn d90 als basis lens omdat die voor de dagelijkse snapshots (vooral van de kinderen) meestal voldoet op vlak van lichtsterkte en ook voldoende bereik heeft om in de meeste situaties een beeldvullende compositie te maken.
              Daarnaast heb ik ook een paar oudere lenzen 35-70mm f3.3-4.5, een 70-200 f4.5-5.6 en een 50mm f1.8 maar ik merk dat ik die meer voor specifieke situaties hou, zo zal ik op daguitstap makkelijk die 35-70 meenemen wegens compact en licht en toch wat zoom en in Planckendael zal die 70-200 er standaard op zitten, De 50mm is nog maar 2 weken in mijn bezit die zijn we dus nog volledig aan het ontdekken.
              Als je met die 18-105 begint kan je na enkele maanden eens na kijken op welke brandpunt afstand je het meeste fotografeert en of je vaak nog een uitsnijding maakt om je onderwerp beeldvullend te maken omdat je bereik tekort komt en dan evalueren welke lenzen je op je verlanglijstje zet.

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

                Dank voor jullie tips.... twijfel twijfel twijfel..... ik hoorde van een op zeer korte termijn sterke aanbieding voor de Canon 550 d met de kit lenzen 18-55 en 75-300. Die zouden dan rond de 500 euro of misschien nog minder uit gaan komen. Dit zou medio volgende week zijn. Als dat het geval is denk ik dat ik daar voor ga.
                Dan heb ik tzt nog budget om een echte goede lens erbij te nemen maar kan ik nu alvast starten en oefenen en proberen.

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door Saxas Bekijk bericht
                  Dank voor jullie tips.... twijfel twijfel twijfel..... ik hoorde van een op zeer korte termijn sterke aanbieding voor de Canon 550 d met de kit lenzen 18-55 en 75-300. Die zouden dan rond de 500 euro of misschien nog minder uit gaan komen. Dit zou medio volgende week zijn. Als dat het geval is denk ik dat ik daar voor ga.
                  Dan heb ik tzt nog budget om een echte goede lens erbij te nemen maar kan ik nu alvast starten en oefenen en proberen.
                  75-300, welk merk en versie, want er zijn enkele 75-300's dat echt niet goed zijn (zeer trage af en geen goede beeldkwaliteit).
                  Persoonlijk zou ik voor een D3200 gaan met 18-105, een zeer goede sensor met een lens dat z'n prijs zeker waard is. De 550D is ook al enkele jaren oud en zit dus echt wel achter ten opzichte van de modernere dslr's.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

                    Ik zou voor de D3200 gaan, samen met de 18-105mm.
                    De kit met de 18-55mm en 55-200mm is ook een goeie combinatie, maar je zal merken dat je dan heel vaak van lens zal moeten wisselen.
                    Misschien ook de 50mm f/1.8 overwegen om naast een zoomlens te gebruiken.

                    Het ontbreken van een AF-motor in de camera vind ik persoonlijk niet meteen een nadeel, aangezien bijna alle courante en nieuwe NIKKOR-lenzen "AF-S" in hun naam staan hebben en er dus een AF-motor in de lens zit.
                    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                    Comment


                    • #11
                      Ik zou eerst al is beginnen met een canon en een Nikon vast te nemen in de hand; ik praat uit eigen ervaring: dat was toch verhelderend voor mij.

                      Staar je niet blind op cijfertjes, maar neem ze is echt vast.

                      Zou ook meer investeren in lenzen ipv body. Lens kan je later overzetten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

                        En probeer ook eens een sony?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

                          Uiteraard had ik meerdere camera's geprobeerd en voor mij waren dit de 2 overgebleven opties. De Nikon vond ik wel fijner in de hand liggen. Met name voor de duim aan de rechter hand.

                          Ben inderdaad bang voor de mindere lenskwaliteit van de canon in het pakket in de 2 link in de eerste post.

                          Toch een hoop mensen die verwijzen naar de combi van de D3200 samen met de 18-105mm.

                          Is dit eventueel een goed aanvullende zoomlens erbij? http://www.kamera-express.nl/product...ikon-af-motor/

                          Of wat zouden hier de voor of nadelen van kunnen zijn?


                          Nog even een paar nachtjes over slapen. Iedereen bedankt voor alle tips. Ik laat zeker nog weten wat het geworden is.
                          Last edited by Saxas; 28 oktober 2012, 09:31.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

                            Ik zeg dit niet vlug maar die tamron in de link laat die voor wat het is ,is gewoon slecht .
                            Wil je ze toch ze word 2dehands verkocht op zowat iedere 2dehands site koop ze dan daar voor weinig dan verlies je ook niet veel bij verder verkoop .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanschaf instap Spiegelreflex

                              Ik zou eerst even je weg vinden met een 18-105 en pas later een telezoom aanschaffen, die zal normaal minder gebruik krijgen dan je standaardzoom.

                              Comment

                              Working...
                              X