Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker aan Zee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lekker aan Zee




    update


    update 2



    Aangepaste versie Update 2.1 met contrast en na verscherpen

    Alle advies is mooi meegenomen
    Last edited by jessey; 27 oktober 2012, 15:56.

  • #2
    Re: Lekker aan Zee

    Mooie compositie Tipje: http://www.arjanhartog.net/tipsentrucs/page6.html Zie namelijk in efix geen belichtingscompensatie

    Comment


    • #3
      Re: Lekker aan Zee

      Ik heb ''het gevoel'' (sorry) dat de witbalans niet ok zit. Of een kleurzweem? Blauw? Weet niet juist hoe of wat, maar het kijkt niet 100% goed.
      Ik vind het verder wel een mooi beeld, er zullen er wel zijn die als de witbalans niet goed zit, kunnen helpen.
      Ik ga er intussen eens wat aan prutsen als ik mag, om voor mezelf te zien hoe of wat.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Lekker aan Zee

        Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
        Ik heb ''het gevoel'' (sorry) dat de witbalans niet ok zit. Of een kleurzweem? Blauw? Weet niet juist hoe of wat, maar het kijkt niet 100% goed.
        Ik vind het verder wel een mooi beeld, er zullen er wel zijn die als de witbalans niet goed zit, kunnen helpen.
        Ik ga er intussen eens wat aan prutsen als ik mag, om voor mezelf te zien hoe of wat.
        Witbalans op aut. of preset voor zonlicht/bewolkt. Maar, 1 tot 2 stops overbelichten. Iso naar 100.

        Comment


        • #5
          Re: Lekker aan Zee

          Even op de autoknop gedrukt in niveaus : Was toch iets te blauwig dacht ik.
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: Lekker aan Zee

            Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
            Witbalans op aut. of preset voor zonlicht/bewolkt. Maar, 1 tot 2 stops overbelichten. Iso naar 100.
            Ach, was al bezig met de autoknop in gimp...
            Maar bedankt.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Lekker aan Zee

              Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
              Mooie compositie Tipje: http://www.arjanhartog.net/tipsentrucs/page6.html Zie namelijk in efix geen belichtingscompensatie
              bedankt Purmer voor de link , de reden dat je geen belichtingscompensatie ziet komt omdat het 5 foto`s met een brakketing functie genomen heb van -2 NuLL +2 en die heb samengevoegd.

              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
              Ach, was al bezig met de autoknop in gimp...
              Maar bedankt.
              Maar als je naar de histogram van de 1e foto kijkt zie je dat die goed verdeeld is

              Comment


              • #8
                Re: Lekker aan Zee

                Ja inderdaad, nu, ik vind persoonlijk mijn link niet 'beter' maar wel frisser...?
                Was maar proberen he Jessey, ik dring me niet op hoor.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Lekker aan Zee

                  Update Nu begrijp ik het, dus was je wel goed bezig Heb je dan wel subtiel gedaan, waarvoor compliment, want als ik vaak foto's van bracketing zie, en of ze er nu 5 of 3 maken, soms komen die nogal hard over.

                  Comment


                  • #10
                    Ik hou liever van subtiele bewerking

                    Vriendelijk groet ,
                    Jessey

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lekker aan Zee

                      mooi kwa kompo
                      strandkleur... heb ik ook altijd last mee
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lekker aan Zee

                        Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                        ...... omdat het 5 foto`s met een brakketing functie genomen heb van -2 NuLL +2 en die heb samengevoegd.
                        Hoe doe je dat met bracketing 5 (vijf) foto's........ het zijn er toch altijd drie.... of weet ik iets niet ?
                        Kan je dit bij Nikon zo instellen misschien ?
                        Of heb je er 2 keer drie genomen en slechts vijf gebruik voor de samenstelling ?
                        Ik kan maar bijleren hé.
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lekker aan Zee

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Hoe doe je dat met bracketing 5 (vijf) foto's........ het zijn er toch altijd drie.... of weet ik iets niet ?
                          Kan je dit bij Nikon zo instellen misschien ?
                          Of heb je er 2 keer drie genomen en slechts vijf gebruik voor de samenstelling ?
                          Ik kan maar bijleren hé.
                          Groetjes
                          Bij Nikon heb je de keuze 3, 5, 7, 9 foto`s te maken

                          -2 , -1 , 0 ,+1 ,+2 dat zijn dan in totaal 5 foto`s toch
                          Leer nog steeds iedere dag bij tot dat ik eens ophoudt met ademen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lekker aan Zee

                            Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                            Bij Nikon heb je de keuze 3, 5, 7, 9 foto`s te maken

                            -2 , -1 , 0 ,+1 ,+2 dat zijn dan in totaal 5 foto`s toch
                            Leer nog steeds iedere dag bij tot dat ik eens ophoudt met ademen
                            Voila weeral iets bijgeleerd. Maar je schreef -2 nul +2 (dat zijn er drie), had je -2 -1 nul +1 +2 (dat zijn er vijf) geschreven, dan was ik waarschijnlijk op informatie uitgetrokken op het net bij Nikon.
                            Ik denk niet dat je dat bij Canon (60D) kunt ofwel moet ik me nog eens gaan verdiepen in de gebruikershandleiding.
                            Groetjes en bedankt voor de info.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lekker aan Zee

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Voila weeral iets bijgeleerd. Maar je schreef -2 nul +2 (dat zijn er drie), had je -2 -1 nul +1 +2 (dat zijn er vijf) geschreven, dan was ik waarschijnlijk op informatie uitgetrokken op het net bij Nikon.
                              Ik denk niet dat je dat bij Canon (60D) kunt ofwel moet ik me nog eens gaan verdiepen in de gebruikershandleiding.
                              Groetjes en bedankt voor de info.

                              KLik InFormatie

                              Comment

                              Working...
                              X