Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu eens met 2 ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nu eens met 2 ...

    nog steeds paddestoeltjes



    of

    bedankt voor het kijken en eventuele tips, opmerkingen,...

    kimmii

  • #2
    Re: Nu eens met 2 ...

    als jij de foto wat groter plaatst dan is deze toch wat beter te beoordelen..comp is in orde..kleur zit een sterke gele waas over de foto waardoor het frisse ervanaf gaat.
    scherpte zit naar mijn idee tussen de paddenstoelen in..maar dat is pas goed te beoordelen als hij in grotere formaat word getoont.
    als je daar allemaal ff naar kijkt is het een hele leuke plaat.

    grt Ingrid,
    Niet geschoten is altijd mis!

    Comment


    • #3
      Re: Nu eens met 2 ...

      Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
      als jij de foto wat groter plaatst dan is deze toch wat beter te beoordelen..comp is in orde..kleur zit een sterke gele waas over de foto waardoor het frisse ervanaf gaat.
      scherpte zit naar mijn idee tussen de paddenstoelen in..maar dat is pas goed te beoordelen als hij in grotere formaat word getoont.
      als je daar allemaal ff naar kijkt is het een hele leuke plaat.

      grt Ingrid,


      ik zal hem groter posten, maar even een vraag:
      hoe krijg ik die kleurzweem weg?

      grt kimmii

      Comment


      • #4
        Re: Nu eens met 2 ...

        Oorspronkelijk geplaatst door kimmii Bekijk bericht
        ik zal hem groter posten, maar even een vraag:
        hoe krijg ik die kleurzweem weg?

        grt kimmii
        werk jij met pse ?
        Niet geschoten is altijd mis!

        Comment


        • #5
          Re: Nu eens met 2 ...

          Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
          werk jij met pse ?
          met de gewone photoshop cs5

          Comment


          • #6
            Re: Nu eens met 2 ...

            Oorspronkelijk geplaatst door kimmii Bekijk bericht
            met de gewone photoshop cs5
            ow sorry dat weet ik niet hoe dat werkt..misschien kan een ander dat uitleggen.

            grt Ingrid,
            Niet geschoten is altijd mis!

            Comment


            • #7
              Re: Nu eens met 2 ...

              afbeelding - aanpassingen - kleurbalans
              ik heb de instelling -10 / +2 / +35 eens geprobeerd, en dat geeft al een beter resultaat.
              D 7500 > 16/85 > 70/300>105
              https://www.behance.net/joscaeymae0afa
              Grt. Jos

              Comment


              • #8
                Re: Nu eens met 2 ...

                De volgende methode werkt dan vaak heel goed, maar helaas niet altijd. De methode is gebaseerd op het feit dat alle pixels samen meestal gemiddeld neutraal grijs moeten opleveren. De automatische witbalans van uw camera werkt via hetzelfde principe.
                Selecteer de onderste laag dus de laag met de foto erin. Kopier die door hem op het icoon New layer te slepen.
                Ga naar filter-blur-average (filter-vervagen- gemiddeld). De hele laag wordt nu gemiddeld, dus u krijgt een egale kleur. Die kleur niet neutraal grijs, dan is dat de kleurzeem in de foto
                Selecteer nu weer de aanpassingslaag en klik met het grijspipet op een willekeurig plekje in de gekleurde laag.
                De klik met de grijspipet zorgt ervoor dat uw curves aanpassingslaag zo wordt ingesteld dat de kleur van de egale laag neutraal grijs wordt.
                We hebben dus nu een correctie gemaakt die precies de kleurzeem van de foto neutraliseert. U hoeft nu alleen nog maar de gekleurde laag weg te gooien of uit te schakelen, want die is nu niet meer nodig.
                Dit onderliggende foto komt weer tevoorschijn, en die is nu keurig geneutraliseerd door de Curves-aanpassingslaag daarboven.

                Comment


                • #9
                  Re: Nu eens met 2 ...

                  Ik vind dit een leuk beeld, fris en met een leuke achtergrond.
                  Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
                  500px.com/wimdekoster

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nu eens met 2 ...

                    Ik vind dit ook wel een mooie hoor. Alleen is die rechterpaddestoel wat raar van kleur denk ik.
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nu eens met 2 ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                      De volgende methode werkt dan vaak heel goed, maar helaas niet altijd. De methode is gebaseerd op het feit dat alle pixels samen meestal gemiddeld neutraal grijs moeten opleveren. De automatische witbalans van uw camera werkt via hetzelfde principe.
                      Selecteer de onderste laag dus de laag met de foto erin. Kopier die door hem op het icoon New layer te slepen.
                      Ga naar filter-blur-average (filter-vervagen- gemiddeld). De hele laag wordt nu gemiddeld, dus u krijgt een egale kleur. Die kleur niet neutraal grijs, dan is dat de kleurzeem in de foto
                      Selecteer nu weer de aanpassingslaag en klik met het grijspipet op een willekeurig plekje in de gekleurde laag.
                      De klik met de grijspipet zorgt ervoor dat uw curves aanpassingslaag zo wordt ingesteld dat de kleur van de egale laag neutraal grijs wordt.
                      We hebben dus nu een correctie gemaakt die precies de kleurzeem van de foto neutraliseert. U hoeft nu alleen nog maar de gekleurde laag weg te gooien of uit te schakelen, want die is nu niet meer nodig.
                      Dit onderliggende foto komt weer tevoorschijn, en die is nu keurig geneutraliseerd door de Curves-aanpassingslaag daarboven.


                      hoi, bedankt voor de tip,
                      alleen ik snap het niet helemaal vrees ik...

                      tot aan de egale laag lukt het, maar dan met het selecteren van de aanpassingslaag enz gaat het de mist in

                      groetjes kimmii

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nu eens met 2 ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door kimmii Bekijk bericht
                        hoi, bedankt voor de tip,
                        alleen ik snap het niet helemaal vrees ik...

                        tot aan de egale laag lukt het, maar dan met het selecteren van de aanpassingslaag enz gaat het de mist in

                        groetjes kimmii
                        Als je het niet snapt, dan is het verstandig om eens deze website te bezoeken, maar neem de tijd ervoor. http://www.gratiscursus.be/Photoshop_CS5/ Ik kwam tot tot dit resultaat. maar door hem iets te vergroten, vervalt er wat scherpte. Jij zal dat opnieuw kunnen proberen vanuit het origineel. Als je de link weg wil, laat het dan even weten, haal ik hem weg. Succes.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nu eens met 2 ...

                          Als je er nog niet aan uit kunt, ga dan gewoonweg naar automatische tinten. Dan komt het ook goed.

                          Iets moeilijker. Maar met uitproberen kom je er wel uit. Aanpassing - kleurtoon/verzadiging. Origineel blauwe tinten pippet +, klikken op fel groen.
                          verzadiging minderen naar wens
                          blauwe tint vermeerderen (naar wens)
                          lichtheid vermeerderen (naar wens)

                          Als je nog niet helemaal tevreden ben kan je nog helderheid/contrast aanpassen.

                          Hier speelt feeling wel mee.
                          Last edited by Loeky; 26 oktober 2012, 00:11.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nu eens met 2 ...

                            tot aan de egale laag lukt het, maar dan met het selecteren van de aanpassingslaag enz gaat het de mist in
                            Vanaf daar : Selecteer aanpassingslaag - curven - grijspippet klikken op effen vlak - effen vlak wordt grijs - groene neutraliseren (oog klikken) of verwijderen.
                            de kleuren zijn aangepast.

                            Comment

                            Working...
                            X