Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen met trigger phottix en draad om flitser aan te sturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsen met trigger phottix en draad om flitser aan te sturen

    hallo,

    ik heb 2 flitsers: 430EX
    ik heb 1 recever en 1 kabel om flitsen te laten werken.
    zouden beide flitsers afgaan indien ik 1 laat flitsen draadloos en 1 bedraad via mijn camera.
    reden vraag: zaterdag shoot en ik krijg maar 2de flitser in handen zaterdagmorgen , daarom mijn vraag, ik heb niet veel tijd om te testen

    merci
    http://www.pietervh.com/
    http://www.flickr.com/photos/pieter776/

  • #2
    Re: flitsen met trigger phottix en draad om flitser aan te sturen

    waarom denk je twee flitsers nodig te hebben? wat wil je er mee bereiken?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: flitsen met trigger phottix en draad om flitser aan te sturen

      Welk soort kabel is dit,en hoe stuur je de receiver aan?
      Wat ik denk dat is dat beide flitsers afgaan,maar niet op het juiste moment.Als je één 430 stuurt met je camera gaat die een preflits sturen voor de lichtmeting,en dan zijn flits.Dit is een verschil van millisecondes,maar ik denk dat de receiver af zal gaan op de preflits,dus te vroeg.Ik ken de phottix niet,maar algemeen hebben deze triggers geen keuze voor eerste tweede etc flits.Ik worstel op dit ogenblik met zo'n probleem,zij het dan met oudere flitsers in combinatie met 580 ex en 430ex.Als ik mijn slave voldoende afdek,dan werkt het wel,maar dat is dan puur natte vingerwerk en niet bruikbaar voor reportages etc.
      Je kunt het zien in je zoeker.Plaats de getriggerde flits in beeld,trek een foto.Zie je de flits afgaan in de zoeker:fout.Bekijk je de foto en zie je de flits niet oplichten:fout.Flits gaat af op de preflits.Is de proeffoto onderbelicht:lichtmeting op preflits en afgaan van de andere flits;camera belicht met tweede flits op de gemeten waarde.
      Dit is mijn idee hierover.Manueel werken? Mijn 580 doet de andere flits ook te vroeg afgaan.Dit wordt nochtans aangeraden.Bij mij werkt het niet.Oplossing Master en slave.Maar een 430 is geen master.Proberen blijft de boodschap

      Comment


      • #4
        Re: flitsen met trigger phottix en draad om flitser aan te sturen

        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Bij mij werkt het niet.Oplossing Master en slave.Maar een 430 is geen master.Proberen blijft de boodschap
        oplossing is erg simpel... gewoon een goedkope radio trigger (bv. rf602), kost ca. 20€ voor een setje... en werkt perfect met om het even welke flitser (manueel instellen)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: flitsen met trigger phottix en draad om flitser aan te sturen

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          waarom denk je twee flitsers nodig te hebben? wat wil je er mee bereiken?
          ik moet foto's trekken van judovoorstelling, zeer weinig licht en had graag wat ingeflitst voor wat scherpte en zou wel leuke effecten kunnen geven
          http://www.pietervh.com/
          http://www.flickr.com/photos/pieter776/

          Comment


          • #6
            Re: flitsen met trigger phottix en draad om flitser aan te sturen

            Oorspronkelijk geplaatst door pietsever Bekijk bericht
            ik moet foto's trekken van judovoorstelling, zeer weinig licht en had graag wat ingeflitst voor wat scherpte en zou wel leuke effecten kunnen geven
            dan zou ik absoluut niet met kabel werken, men gaat er over struikelen en het beperkt je afstand... judo... zeker niet gemakkelijk met die witte pakken... je hebt naast die tweede flitser ook nog lichtstands nodig en bounce paraplus...

            zet die ver van de judo spelers zodat je een gelijke belichting krijgt volgens de omgekeerde kwadraat wet. Je zal hier een lichtmeter goed kunnen gebruiken.

            Als dit alles chinees voor jou klinkt, dat ga je erg veel geluk moeten hebben!
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: flitsen met trigger phottix en draad om flitser aan te sturen

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              oplossing is erg simpel... gewoon een goedkope radio trigger (bv. rf602), kost ca. 20€ voor een setje... en werkt perfect met om het even welke flitser (manueel instellen)
              Lijkt wel een goede opplossing,maar ik betwijfel of dit systeem de meer dan 200 volt ontladingsspanning van mijn Vivitars 283 overleeft.Ondertussen heeft onze vriend eigenlijk nog geen oplossing voor zijn probleem,tenzij deze ontspanners,maar zit dan wel in tijdsnood.Maar welke opstelling heb je voor ogen? Welke kabel gebruik je??Is dit een Canonkabel die de instellingen doorgeeft??

              Comment


              • #8
                Re: flitsen met trigger phottix en draad om flitser aan te sturen

                Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                Lijkt wel een goede opplossing,maar ik betwijfel of dit systeem de meer dan 200 volt ontladingsspanning van mijn Vivitars 283 overleeft.
                RF602 niet... die branden door... maar de phottix strato's kunnen dat wel click
                Last edited by d_oracle; 26 oktober 2012, 19:03.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: flitsen met trigger phottix en draad om flitser aan te sturen

                  Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  Lijkt wel een goede opplossing,maar ik betwijfel of dit systeem de meer dan 200 volt ontladingsspanning van mijn Vivitars 283 overleeft.Ondertussen heeft onze vriend eigenlijk nog geen oplossing voor zijn probleem,tenzij deze ontspanners,maar zit dan wel in tijdsnood.Maar welke opstelling heb je voor ogen? Welke kabel gebruik je??Is dit een Canonkabel die de instellingen doorgeeft??
                  vroeger werkt ik met een kabeltje van hama voor manueel te flitsen, inderdaad kabel was een grote ergernis met andere mensen. Nu ik zit naast de mat en mensen zitten op tribune en het is niet de bodoeling vanuit 5 verschillende hoeken te fotograferen. Ik heb wat tijd om op voorhand te experimenteren morgen voor lichtinstellingen na te kijken. Nu daar ik graag de phottix odin zou willen aanschaffen had ik liever vermeden om nog een strato 2 reciever bij te kopen daar ik voorlopig met 2 flitsers wil werken. Ik ben het een beetje gewoon met 1 flitser. Nu ik heb statieven en paraplu's om licht zachter te maken.
                  Nu hoop ik dat dat 1ste flitser met strato kan werken en 2de flitser met flitsdraad van hama, anders zal het met 1 flitser moeten gaan
                  http://www.pietervh.com/
                  http://www.flickr.com/photos/pieter776/

                  Comment


                  • #10
                    Re: flitsen met trigger phottix en draad om flitser aan te sturen

                    Oorspronkelijk geplaatst door pietsever Bekijk bericht
                    Nu hoop ik dat dat 1ste flitser met strato kan werken en 2de flitser met flitsdraad van hama, anders zal het met 1 flitser moeten gaan
                    je kan evengoed je tweede flitser als slave gebruiken... zodat hij door de eerste flits aangestuurd wordt. Met kabel werkt hoor! maar is zo oncomfortabel.
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: flitsen met trigger phottix en draad om flitser aan te sturen

                      Oorspronkelijk geplaatst door pietsever Bekijk bericht
                      hallo,

                      ik heb 2 flitsers: 430EX
                      ik heb 1 recever en 1 kabel om flitsen te laten werken.
                      zouden beide flitsers afgaan indien ik 1 laat flitsen draadloos en 1 bedraad via mijn camera.
                      reden vraag: zaterdag shoot en ik krijg maar 2de flitser in handen zaterdagmorgen , daarom mijn vraag, ik heb niet veel tijd om te testen

                      merci
                      bij deze melding dat ik beide flitsers heb kunnen aansturen, 1 met draad en 1 met draadloze flitser voor judo
                      Licht was niet geweldig, maar actie kon ik met 2 flitsers bevriezen
                      http://www.pietervh.com/
                      http://www.flickr.com/photos/pieter776/

                      Comment

                      Working...
                      X