Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste panning shot!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste panning shot!

    Niet alleen mijn eerste panning pogingen gedaan tijdens Superbiker , nee hoor, het was ook de allereerste keer foto's nemen met de 50D na een 2 jaar gewerkt te hebben met een 1100D...

    Het was een heel leerijke dag! Ik moet zeggen, ik was zo bezig met het foto's nemen dat ik op het eind van de dag nauwelijks iets wist te vertellen van de race zelf

    EXIF:
    F/22
    1/80sec Exposure
    ISO 200
    Focal lenght 110mm

    Bigger aint always better........ Unless you're me!

  • #2
    Re: Mijn eerste panning shot!

    M'n ogen doen beetje pijn (béétje) maar ik vind dit toch wel knap gedaan hoor voor de eerste keer !!
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste panning shot!

      Vanwege de achtergrond zeker?
      Hmm ik had er nog enkele maar ze zeggen hier altijd dat het best is om maar 1 foto per topic te gebruiken ^^ Dus morgen komt er nog eentje
      Bigger aint always better........ Unless you're me!

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste panning shot!

        Ja inderdaad maar die achtergrond is de bedoeling he bij panning. Is vooral omdat er mensen staan, of de kleuren ik weet het niet goed
        maar ik vind hem wel knap hoor. Ja geduld is een schone deugd. Wachten ga je.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste panning shot!

          Als dit jouw eerste panning is................... goed gelukt zou ik zo zeggen.
          mvg Bruno D.G.
          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste panning shot!

            Knap gedaan (vind ik als beginner) !
            Ik ben ook aan het oefenen op panning trouwens. Als ik problemen heb weet ik dus bij wie ik te rade moet gaan.

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste panning shot!

              eerste keer panning en dan nog met een nieuwe camera die je niet gewend bent, chapeau met uw resultaat... er zullen het u maar weinig nadoen.

              grtz david

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste panning shot!

                Idd Zulk resultaat voor een eerste panning!! Dat belooft!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste panning shot!

                  Voor een eerste keer HEEEL goed. De motorrijder + motor staan er scherp op, voldoende ruimte voor de rijder
                  Mijn inschatting is dat als je een iets snellere sluitertijd zou hebben dan is de achter grond iets scherper en daardoor prettiger om te kijken. Of kraam ik nu onzin uit?
                  Website: cameraobschuura.nl
                  Twitter: @CameraObSchuura
                  FaceBook: Cameraobschuura

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste panning shot!

                    Je pant (is dat een werkwoord?) om de achtergrond uit te smeren in de beweegrichting van een bewegend onderwerp om zo de snelheid van het onderwerp te benadrukken en de foto dynamischer te maken. Uiteraard probeer je het onderwerp scherp in beeld te brengen en hou je door de wazige achtergrond de aandacht van de kijker bij het onderwerp. Bovenstaande foto is een zeer goed voorbeeld Dat is een knappe pan (is dat een zelfstandig naamwoord?).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste panning shot!

                      Bedankt voor de aanmoedigingen mensen

                      Een vraagje naar de mensen die dit vaker doen... Gebruiken jullie burst om te pannen of liever shot per shot? Ik heb beide geprobeerd maar ik vond dat je meer controle hebt met een single shot. Je moet dan wel vaker een poging doen ^^
                      Bigger aint always better........ Unless you're me!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn eerste panning shot!

                        Oorspronkelijk geplaatst door oNeX Bekijk bericht
                        Bedankt voor de aanmoedigingen mensen

                        Een vraagje naar de mensen die dit vaker doen... Gebruiken jullie burst om te pannen of liever shot per shot? Ik heb beide geprobeerd maar ik vond dat je meer controle hebt met een single shot. Je moet dan wel vaker een poging doen ^^
                        burst mode zal het aantal voltreffers de lucht in jagen.
                        burst mode in combinatie met continue AF zou je moeten gebruiken.

                        conti!nue AF zal de hele tijd maar scherpstellen op je onderwerp zelf al is dit in beweging, en als je dan in burst schiet zal het eerste plaatje mss niet scherp zijn maar de kans dat plaatje 2 en 3 of 4 scherp zullen zijn zal wel serieus stijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn eerste panning shot!

                          Tnx TrsH, ik had twee lenzen mee. Helaas was de tele die ik nog had van de 1100D niet snel genoeg om de AF van de 50D te volgen. Met de 18-135mm ging het dan wel vlot maar had ik niet voldoende zoom op de meeste plekken. We weten weeral waarin investeren voor Kerst ^^
                          Bigger aint always better........ Unless you're me!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn eerste panning shot!

                            Voor mij is je meetreker geslaagd hoor

                            Comment

                            Working...
                            X