Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Godafoss

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Godafoss

    Al een paar keer zien passeren deze waterval, dus die behoeft weinig uitleg denk ik

    De Godafoss

    Origineel





    UPDATE: Lucht en waterval wat donkerder





    Last edited by Cytochrome; 25 oktober 2012, 16:59.
    facebook

    500px

  • #2
    Re: Godafoss

    Al veel watervallen zien passeren uit Ijsland, geloof toch wel dat ik dit 1 van de mooiste vind.
    Deze zal ook zeker niet meevallen denk ik om te fotograferen met al die nevel.
    De waterval staat er zeer knap op, echter vind ik de voorgrond wat aandacht vragen nu. Een panocrop tot net onder de grote steen zou ik zelf heel mooi vinden, maar ik weet dat je zelf graag aan de originele verhouding houdt.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Godafoss

      Ik vind de compositie heel mooi maar het pano-idee heeft ook wel iets
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Godafoss

        knap zoals ie is .
        maak ook al eens een pano maar heb dan altijd een beetje het gevoel dat ik een slechte compo gemaakt heb en het foute er maar af knip (er zijn natuurlijk mensen die vooraf al weten dat ze een pano willen hebben en bewust de compo zo maken )
        Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

        http://shantiguru.1x.com

        Comment


        • #5
          Re: Godafoss

          Lucht en waterval vind ik nogal aan de lichte kant.
          Ik had liever wat meer detail gezien (of een verloopfilter).

          Comment


          • #6
            Re: Godafoss

            Vind de foto een goed uitgedachte compositie hebben! De voorgrond ziet er ook lekker contrastrijk uit en de groene mosjes brengen mooi wat extra kleur in de foto. Dat contrastrijke mis ik een beetje in de watervallen, deze zouden wel wat meer pit mogen hebben van mij! De lucht is erg licht, waardoor deze toch wel wat de aandacht van de rest van de foto afleid. Ik zou daarom proberen deze lokaal wat donkerder te maken. Hierdoor denk ik dat de watervallen gelijk ook beter uit de verf komen.
            WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: Godafoss

              toch mooi uitgevoerd
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Re: Godafoss

                Mooi watervalletje

                Comment


                • #9
                  Re: Godafoss

                  Bedankt alvast voor de reacties! Upke geplaatst die wat donkerder is in de lucht en waterval...

                  Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                  De waterval staat er zeer knap op, echter vind ik de voorgrond wat aandacht vragen nu. Een panocrop tot net onder de grote steen zou ik zelf heel mooi vinden, maar ik weet dat je zelf graag aan de originele verhouding houdt.
                  Ik moet toegeven dat ik wat gewrongen zat met de compo. Ik wou de waterval(len) er volledig op maar de lucht was echt saai zodat ik iets meer voorgrond moest nemen om niet al te veel lucht te hebben. Maar ik snap je redenering hoor...

                  Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                  Lucht en waterval vind ik nogal aan de lichte kant.
                  Ik had liever wat meer detail gezien (of een verloopfilter).
                  In de up de lucht en de waterval wat donkerder gemaakt. Detail in de lucht was er niet veel dus daar kon ik ook niet veel meer meer uithalen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk bericht
                  Vind de foto een goed uitgedachte compositie hebben! De voorgrond ziet er ook lekker contrastrijk uit en de groene mosjes brengen mooi wat extra kleur in de foto. Dat contrastrijke mis ik een beetje in de watervallen, deze zouden wel wat meer pit mogen hebben van mij! De lucht is erg licht, waardoor deze toch wel wat de aandacht van de rest van de foto afleid. Ik zou daarom proberen deze lokaal wat donkerder te maken. Hierdoor denk ik dat de watervallen gelijk ook beter uit de verf komen.
                  Ik heb de bovenkant van de foto wat donkerder gemaakt. Mocht ik alleen de lucht donkerder zetten zou het geheel snel onnatuurlijk overkomen denk ik.
                  Het detail dat je mist in de waterval zelf komt door de spray van die waterval waardoor de rotsen die er achter zitten vrij contrastloos worden...
                  facebook

                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Godafoss

                    De omstandigheden waren hier inderdaad niet optimaal en volgens mij heb je het er dan ook niet slecht van af gebracht.
                    De update vind ik ook wel beter.
                    Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                    www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Godafoss

                      Vind de up ook nog beter nu, de waterval heeft wat meer pit nu, daardoor word je blik er nog meer naar toe geleid.
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Godafoss

                        ook de up voor mij,vin het toch sterk werk
                        eos 600 d
                        lens 18-135 canon 10-22canon

                        Comment

                        Working...
                        X