Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een 110-jarige

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een 110-jarige

    Deze bijna 200 meter lange brug werd in 1902 volledig met klinknagels gebouwd en is tot op vandaag nog steeds in gebruik.


    Midden recht voor de brug


    Groetjes
    Last edited by Guest17; 24 oktober 2012, 15:49.

  • #2
    Re: Een 110-jarige

    Mooie symmetrie, met linkse uitloper in het dieptebeeld. Toch, maar aan jou om dat te bepalen, proberen even het standpunt te veranderen naar voor toe, waarbij je rechts een stukje van de railingbrug eraanlaat en links ook in dezelfde verhouding. Je bent dan ook de voorgrond kwijt net voor de brug. Je dieptezicht wordt dan nog fraaier.

    Comment


    • #3
      Re: Een 110-jarige

      Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
      Mooie symmetrie, met linkse uitloper in het dieptebeeld. Toch, maar aan jou om dat te bepalen, proberen even het standpunt te veranderen naar voor toe, waarbij je rechts een stukje van de railingbrug eraanlaat en links ook in dezelfde verhouding. Je bent dan ook de voorgrond kwijt net voor de brug. Je dieptezicht wordt dan nog fraaier.
      Ik heb er eens eentje bijgeplaatst genomen in het midden van de brug, misschien bedoel je dat wel ?
      Ik vond de eerste mooier, maar misschien ben ik wel verkeerd en krijgt de tweede de voorkeur ?
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Een 110-jarige

        Ik denk dat Purmer bedoelde om in de eerste foto iets meer van de voorgrond weg te halen, links en rechts. Dat zou ik ook doen.
        Ze zijn wel allebei erg mooi!

        Maar die onderste wordt volgens mij alleen maar mooier als je door je knieën gaat, of nog dieper, met het fototoestel bijna op de grond.
        Het gaat hem toch niet om de lucht of de bomen hier. Een andere optie is om je fototoestel in portretstand te houden, en je camera dan te kantelen en te mikken op de helft van de brug ongeveer. Dan kun je bijna op de rand van de brug gaan staan en heb je héél veel brug op de foto staan. Nu is het in die tweede foto maar een streepje (en als je nog zakt van standpunt, is dat nog meer het geval).

        Maar zoals gezegd, vind ik de eerste hier zeker de beste. Met nog een beetje croppen, misschien. Ook al verlies je dan een stukje van de "poten" van de brug... Heel mooi, moet ik zeggen!

        Comment


        • #5
          Re: Een 110-jarige

          2de i like !
          grt erik

          Comment


          • #6
            Re: Een 110-jarige

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik heb er eens eentje bijgeplaatst genomen in het midden van de brug, misschien bedoel je dat wel ?
            Ik vond de eerste mooier, maar misschien ben ik wel verkeerd en krijgt de tweede de voorkeur ?
            Groetjes
            Deze is ook wel de moeite hoor Je hebt ook gelijk weer meer detail in je dieptezicht. En..Ik vind hem scherper dan de eerste, kan dit?

            Comment


            • #7
              Re: Een 110-jarige

              De tweede! Super dieptezicht!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Een 110-jarige

                Je tweede is voor mij de beste!
                Is dat ook in de Doubs? Meen die brug te kennen
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment


                • #9
                  Re: Een 110-jarige

                  Vind ze alle twee goed ,grts ,Jozef
                  Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een 110-jarige

                    Ik vond de eerste niet zoveel zeggend, de tweede vind ik dan wel weer heel tof,
                    vooral dat die huizen lager liggen, waardoor dat dieptezicht nog specialer wordt.
                    Mooie die! En mooi scherp. In je tweede komen je huisjes ook veel mooier uit.
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een 110-jarige

                      Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                      Je tweede is voor mij de beste!
                      Is dat ook in de Doubs? Meen die brug te kennen
                      Yep, het is de brug over de Doubs tussen Longevelle-sur-Doubs en Saint-Maurice-Colombier (van lange dorpsnamen gesproken....).
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een 110-jarige

                        Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                        Deze is ook wel de moeite hoor Je hebt ook gelijk weer meer detail in je dieptezicht. En..Ik vind hem scherper dan de eerste, kan dit?
                        Tweede is naverscherpt na het verkleinen in BDsizer, de eerste niet.
                        Ik vrees dat de tweede iets te scherp is nu.
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een 110-jarige

                          Ik kies voor de eerste (het standpunt is verrassender).
                          De 2de is teveel verscherpt, kijk maar naar de bladeren in de bomen.
                          mvg,
                          Eddy
                          Smaken verschillen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een 110-jarige

                            Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                            Ik kies voor de eerste (het standpunt is verrassender).
                            De 2de is teveel verscherpt, kijk maar naar de bladeren in de bomen.
                            mvg,
                            Eddy
                            Tsja, soms vergeet ik die 10 % naverscherping (is het normaal dat ik die niet lager krijg als 10 % ??) uit te vinken van BDsizer, en dan heb ik het zitten....
                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een 110-jarige

                              Qua compositie vind 'k de eerste toch wel de interessantste. Maar er zit iets teveel geel in. De tweede is dan weer technisch beter met een mooier luchtinvulling, vrij correcte kleurweergave en die onmetelijke scherpte. Maar die vind'k qua compo dan weer minder interessant. Voor mij graag dus de 1ste met de technische kwaliteiten van de 2de Kwestie van niet moeilijk te doen he

                              Have a happy shooting!
                              F.

                              Comment

                              Working...
                              X