Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 5d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos 5d

    Graag jullie advies

    Ik beschik over een 550D met o.m. volgende lenzen: CANON EF 24-105 f/4 L IS USM en EF 70-300 f4.0-5.6 L IS USM.
    Ik ben een amateur, maar zou best een tweede body willen aanschaffen. Omdat ik zopas in een van bovenstaande L-lenzen heb geïnvesteerd, schiet er niet zoveel budget meer over Een collega biedt haar 5D aan voor € 600. Dit is weliswaar reeds een "oud toestel", maar ik zie het wel als de kans om tegen een betaalbare prijs een full frame aan te schaffen.

    Is dit een goede deal of is het toestel te oud ?

  • #2
    Re: Eos 5d

    dat is een afweging die je zelf moet maken. ter vergelijking de MKII gaat momenteel rond 1200 euro tweedehands. Je gaat winnen langs groothoekzijde en verliezen langs de telekant maar als hij als tweede camera niet bevalt kan je hem terug verkopen, misschien voor wat minder geld maar ondertussen leer je toch weer bij.
    Last edited by Lazy Charles; 24 oktober 2012, 08:18. Reden: factor 100 aangepast
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Eos 5d

      600 EUR is wel veel voor een 5D. Ik vraag er 500 EUR voor en ie is nog steeds te koop.

      Comment


      • #4
        Re: Eos 5d

        Oorspronkelijk geplaatst door sofierys Bekijk bericht
        Graag jullie advies

        Ik beschik over een 550D met o.m. volgende lenzen: CANON EF 24-105 f/4 L IS USM en EF 70-300 f4.0-5.6 L IS USM.
        Ik ben een amateur, maar zou best een tweede body willen aanschaffen. Omdat ik zopas in een van bovenstaande L-lenzen heb geïnvesteerd, schiet er niet zoveel budget meer over Een collega biedt haar 5D aan voor € 600. Dit is weliswaar reeds een "oud toestel", maar ik zie het wel als de kans om tegen een betaalbare prijs een full frame aan te schaffen.

        Is dit een goede deal of is het toestel te oud ?
        De 5D is een prachttoestel, weliswaar "oud" inzake technologie, maar kwestie beeldresultaat heel goed en niet onbelangrijk, een fullframe.

        Pro's werken/werkten hiermee. Het was een aantal jaren geleden de enige "betaalbare" fullframe.

        Inzake de prijs, 600 Euro voor dit toestel is niet echt goedkoop ( zitten inmiddels tegen de 500 Euro zonder batterijgrip), maar het hangt natuurlijk ook af van de staat van het toestel en het aantal clicks.
        Feit dat het van een collega is, kan natuurlijk een voordeel zijn ! ( bij een onbekende weet je soms de ware toedracht niet)
        Ik zou het volgende voorstellen aan je collega ( op voorwaarde dat hij niet misbruikt is .... de camera, niet je collega !!).
        Je koopt hem voor 600 Euro, camera INCLUSIEF een professionele cleaning, bvb bij chipclean !



        Weliswaar 55 Euro, maar de sensor wordt niet alleen professioneel gecleaned, hij geeft je ook uitsluitsel over de staat van je sensor ( kunnen soms schuursporen op zijn op de 5D) en incl. de prijs is de cleaning van een lens.
        Bovendien wordt er gekeken of je lens behoorlijk focused ( inzake back-en frontfocus).

        Wil het hier nu niet hebben over "zelf cleanen is goedkoper etc ..". Maar dit alles geeft je toch wat meer zekerheid aangaande de aankoop van een tweedehands camera.

        Maw, de camera kost je dan 545 Euro, incl. wat zekerheid.
        Mocht je om één of andere reden van de aankoop afzien, dan heeft je collega in ieder geval een "cleane" 5D, die ze dan als zodanig ook kan aanbieden.

        Picha

        Comment

        Working...
        X