Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 5d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos 5d

    Graag jullie advies

    Ik beschik over een 550D met o.m. volgende lenzen: CANON EF 24-105 f/4 L IS USM en EF 70-300 f4.0-5.6 L IS USM.
    Ik ben een amateur, maar zou best een tweede body willen aanschaffen. Omdat ik zopas in een van bovenstaande L-lenzen heb geïnvesteerd, schiet er niet zoveel budget meer over Een collega biedt haar 5D aan voor € 600. Dit is weliswaar reeds een "oud toestel", maar ik zie het wel als de kans om tegen een betaalbare prijs een full frame aan te schaffen.

    Is dit een goede deal of is het toestel te oud ?

  • #2
    Re: Eos 5d

    dat is een afweging die je zelf moet maken. ter vergelijking de MKII gaat momenteel rond 1200 euro tweedehands. Je gaat winnen langs groothoekzijde en verliezen langs de telekant maar als hij als tweede camera niet bevalt kan je hem terug verkopen, misschien voor wat minder geld maar ondertussen leer je toch weer bij.
    Last edited by Lazy Charles; 24 oktober 2012, 08:18. Reden: factor 100 aangepast
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Eos 5d

      600 EUR is wel veel voor een 5D. Ik vraag er 500 EUR voor en ie is nog steeds te koop.

      Comment


      • #4
        Re: Eos 5d

        Oorspronkelijk geplaatst door sofierys Bekijk bericht
        Graag jullie advies

        Ik beschik over een 550D met o.m. volgende lenzen: CANON EF 24-105 f/4 L IS USM en EF 70-300 f4.0-5.6 L IS USM.
        Ik ben een amateur, maar zou best een tweede body willen aanschaffen. Omdat ik zopas in een van bovenstaande L-lenzen heb geïnvesteerd, schiet er niet zoveel budget meer over Een collega biedt haar 5D aan voor € 600. Dit is weliswaar reeds een "oud toestel", maar ik zie het wel als de kans om tegen een betaalbare prijs een full frame aan te schaffen.

        Is dit een goede deal of is het toestel te oud ?