Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

    Ik ben van plan om mijn oude Canon EOS 1000D tevervangen door een nieuw exemplaar.
    Ik twijfel tussen de Canon EOS 650D en Canon EOS 60D

    Welke van de 2 is de beste keuze?
    Canon 1000D

  • #2
    Re: Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    Als je dit even gaat bekijken, dit gaat over hetzelfde onderwerp, dan weet je wat meer
    Paul
    Schrijffout aangepast
    Last edited by paulmedusa; 23 oktober 2012, 12:09.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

      Wellicht stomme vragen;
      Wat mis je nu aan de 1000D ?
      Wat denk je vooruit te gaan ?
      Welke objectieven bezit je nu ?

      Lees toch best vaak dat men denkt dat de wereld van fotografie er veel mooier/beter uitziet als men een duurdere camera koopt, maar vraag mij af of dit dan ook echt zo is ? (als men echt eerlijk is)

      Voor mij staat kennis en kunde op één en goed glaswerk op twee. En daarna pas de camera. Ik zo toch wel erg mooie platen voor bij komen die gemaakt zijn met een 350D/400D/1000D waar menig geen jaloers op is om te kunnen maken met bv een 5D III ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

        Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht

        Lees toch best vaak dat men denkt dat de wereld van fotografie er veel mooier/beter uitziet als men een duurdere camera koopt, maar vraag mij af of dit dan ook echt zo is ? (als men echt eerlijk is)

        Voor mij staat kennis en kunde op één en goed glaswerk op twee. En daarna pas de camera. Ik zo toch wel erg mooie platen voor bij komen die gemaakt zijn met een 350D/400D/1000D waar menig geen jaloers op is om te kunnen maken met bv een 5D III ;-)
        Daar heb je een punt maar feit is wel dat een 60D of 7D interessante voordelen (features) hebben tov de lagere instapmodellen. Om nog maar te zwijgen van ergonomie. Ik zie je al bezig met een 17-55 f/2.8 op een 1000D. Dan heb je een lens met een cameraatje aan.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

          Een van de reden waarom ik naar een nieuwe camera uit kijk is de beperkte iso-range (100 tot 1600) van de EOS 1000D
          Canon 1000D

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

            Oorspronkelijk geplaatst door P_olievier Bekijk bericht
            Een van de reden waarom ik naar een nieuwe camera uit kijk is de beperkte iso-range (100 tot 1600) van de EOS 1000D
            Kan je zeggen datje met een 60D of 7D ook niet hoger moet gaan dan 1600 hoor ;-). Ik heb een 60D gehad en nu een 7D dus kan het weten. Veelal ga ik maar tot 800 wel in combinatie met f/2.8 glas.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

              Als je hoger dan ISO 1600 wil gaan bij Canon DSLR's, moet je mijn inziens aan fullframe toestellen denken (5D Mark II, 5D Mark III en binnenkort de 6D). Anders ga je teveel last hebben van ruis.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

                Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                Daar heb je een punt maar feit is wel dat een 60D of 7D interessante voordelen (features) hebben tov de lagere instapmodellen. Om nog maar te zwijgen van ergonomie. Ik zie je al bezig met een 17-55 f/2.8 op een 1000D. Dan heb je een lens met een cameraatje aan.
                Tja... ik loop liever rond met een 1000D/1100D met een 17-55 en 70-200 f/2.8 IS II dan een 7D en 18-55 IS en 55-250 IS / 70-200 f/4 (non IS)

                Je kunt wel de extra features hebben, maar zijn die voordelen dan echt nog zo groot als je glaswerk hebt als de 18-55/55-250 ?
                Blijf toch van mening dat men te snel denkt dat een camera body gelijk zorgt voor beter resultaat. Voor mij persoonlijk blijft het glaswerk toch het belangrijkste (naast kennis en kunde)

                7D kun je best gebruiken op hogere ISO's, maar dan komt de truck het goed kunnen belichten. Anders is ruis toch wel behoorlijk aanwezig. Wil je echt goed kunnen klimmen in de ISO dan zijn de 5D II en III wel de monsters ;-)
                7D met ISO 5000

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                  Tja... ik loop liever rond met een 1000D/1100D met een 17-55 en 70-200 f/2.8 IS II dan een 7D en 18-55 IS en 55-250 IS / 70-200 f/4 (non IS)

                  Je kunt wel de extra features hebben, maar zijn die voordelen dan echt nog zo groot als je glaswerk hebt als de 18-55/55-250 ?
                  Blijf toch van mening dat men te snel denkt dat een camera body gelijk zorgt voor beter resultaat. Voor mij persoonlijk blijft het glaswerk toch het belangrijkste (naast kennis en kunde)

                  7D kun je best gebruiken op hogere ISO's, maar dan komt de truck het goed kunnen belichten. Anders is ruis toch wel behoorlijk aanwezig. Wil je echt goed kunnen klimmen in de ISO dan zijn de 5D II en III wel de monsters ;-)
                  7D met ISO 5000
                  http://www.flickr.com/photos/superda...57623844661843
                  Versta mij niet verkeerd he, ik wil mensen met een 1000D/1100D niet afbreken maar ik heb er eentje vastgehouden en hij voelde zo klein aan. Zeker tov de 7D die ik nu heb. Nu ik kan me niet van de indruk ontdoen dat als je bv een 7D koopt je bij basislensen blijft en niet investeert in goed glas om het beste uit je toestel te halen.
                  Over het ISO verhaal geef ik je 100% gelijk. Goed belichten doet al heel veel en anders ga je best naar een 5DII/III (of Nikon, oei mag ik dat zeggen ;-) )
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

                    Stellen dat de body ondergeschikt is aan het glas is relatief, hetgeen je bijvoorbeeld door
                    de zoeker van de 7D ziet is van een andere orde dan wat je door de 1000 of 1100D en op
                    die manier "bekeken" kan het wel van de body afhangen hoe je het glas kan laten renderen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

                      Niet geheel mee eens ;-) Ik haal niet uit je tekst wat de kwaliteit van de foto is (scherpte contrast etc etc). Dit haal je toch meer uit goed glas dan uit een duurdere body. Duurdere body doet wel iets, maar niet zoveel als men soms doet laten overkomen.

                      Bijvoorbeeld: snelheid van de AF is toch echt wel mede afhankelijk van het gebruikte glas. .

                      De 70-200 f/2.8 IS II op een 400D presteert nog steeds erg goed IQ wijs en AF. Beter als de 55-250 op een 7D. Deze test al aantal keer mogen doen. En dan loop ik liever met een speelgoedcamera rond met serieus glaswerk. Maar een 7D ziet er dan wel weer stoerde uit

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                        Niet geheel mee eens ;-) Ik haal niet uit je tekst wat de kwaliteit van de foto is (scherpte contrast etc etc). Dit haal je toch meer uit goed glas dan uit een duurdere body. Duurdere body doet wel iets, maar niet zoveel als men soms doet laten overkomen.

                        Bijvoorbeeld: snelheid van de AF is toch echt wel mede afhankelijk van het gebruikte glas. .

                        De 70-200 f/2.8 IS II op een 400D presteert nog steeds erg goed IQ wijs en AF. Beter als de 55-250 op een 7D. Deze test al aantal keer mogen doen. En dan loop ik liever met een speelgoedcamera rond met serieus glaswerk. Maar een 7D ziet er dan wel weer stoerde uit
                        En goed glas met een deftige body is dat ook uit den boze?
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 650D of Canon EOS 60D

                          Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                          En goed glas met een deftige body is dat ook uit den boze?
                          Niet uit den boze, maar de portemonnee doet wel zeer (ieder geval bij mij nu)

                          Comment

                          Working...
                          X