Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roos (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roos (2)

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Roos (2)

    het lijkt een beetje of je te dicht met je lens op de roos zat zodat die op niets kon scherpstellen
    ik zie wel kleine stukjes scherpte maar voor mij toch te beperkt
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

    Comment


    • #3
      Re: Roos (2)

      Hier idem.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Roos (2)

        Sien zou je de exif gegevens er even bij kunnen zetten.
        vermoedelijk wat er al gesuggereerd werd zit je te dicht op de roos.
        Waardoor je niet kan scherpstellen.

        Ik zou iets meer afstand nemen tot de roos.
        En kijken of je dan wel beter kan scherpstellen.
        En misschien zou je eens met iemand kunnen afspreken die dezelfde camera heeft.

        om je body / lens uit te sluiten.
        misschien zou je ook een snellere sluitertijd kunnen proberen.

        Comment


        • #5
          Re: Roos (2)

          Idee is heel goed. Ik ben ook nog steeds roosjes tegengekomen die in volle bloei staan. Tip. Als je hem nog weet staan, Leg de scherpte op de voorgrond en knijp met je diafragma rustig naar f8/10, ga naar 1/60 en je iso mag ook naar 250 eventueel. Je krijgt dan vanaf het eerste blad vooraan een mooie scherptediepte, waar het achterste gedeelte van de roos voor een leuk wazig effect zorgt. Gaat zeker goedkomen denk ik

          Comment


          • #6
            Re: Roos (2)

            Sien dit moet kunnen met je Canon 18-55 IS. Je stond waarschijnlijk te dicht. De f 6.3 is dan te weinig, hier had je zeker voor f8 of f9 moeten gaan.
            Camera stond op 'auto', zet hem op manueel 1/80 sec en f9 en de iso op auto. De lichtmeting zou ik op centraal zetten ipv. volledig veld.
            Beste is natuurlijk een statief gebruiken voor dergelijke opnames.
            Photography is an art of observation.

            Comment


            • #7
              Re: Roos (2)

              Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
              Sien dit moet kunnen met je Canon 18-55 IS. Je stond waarschijnlijk te dicht. De f 6.3 is dan te weinig, hier had je zeker voor f8 of f9 moeten gaan.
              Camera stond op 'auto', zet hem op manueel 1/80 sec en f9 en de iso op auto. De lichtmeting zou ik op centraal zetten ipv. volledig veld.
              Beste is natuurlijk een statief gebruiken voor dergelijke opnames.
              Dit was met statief en idd met mijn standaardlens . Zal dus effectief aan de afstand tot de bloem afhangen! merci voor de bruikbare tips!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment

              Working...
              X