Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durbuy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Durbuy


    35mm
    f7.1
    ISO200
    1/50
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

  • #2
    Re: Durbuy

    Zoooo Maar dat heb je mooi voor elkaar Wat een prachtig contrast en detail(ondanks z/w) in de diepte. Dat de fietser zijn broek wat donker is, mag in dit soort foto's gerust. Compliment

    Comment


    • #3
      Re: Durbuy

      Pracht van een omzetting, en goed scherp ook, maar je zou dringend eens het gratis progje ShiftN moeten downloaden en deze foto er eens op automatische stand doorjagen.
      Na de perspectiefcorrectie in ShiftN dreigen dreigen de gebouwen niet meer om te vallen, wat wel het geval is in deze .
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Durbuy

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Pracht van een omzetting, en goed scherp ook, maar je zou dringend eens het gratis progje ShiftN moeten downloaden en deze foto er eens op automatische stand doorjagen.
        Na de perspectiefcorrectie in ShiftN dreigen dreigen de gebouwen niet meer om te vallen, wat wel het geval is in deze .
        Groetjes
        +1
        Knappe foto.
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Durbuy

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Pracht van een omzetting, en goed scherp ook, maar je zou dringend eens het gratis progje ShiftN moeten downloaden en deze foto er eens op automatische stand doorjagen.
          Na de perspectiefcorrectie in ShiftN dreigen dreigen de gebouwen niet meer om te vallen, wat wel het geval is in deze .
          Groetjes
          Ja, volgens mij aan de linkse zijde. Zou misschien ook een stukje lensvertekening kunnen zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Durbuy

            Mooie foto en in Durbuy is het zoals in Brugge: daar mag al eens iets omvallen.
            Dat doet het in het echt ook. Oud en schots en scheef. Neem er een huisje weg
            en het hele dorp (stadje) stort in elkaar.

            Comment


            • #7
              Re: Durbuy

              en ook ik doe er een +1 bij
              bij de comment van Djivan
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: Durbuy

                Ik sluit me dan weer aan bij doudeke. Het beeld staat naar mijn gevoel zeer recht (desnoods een correctie van slechts 0,3° naar rechts, maar dat is absoluut en compleet verwaarloosbaar). Er is wat mini-minieme 35mm-distortie, maar opnieuw niet storend en verwaarloosbaar. Da's allemaal muggezifterij. Die gebouwen, vooral links, zijn volgens mij scheve bouwsels. Verder komt 't ietsje duister over, wat weliswaar ook de bedoeling kan zijn... Maar ik hou persoonlijk van iets meer lichtinvulling en harder contrast.

                Keep up the good work,
                F.
                Last edited by Fibonacci; 23 oktober 2012, 10:55. Reden: effe herbekeken in PS (om hellingsgraad te zien)

                Comment


                • #9
                  Re: Durbuy

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                  Ik sluit me dan weer aan bij doudeke. Het beeld staat naar mijn gevoel zeer recht (desnoods een correctie van slechts 0,3° naar rechts, maar dat is absoluut en compleet verwaarloosbaar). Er is wat mini-minieme 35mm-distortie, maar opnieuw niet storend en verwaarloosbaar. Da's allemaal muggezifterij. Die gebouwen, vooral links, zijn volgens mij scheve bouwsels. Verder komt 't ietsje duister over, wat weliswaar ook de bedoeling kan zijn... Maar ik hou persoonlijk van iets meer lichtinvulling en harder contrast.

                  Keep up the good work,
                  F.
                  Ik heb twee jaar geleden op een paar details na dezelfde foto gemaakt en toen stond het gebouw links nog recht.
                  Misschien zware aardbeving geweest in het zuiden van ons landje waar ik geen weet van heb .
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Durbuy

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ik heb twee jaar geleden op een paar details na dezelfde foto gemaakt en toen stond het gebouw links nog recht.
                    Lol. Allen daarheen met de landmeter! Afspraak aan de bar van Hotel Au Vieux Durbuy om 18h00.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Durbuy

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Pracht van een omzetting, en goed scherp ook, maar je zou dringend eens het gratis progje ShiftN moeten downloaden en deze foto er eens op automatische stand doorjagen.
                      Na de perspectiefcorrectie in ShiftN dreigen dreigen de gebouwen niet meer om te vallen, wat wel het geval is in deze .
                      Groetjes
                      mooie foto proficiat
                      Inderdaad ShiftN is een goed programmatje 'k heb deze tip ook had van Djivan waarvoor dank
                      mvg jako
                      Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

                      jako

                      Comment


                      • #12
                        Re: Durbuy

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                        Lol. Allen daarheen met de landmeter! Afspraak aan de bar van Hotel Au Vieux Durbuy om 18h00.
                        Mag het ook aan de Jean de Bohême zijn, het terras is daar verwarmd.
                        Zat er laatst bij slecht weer, dicht bij de terrasverwarming met een Duvelke en het smaakte toch, ondanks het slechte weer.
                        18 u is een beetje laat, zal rap donker zijn, maar........je bent de datum vergeten .
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Durbuy

                          Bedankt voor de reacties
                          Ik had bij deze foto de verticale lijnen rechtgezet: rechts op basis van de eerste deur en links op basis van het dichtsbijzijnde paaltje
                          in de linkerbovenhoek loopt het gebouw idd een klein beetje weg
                          maar ik ga het zo laten voor nu, heb helaas de PSD niet gesaved.
                          Bedankt voor het programma, heb het gedownload, ziet er handig uit!
                          FLICKR PHOTOSTREAM
                          Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                          Comment

                          Working...
                          X