Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vatnajökull

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vatnajökull



    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

  • #2
    Re: Vatnajökull

    Dit komt mij wel bekend voor. :-)
    Kan het zijn dat er wat teveel blauw in de foto zit?

    Comment


    • #3
      Re: Vatnajökull

      Heel mooi.
      Heb het voor de zekerheid even gechecked in PS, en volgens mij zit er geen kleurzweem op.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Vatnajökull

        ferm gletsjergebied precies
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: Vatnajökull

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
          ferm gletsjergebied precies
          Zal wel zijn, op Groenland na met voorsprong de grootste van Europa (8400 km^2).
          Vatn is water, jökull is gletsjer in het IJslands. Dit betekent dus "watergletsjer".
          Reden is de enorme hoeveel smeltwater die er iedere zomer onderuit stroomt. Onder deze ijskap ligt er ook een meer en meerdere vulkanen die af en toe eens uitbarsten, door het vele smeltwater wordt deze gigantische ijskap gewoon opgetild tot er barsten ontstaan, gevolgd door een vloedgolf met een debiet waar de Amazone niet kan aan tikken. Ijsbergen zo groot als huizen vernielen alles op hun weg. Deze zuidelijke uitbarstingszone naar de zee toe is dan ook kwasi-onbewoond.

          Het loont altijd de moeite om de namen die de IJslanders aan iets geven te ontleden, totaal naast de kwestie nu maar vb het dorpje Árskogssandur betekent : de zandvlakte (sandur) naast het bos (skog) nabij de rivier (ár). Leuk om te weten is dat er daar helemaal geen bos is, tenzij volgens IJslandse normen.

          @Helen : dit is een van de vele tongen aan de zuidkust maar ik kan hem niet thuisbrengen . Geef eens een tip, wil je ?

          Comment


          • #6
            Re: Vatnajökull

            Het is genomen bij de Breiðárlón. Op de foto zie je een stukje ijs die in de meer drijft. Ik kan nu niet de detail kaart vinden, maar ik denk dat de achterste de Fjallsjökull is.
            Last edited by Helen; 23 oktober 2012, 17:45.
            vriendelijke groeten, Helen
            Updated WWW.HELENICA.NL
            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

            Comment


            • #7
              Re: Vatnajökull

              da's een heel mooie, maar er zit wel wat veel ruis in (vooral de lucht )
              Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

              http://shantiguru.1x.com

              Comment


              • #8
                Re: Vatnajökull

                Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
                da's een heel mooie, maar er zit wel wat veel ruis in (vooral de lucht )
                Daar maak ik mij erg zorg over. Technisch gezien hoort het niet te kunnen. Beeld is genomen op ISO 100 en is goed belicht. Weinig postprocessing. Zie anderen hier ruis?
                Last edited by Helen; 24 oktober 2012, 16:34.
                vriendelijke groeten, Helen
                Updated WWW.HELENICA.NL
                ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                Comment


                • #9
                  Re: Vatnajökull

                  Zie geen muis

                  Mooie opname!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vatnajökull

                    Als ik hem vergroot via CTRL en scroll wieltje van de muis dan zie ik wel een beetje ruis in de wolken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vatnajökull

                      Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                      Daar maak ik mij erg zorg over. Technisch gezien hoort het niet te kunnen. Beeld is genomen op ISO 100 en is goed belicht. Weinig postprocessing. Zie anderen hier ruis?
                      geen al te veel zorgen maken hoor, het zijn geen pingpong ballen dat ik zie ;-)
                      weet niet of je met PS of LR de postprocessing doet, maar zelf merk ik wel als ik LR ietsje teveel met luminance schuif er snel ruis ontstaat ook al is de opname in zijn geheel redelijk goed belicht .
                      Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

                      http://shantiguru.1x.com

                      Comment

                      Working...
                      X