Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussen Hemel en aarde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tussen Hemel en aarde

    Last edited by purmer; 28 november 2012, 16:07.

  • #2
    Re: Tussen Hemel en aarde

    Schitterend, vooral door het uitgesproken laag standpunt!!!

    Comment


    • #3
      Re: Tussen Hemel en aarde

      Dank 'Bereboot'. Trouwens een hele leuke nickname

      Comment


      • #4
        Re: Tussen Hemel en aarde

        Voor mij een toppertje. Vooral door het gekozen standpunt. Precies of de fotograaf zat hier in een gracht of put net voor de paddenstoel.
        Het licht van de zon die zelfs door de paddenstoel heel schijnt, het felle zonnetje dat nog net laat piepen en voor mooie straaltjes zorgt op de onderkant van de foto..... enz....
        Verbeteren door bewerking..... nee hoor, ik zou niet weten wat.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Tussen Hemel en aarde

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Voor mij een toppertje. Vooral door het gekozen standpunt. Precies of de fotograaf zat hier in een gracht of put net voor de paddenstoel.
          Het licht van de zon die zelfs door de paddenstoel heel schijnt, het felle zonnetje dat nog net laat piepen en voor mooie straaltjes zorgt op de onderkant van de foto..... enz....
          Verbeteren door bewerking..... nee hoor, ik zou niet weten wat.
          Groetjes
          Dank voor de reactie. Niet in een gracht. Eentje met hoekzoeker.

          Comment


          • #6
            Re: Tussen Hemel en aarde

            Dit is echt een prachtige foto!!!!
            'k Geloof dat je graag jurkjes ziet he.
            En die twee andere meisjes staan precies in de wachtrij voor de fotoshoot.
            Hele toffe en mooie foto!
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Tussen Hemel en aarde

              Prachtige foto..niets aan veranderen!

              Comment


              • #8
                Re: Tussen Hemel en aarde

                Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                Dit is echt een prachtige foto!!!!
                'k Geloof dat je graag jurkjes ziet he.
                En die twee andere meisjes staan precies in de wachtrij voor de fotoshoot.
                Hele toffe en mooie foto!
                Dank voor de reactie. Het minirokje jill.tje..Ja MOOI, en het had vandaag met deze warme dag zeker bij velen niet misstaan...

                Dank ook aan alle voorgangers voor de reactie's

                Comment


                • #9
                  Re: Tussen Hemel en aarde

                  prachtig in beeld gebracht
                  geslaagd standpunt; en die sterrenstralen
                  The future brings my best photo. Time is on my side.
                  Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tussen Hemel en aarde

                    I' m sorry, maar ik deel de euforie hier niet.
                    Had ik deze foto genomen, dan was hij geklasseerd (in die verticale schuif).
                    Mijn persoonlijke mening hé, maar wie ben ik.
                    En mocht ik door mijn persoonlijke mening te geven mensen tegen de borst stoten, dan zeg ik voor de tweede maal: "sorry".

                    Uiteraard zullen er mensen zijn die me gaan vragen: "waarom dan wel?".
                    Bij sommige andere foto's zijn de histogrampiepers zo happig om te zeggen kijk eens "naar links", kijk eens "naar rechts" in het histogram....hier kijken ze, maar piepen niet.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tussen Hemel en aarde

                      Knap standpunt....zat jij in de put?
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tussen Hemel en aarde

                        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                        I' m sorry, maar ik deel de euforie hier niet.
                        Had ik deze foto genomen, dan was hij geklasseerd (in die verticale schuif).
                        Mijn persoonlijke mening hé, maar wie ben ik.
                        En mocht ik door mijn persoonlijke mening te geven mensen tegen de borst stoten, dan zeg ik voor de tweede maal: "sorry".

                        Uiteraard zullen er mensen zijn die me gaan vragen: "waarom dan wel?".
                        Bij sommige andere foto's zijn de histogrampiepers zo happig om te zeggen kijk eens "naar links", kijk eens "naar rechts" in het histogram....hier kijken ze, maar piepen niet.
                        In welke opleiding heeft u geleerd 'dat het histogram bepaald' hoe de 'foto eruit moet zien'? Kan wel tegen deze kritiek hoor Geen probleem, maar u mag mij gefundeerd nu 'openbaar' haarfijntjes uitleggen welke docent u heeft gezegd dat het histogram bepaald hoe u een foto wil beelden. Als bv. alle pers- of paparazifoto's naar een histgram zouden worden afgebeeld, dan zou er geen foto meer in een krant of tijdschrift verschijnen.
                        Graag zou ik nu wel willen, na uw kritiek te hebben aanvaard, dat u nu mijn vraag wil beantwoorden? Nogmaals, geen boosheid van mij, want is een foto niet goed, mag u dat zeggen, maar een foto beoordelen op een histogram alleen, is volgens een beetje naïef.

                        Even kort: Afhankelijk van het beeld wat u wil beelden(in kleur) bepaald een histogram waar uw partijen(licht/donker) zijn plaats in nemen in uw foto. Foto's tegen het licht in gefotografeerd, met onderbelichting van 2 stops zullen soms niet altijd een mooi egaal historam weergeven, omdat de lichte partijen een hoofdrol kunnen spelen in een foto. Anders is dit soms met een z/w foto waar juist de donkere partijen een grotere rol kunnen spelen, waardoor het histogram zich weer verplaatst naar de andere zijde. Dat een histogram mooi in een bolletje in het midden moet lopen is dus een fabeltje, en dat kunt u navragen aan alle beroepsfotografen, die u misschien wel kent. Uiteindelijk is het de fotograaf die beeld en de kijker die oordeelt. Misschien is het goed om eens een fotomuseum te bezoeken of een galerie. Ziet u naast de geëxposeerde foto's het histogram hangen?

                        Ik probeer alleen maar te verduidelijken, dat u zich niet teveel moet laten leiden door een histogram, het geeft alleen weer wat u heeft gefotografeerd. Bent u en de kijker daar tevreden mee? Dan heeft het histogram geen waarde meer. Natuurlijk, kun je uit het histogram aflezen wat u eventueel fout heeft gedaan. Dus, aan u, wat heb ik nu fout gedaan. Bovenin heb ik gevraagd, als u wil verbeteren, dan mag u een linkje zetten, geen probleem. Wel het histogram in de gaten houden hé?
                        Last edited by purmer; 22 oktober 2012, 21:52.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tussen Hemel en aarde

                          Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                          In welke opleiding heeft u geleerd 'dat het histogram bepaald' hoe de 'foto eruit moet zien'? Kan wel tegen deze kritiek hoor Geen probleem, maar u mag mij gefundeerd nu 'openbaar' haarfijntjes uitleggen welke docent u heeft gezegd dat het histogram bepaald hoe u een foto wil beelden. Als bv. alle pers- of paparazifoto's naar een histgram zouden worden afgebeeld, dan zou er geen foto meer in een krant of tijdschrift verschijnen.
                          Graag zou ik nu wel willen, na uw kritiek te hebben aanvaard, dat u nu mijn vraag wil beantwoorden? Nogmaals, geen boosheid van mij, want is een foto niet goed, mag u dat zeggen, maar een foto beoordelen op een histogram alleen, is volgens een beetje naïef.
                          Ik kijk naar het histogram als ik meen dat er iets niet klopt, of beter kan in een foto.
                          Soms zie je bij een niet zo geslaagde foto zelfs dat het histogram perfect gevuld is...... dus het histogram is ook niet hét van hét om een foto te beoordelen.
                          Is een foto heel mooi van belichting voor mij, dan kijk ik zelfs niet.
                          Als je bij deze in curven naar het histogram gaat en je probeert eens 'automatisch', dan wijzigt er helemaal niks..... dat zegt ook reeds iets hé.
                          Mijn persoonlijke zeer bescheiden, amateuristische mening hé.
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tussen Hemel en aarde

                            mooie foto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tussen Hemel en aarde

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik kijk naar het histogram als ik meen dat er iets niet klopt, of beter kan in een foto.
                              Soms zie je bij een niet zo geslaagde foto zelfs dat het histogram perfect gevuld is...... dus het histogram is ook niet hét van hét om een foto te beoordelen.
                              Is een foto heel mooi van belichting voor mij, dan kijk ik zelfs niet.
                              Als je bij deze in curven naar het histogram gaat en je probeert eens 'automatisch', dan wijzigt er helemaal niks..... dat zegt ook reeds iets hé.
                              Mijn persoonlijke zeer bescheiden, amateuristische mening hé.
                              Groetjes
                              Precies wat ik probeerde uit te leggen, maar dan wat korter. Zo is het goed geformuleerd. Ik was nog niet klaar met mijn verhaal, en drukte al op reageren, vandaar mijn toevoeging.

                              Comment

                              Working...
                              X