Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwavelkopje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwavelkopje

    ik heb het nogmaals geprobeerd..graag jullie mening

    grt Ingrid,




    Niet geschoten is altijd mis!

  • #2
    Re: Zwavelkopje

    Dat heb je zeker niet slecht gedaan Vraagje: is het een crop/uitsnede van een groter formaat? De verhouding in dit opzicht doet deze mooie foto teniet en dat is zonde. Hoop dat je wel het origineel nog hebt? Wil je goede foto's, dan zul je er in het begin altijd vanuit moeten gaan om te leren de compositie al in je zoeker vast te leggen. Snijwerk kan dan wel, maar dan is het niet zo bruut vierkant als nu.

    Comment


    • #3
      Re: Zwavelkopje

      Staat er heel mooi op Ingrid !
      Mvg.

      Comment


      • #4
        Re: Zwavelkopje

        Ik volg vosse,grts Jozef
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

        Comment


        • #5
          Re: Zwavelkopje

          Knappe foto en mooie BG.
          Persoonlijk heb ik niets tegen mooie foto's op een vierkant formaat.
          Ik vind de compo niet slecht (smaken verschillen zeker).
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: Zwavelkopje

            Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
            Dat heb je zeker niet slecht gedaan Vraagje: is het een crop/uitsnede van een groter formaat? De verhouding in dit opzicht doet deze mooie foto teniet en dat is zonde. Hoop dat je wel het origineel nog hebt? Wil je goede foto's, dan zul je er in het begin altijd vanuit moeten gaan om te leren de compositie al in je zoeker vast te leggen. Snijwerk kan dan wel, maar dan is het niet zo bruut vierkant als nu.

            nee het is geen crop/uitsnede van een groter formaat..ik heb de compo als zo in mijn zoeker..er is aan ze zijkant denk ik een cm af..ik zal toch wel willen weten waar jij die grote crob vandaan haalt.

            grt Ingrid,
            Niet geschoten is altijd mis!

            Comment


            • #7
              Re: Zwavelkopje

              Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
              nee het is geen crop/uitsnede van een groter formaat..ik heb de compo als zo in mijn zoeker..er is aan ze zijkant denk ik een cm af..ik zal toch wel willen weten waar jij die grote crob vandaan haalt.

              grt Ingrid,
              Lees eens goed? Ik stelde een vraag en ik heb nergens iets vandaan gehaald. Je hebt dus wel aan de zijkant eraf gehaald, dan is mijn vraag bij deze beantwoord en is het een úitsnede. Je hebt hem verkleind naar 900x900 pixels vandaar het rare formaat. Begrijp je nu wat ik u probeerde te adviseren?

              Comment


              • #8
                Re: Zwavelkopje

                Dit is een erg mooie hoor! (Maar wat een rare zwam? )
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Zwavelkopje

                  Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                  Lees eens goed? Ik stelde een vraag en ik heb nergens iets vandaan gehaald. Je hebt dus wel aan de zijkant eraf gehaald, dan is mijn vraag bij deze beantwoord en is het een úitsnede. Je hebt hem verkleind naar 900x900 pixels vandaar het rare formaat. Begrijp je nu wat ik u probeerde te adviseren?

                  ja ik begrijp het heel goed hoor..maar vraag me toch af wat er mis is met een cm eraf halen..hier bij bd word ook vaak het advies gegeven aan de mensen om er toch boven onder enz.. er een stukje af te halen voor een nog betere compo..en ik hoef geen expo,s te doen..het is puur mijn hobby.en ik verklein met bd sizer.. die staat prima ingesteld..risize longest side to 900 pix..10% sharpen..save size 400 kb..en keep exif.
                  Niet geschoten is altijd mis!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zwavelkopje

                    Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                    Dit is een erg mooie hoor! (Maar wat een rare zwam? )
                    hihi ik had er ook nog nooit van gehoord..tot ik van de week met een gids mee was..er zijn 4000 soorten in nederland :0
                    ik stond daar echt van te kijken zo veel.

                    grt Ingrid,
                    Niet geschoten is altijd mis!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zwavelkopje

                      Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
                      ja ik begrijp het heel goed hoor..maar vraag me toch af wat er mis is met een cm eraf halen..hier bij bd word ook vaak het advies gegeven aan de mensen om er toch boven onder enz.. er een stukje af te halen voor een nog betere compo..en ik hoef geen expo,s te doen..het is puur mijn hobby.en ik verklein met bd sizer.. die staat prima ingesteld..risize longest side to 900 pix..10% sharpen..save size 400 kb..en keep exif.
                      Er is ook helemaal niets mis met croppen of bijsnijden, maar het verkleinen naar 900x900 geeft een vierkant effect. Ik vind de foto ook prachtig en met een geweldige kwaliteit Kleurspeling benaderd zelfs de werkelijkheid en dat al is een compliment waard. Als je er een cm afsnijdt, dan met verkleinen de werkelijke verhoudingen aanhouden, en dan ziet de kijker precies waar u heeft gesneden. Das alles hoor. Wil beslist geen afbreuk doen aan uw foto, verre van zelfs

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zwavelkopje

                        Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
                        hihi ik had er ook nog nooit van gehoord..tot ik van de week met een gids mee was..er zijn 4000 soorten in nederland :0
                        ik stond daar echt van te kijken zo veel.

                        grt Ingrid,
                        In België ook hoop ik of moet ik echt verhuizen?
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zwavelkopje

                          Ik vind het ook een hele mooie. Hoor, niets mis mee dat er wat afgesneden werd.
                          Had ze dat niet gedaan had ze teveel leeg ruimte aan de rechterkant gehad. Nu heeft ze een mooi groot beeld en heeft genoeg leefruimte gelaten.
                          De uitsnijding stoort toch niet ?
                          PS geeft zelf een gamma van uitsnijdingen weet je, waaruit je mag kiezen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zwavelkopje

                            ikzelf crop ook graag tot een vierkant, ik vind het mooi op die manier
                            goede foto!
                            FLICKR PHOTOSTREAM
                            Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zwavelkopje

                              Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
                              en ik verklein met bd sizer.. die staat prima ingesteld..risize longest side to 900 pix..
                              De langste zijde dus 900 pixels Maar deze is 900x900 pixels. Nogmaals een ferm resultaat behaald met deze foto

                              Comment

                              Working...
                              X