Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem van scherpstellen door versleten batterij???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem van scherpstellen door versleten batterij???

    Hoi,
    Sinds enkel maanden zitten we met het probleem dat onze Canon eos400D veel meer wazige fototjes schiet dan vroeger...
    Ja, de kwaliteit van de foto's word in eerste instantie bepaalt door de persoon achter het fototoestel maar daar is niks veranderd...
    We hebben onze lens al eens geprobeerd met een andere body (eos 1100D) en dan lijkt de lens oké... en de foto's ook...
    Nu hebben we vandaag de batterijgrip met gewone AAbatterijen op de body gezet en nu blijken de fototjes wel goed te zijn (naar onze normen toch)...
    Zou het probleem nu aan de batterij kunnen liggen, dat die niet meer zo sterk is als vroeger en daardoor de AF niet meer zo snel bediend?
    Wat denken jullie hiervan?
    Mvg,
    Kris.
    Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

  • #2
    Re: Probleem van scherpstellen door versleten batterij???

    Ik heb nog nooit gemerkt dat een camera slechter begint te focussen naarmate de accu verder leeg raakt, dus vermoed ik dat er toch een ander probleem is.
    Een zaklamp begint meestal zwakker te branden als de batterijen bijna leeg zijn, maar een camera blijft volgens mij gewoon werken tot die zichzelf uitschakelt omdat de accu te ver leeg is.

    Het zal dus eerder aan de bediening (de persoon die op het knopje drukt dus) van de camera liggen dan aan de accu.

    Laat je de camera een scherpstelpunt kiezen, of doe je dat zelf?
    Meestal is dat het probleem als je de camera volledig automatisch laat werken. Als er wat minder licht is, dan krijg je ook nog minder scherptediepte omdat de camera het diafragma zo ver mogelijk open zet.
    Dat zijn factoren die ervoor kunnen zorgen dat de foto's niet scherp zijn.
    Als er minder licht is, dan krijg je ook meer kans op bewegingsonscherpte.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Probleem van scherpstellen door versleten batterij???

      Is je lens wel zuiver?
      En ik bedoel niet alleen de voorkant maar ook de achterkant.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem van scherpstellen door versleten batterij???

        doe de test hé. Maak een foto met je batterij en doe dat opnieuw met de batterijgrip en vergelijk de resultaten maar zorg er voor dat de omstandigheden gelijk blijven.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment

        Working...
        X