Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Zeeleeuw of zoiets.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een Zeeleeuw of zoiets.

    Onlangs heb ik deze foto bij Landschap SC gezet, maar geen enkele reactie gekregen.
    Waarschijnlijk te abstract om een landschapsfoto te zijn ? Of teveel landschap om abstract te zijn ?
    Maar omdat ik er van overtuigd van ben, dat deze foto toch redelijk deugd, maar eens hier geplaatst.



    Pas op ! Als je lang kijkt gaat "het" leven.
    En alvast bedankt voor het kijken en de reacties.
    Groeten,
    Johan
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Een Zeeleeuw of zoiets.

    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
    [CENTER]Onlangs heb ik deze foto bij Landschap SC gezet, maar geen enkele reactie gekregen.
    Waarschijnlijk te abstract om een landschapsfoto te zijn ? Of teveel landschap om abstract te zijn ?
    Maar omdat ik er van overtuigd van ben, dat deze foto toch redelijk deugd, maar eens hier geplaatst.
    Even je verticaal perspectief corrigeren en dan komen de windmolens recht te staan. Hoe heb je belicht? Op de stenen(voorgrond) of op het 'beest'? F14 om meer scherptediepte te bekomen, maar de onderwerpen in de achtergrond staan hiervoor te ver weg. Instelling op LS, terwijl je eigenlijk het beeld centraal zet. Het zijn maar een paar dingen die me opvallen. Denk door een stopje in de pus te gaan, dat je dan de kleur nog meer perfectioneert. Wel een knap beeld van het beest
    Last edited by purmer; 20 oktober 2012, 15:38.

    Comment


    • #3
      Re: Een Zeeleeuw of zoiets.

      Scherp opgemerkt, over het verticale perspectief.
      De camera stond op centraal gewogen lichtmeting. Als ik me goed herinner, heb ik de lichtmeting gedaan, zoals de foto is genomen.
      Maar ik zal zeker niet apart op het "beest" hebben gemeten, want dan waren er waarschijnlijk uitgebeten gedeelten ontstaan.
      In de nabewerking heb ik nog wel het donkerste gedeelte opgelicht.
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Een Zeeleeuw of zoiets.

        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Scherp opgemerkt, over het verticale perspectief.
        De camera stond op centraal gewogen lichtmeting. Als ik me goed herinner, heb ik de lichtmeting gedaan, zoals de foto is genomen.
        Maar ik zal zeker niet apart op het "beest" hebben gemeten, want dan waren er waarschijnlijk uitgebeten gedeelten ontstaan.
        In de nabewerking heb ik nog wel het donkerste gedeelte opgelicht.
        Groeten,
        Johan
        Das duidelijk Johan. Bedankt voor de uitleg.

        Comment


        • #5
          Re: Een Zeeleeuw of zoiets.

          Bij het plaatsen van mijn antwoord, zag ik dat je er nog e.e.a. aan had toegevoegd. Bedankt voor je reactie en tips !
          Zelf had ik ook al geconcludeerd dat ik daar een keer naar terug moet. Er zit zoveel meer in. Ook van andere kanten, en tijdstippen.
          Groeten,
          Johan
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Een Zeeleeuw of zoiets.

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            Bij het plaatsen van mijn antwoord, zag ik dat je er nog e.e.a. aan had toegevoegd. Bedankt voor je reactie en tips !
            Zelf had ik ook al geconcludeerd dat ik daar een keer naar terug moet. Er zit zoveel meer in. Ook van andere kanten, en tijdstippen.
            Groeten,
            Johan
            Ben benieuwd naar het resultaat. Je maakt me hier nieuwsgierig mee

            Comment


            • #7
              Re: Een Zeeleeuw of zoiets.

              Jammer van het harde licht. Mij boeit hetgeen er achter het beeld staat meer hihi.
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

              Comment


              • #8
                Re: Een Zeeleeuw of zoiets.

                Zeer goed gezien. Pracht beestje, wuift zelfs met zijn pootje.

                Comment

                Working...
                X