Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje aan iedereen met Oly E10

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje aan iedereen met Oly E10

    Hoi..

    Ik begrijp iets niet wie kan me helpen ??

    Wanneer ik de camera aanzet na het inzetten van de accu's, dan geeft de camera een pixel mapping aan ! Hij is dan even bezig met iets waar ik niets van snap..

    Nergens in de gebruiksaanwijzing kom ik het woord pixel mapping tegen..

    wie kan me uitleggen wat de camera doet. Hij doet het telkens wanneer de accu's uit de cam zijn geweest...



    Mauske
    (E-10 + TCON-14B + WCON-08B)
    www.mauske.tk
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

  • #2
    Hallo Mauske,

    Ik heb e.e.a. voor je opgezocht op internet. Hierbij de link: http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1022&message=1854952
    Het is een onderwerp op het forum van dpreview. Wat ik ervan begrijp is dat jouw camera een soort pixeltest doet, maar dat is zoals ik het begrijp niet standaard. Zie vooral de laatste zin. De antwoorden heb ik niet meer gelezen vanwege het late tijdstip, moet nodig naar mijn bed. Hopelijk heb je er wat aan of kan iemand in begrijpelijk Nederlands/Vlaams uitleggen wat het precies betekent.

    Hannie
    Olympus E-10
    Hannie

    Comment


    • #3
      als de camera uit staat als je de batterijen verwisselt gebeurt dit niet. maat dit betekend dat je de nieuwste update van je camera heb. vandaar dat dit niet in je boekje staat. maar je kunt dit uit schakelen als je de camera zit in de onderste stand pijlt-pijltje en dan naar menu daar kun je het uit of aan zetten
      mvg Jack

      Comment


      • #4
        Een wat late reaktie, maar dit heb ik van oly-e.com :

        The latest firmware version for the Olympus Camedia E-10 is version 42-0130. The noise reduction has been improved and a new feature called "pixel mapping" has been added. Pixel mapping is used for "eliminating" dead pixels. They are a added to a pixel map, so the camera doesn't use these defectice areas of the CCD anymore. The missing information is now interpolated using the pixels in the direct neighbourhood of the defective pixels.

        Groeten,
        Pascal


        Saluti,

        Pascal

        Comment

        Working...
        X