Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

    deze is van gisteren..ben de hele dag op pad geweest om deze te vinden..tegen 3 uur heb ik het opgegeven ik moest de kleine uit school halen.
    hij komt uit school naar mij toe gerend..mama mama..er staan hele grote bij de gymzaal dus ik kijk hem aan?.. van het zal wel..hij zegt nee echt waar.
    ik snel naar de auto me camera pakken en snel daarheen met mijn zoontje..en ja hoor daar was het..en waar ik al bang voor was allemaal stuk geschopt.
    de kleine jongen van me was echt heel boos..en hij kon wel janken..de grootste was wel bijna 15 cm doorsnee en die was helemaal stuk
    toen hebben we wat bladeren opzij geschoven in de hoop nog wat te vinden..en ja hoor wij blij daar kwam deze grote jongen van ongeveer 10 cm doorsnee nog tussen de bladeren vandaan..
    maar wel half uit de grond maar voor de rest in goede staat.(ik vind het zo erg dat de ouders de kinderen geen respect voor de natuur meer meegeven)


    Niet geschoten is altijd mis!

  • #2
    Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

    Hoe SCHATTIG dat je zoontje zo begaan is met jouw wil om paddestoelen te vinden.
    Inderdaad jammer dat jongeren geen respect meer hebben voor de natuur. Maar ja kinderen zien het
    dikwijls van anderen en doen dan mee... Als ik mijn zoon daarop betrap later zal het zwaaien hoor !!!!

    Hele mooie herfstkleuren, voor mij ietsjie te druk, maar dat is smaak he.
    Ik had iets meer DOF genomen, vind het persoonlijk jammer de linkse helft van de stoel niet scherp is.
    Maar al bij al staat hij er mooi op hoor!

    Groetjesss.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

      hey

      ik vind hem ook mooi, hij staat er goed op, zachte kleuren
      en de achtergrond stoor niet,

      MvG Fernand

      goed h' van je zoontje dat hij helpt mee zoeken
      " Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag"

      Comment


      • #4
        Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

        lang geleden en om ons te verrassen met een hele mooie. Wat ik zo mooi eraan vind is, na je uitleg hoe je ook de paddestoel hebt weergegeven : nl met zorg en zoals het hoorde tussen al de bladeren.
        Ik heb geen aanmerkingen te geven. Zou het vast niet beter doen. Je hebt een goede helper bij de hand. Kinderen hebben een goed oog voor alles. Laat je hem soms ook fotograferen ?

        Comment


        • #5
          Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

          Scherpte ligt in de voorgrond op de bladeren, waardoor de scherpte op de vliegenzwam ontbreekt. In combinatie met je verhaal, leuke poging gedaan. Sluitertijd naar beneden en vaste hand creëren, dan kan ook de iso naar beneden in combinatie met een meer geknepen diafragma. Probeer maar, je zal versteld staan van het resultaat.

          Comment


          • #6
            Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

            Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            lang geleden en om ons te verrassen met een hele mooie. Wat ik zo mooi eraan vind is, na je uitleg hoe je ook de paddestoel hebt weergegeven : nl met zorg en zoals het hoorde tussen al de bladeren.
            Ik heb geen aanmerkingen te geven. Zou het vast niet beter doen. Je hebt een goede helper bij de hand. Kinderen hebben een goed oog voor alles. Laat je hem soms ook fotograferen ?
            hey loeky

            ja is idd een tijd geleden..ik ben tijd ziek geweest..maar ik ga er weer vol mee aan de bak hoor.
            en kinderen kijken weer in een heel andere hoek dan wij volwasenen..en hij is nog wat te jong om te fotograferen.
            ik mag ook alleen foto,s plaatsen die ik zelf heb geschoten maar denk dat ik wel een keer het toestel in zijn handjes ga geven..en dan kijken wat er uitkomt

            grt ingrid,
            Niet geschoten is altijd mis!

            Comment


            • #7
              Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

              Nou nou nou zeg, hopelijk goed aangesterkt. Hou je kits en niet overdrijven in het begin. Ook al wil je de verloren tijd inhalen. Die haal je zo in.

              Comment


              • #8
                Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

                toffe foto en op een toffe manier gevonden.
                Ik volg hier Purmer's commentaar

                en... rustig genezen hé, met de nadruk op rustig; heel belangerijk!!
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

                  dan jullie wel voor de comments..en ik ga het zeker rustig aan doen hoor..en purmer dank je wel voor de tip,s..ja de iso was ik vergeten terug te draaien..kwam net uit een heel donker bos..maar goed dat kan ik niet meer terug draaien

                  grt Ingrid,
                  Niet geschoten is altijd mis!

                  Comment


                  • #10
                    Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

                    foto weg?

                    Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
                    .kwam net uit een heel donker bos..maar goed dat kan ik niet meer terug draaien

                    grt Ingrid,
                    ...creepy...
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

                      foto is er nog hoor ?
                      Niet geschoten is altijd mis!

                      Comment


                      • #12
                        Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

                        Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
                        foto is er nog hoor ?
                        Ik zie ook geen foto meer
                        Nikon D7100 Lens1:18/55 Lens2: 55/200 Lens3: 70/300
                        Instagram: https://instagram.com/yoshidegroof/

                        Comment


                        • #13
                          Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

                          Daar waar ik je 'zwavelkopje' een 9 op 10 zou geven, krijgt deze slechts een 4 op 10.
                          Héééél wat minder als je 'zwavelkopje'.
                          Is deze met een andere body/lens genomen ?
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

                            nee hoor..andere omstandigheden kwam uit het bos vandaan..en was me iso vergeten terug te zetten.
                            deze stond vol in het zonlicht.

                            grt Ingrid,
                            Niet geschoten is altijd mis!

                            Comment


                            • #15
                              Re: op een grote paddestoel..rood met witte stippen...........

                              Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
                              nee hoor..andere omstandigheden kwam uit het bos vandaan..en was me iso vergeten terug te zetten.
                              deze stond vol in het zonlicht.

                              grt Ingrid,
                              Overkomt de beste hé, en mij meermaals..... dus een bewijs dat ik zéker niet de beste ben .
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X