Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stadhuis Leuven by night

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stadhuis Leuven by night

    het is de eerste keer dat ik nachtopname in een stad ben gaan maken en ik zit toch met wat vragen rond de belichting en hoe meer scherpte in zo een beeld te krijgen.




    s1.6
    f11
    iso 200
    nikkor 18-105@18

  • #2
    Re: Stadhuis Leuven by night

    Heb je een statief gebruikt ? Ik zou ook iets verder weg gaan staan om het stadhuis volledig erop te krijgen. De gebouwen staan klaar om in te storten. Nu voor de juiste instellingen laat ik dat aan anderen over. Het is voor mij al een tijdje geleden dat ik 's nachts nog gefotografeerd heb, dus ben ik het zelf een beetje kwijt, om je goede raad te geven,maar je moet wel met stops werken.
    Meer ervaren nachtfotografen zullen je beter wegwijs kunnen maken.

    Comment


    • #3
      Re: Stadhuis Leuven by night

      Ik ken Leuven niet zo goed, maar ik meen mij te herinneren dat het nogal krap is om dat stadhuis er volledig op te krijgen. Je zal wellicht niet verder naar achter kunnen stappen hebben en op de limiet van uw lens gezeten hebben (18mm). Je moet er voor zijn, maar ik zou nog eens proberen in portretstand, dat politiebureau en meer nog die schijnwerpers zijn geen toegevoegde waarde. Die takjes rechts zou ik er ook afknippen.

      Ik vind zeker niets mis met de instellingen, enkel aan de witbalans zou ik nog een beetje sleutelen (indien mogelijk) omdat het nogal geel overkomt.

      Hopelijk heb je hier iets aan

      Mvg
      Gert
      Feedback is the breakfast of the champion

      website

      Comment


      • #4
        Re: Stadhuis Leuven by night

        Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk bericht
        Ik ken Leuven niet zo goed, maar ik meen mij te herinneren dat het nogal krap is om dat stadhuis er volledig op te krijgen. Je zal wellicht niet verder naar achter kunnen stappen hebben en op de limiet van uw lens gezeten hebben (18mm). Je moet er voor zijn, maar ik zou nog eens proberen in portretstand, dat politiebureau en meer nog die schijnwerpers zijn geen toegevoegde waarde. Die takjes rechts zou ik er ook afknippen.

        Ik vind zeker niets mis met de instellingen, enkel aan de witbalans zou ik nog een beetje sleutelen (indien mogelijk) omdat het nogal geel overkomt.

        Hopelijk heb je hier iets aan

        Mvg
        Gert

        ik stond idd reeds tegen de muur, ik had gekozen voor het meest stabiele statief dat ik heb ( ik heb er 2 maar allebei van hama en dus niet de beste) maar dat heeft als nadeel dat je de camera niet in portret stand kan zetten. ik zal de wb eens wat kouder zetten.

        Comment


        • #5
          Re: Stadhuis Leuven by night

          Ik weet niet wanneer je die foto genomen hebt, maar nu als je gewoon je kitlens neemt en aan de kant van de Brusselsestraat gaat staan kan je hem er helemaal opkrijgen, zonder politiebureau en met de tafelronde. De andere kant (jou uitgekozen kant) zal ik zelf nog eens uitproberen maar niet by night.

          Comment


          • #6
            Re: Stadhuis Leuven by night

            Lees eens de gouden tips van Black B@ndit ivm nachtfotografie.
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment

            Working...
            X