Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voetbalfotografie 's avonds

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voetbalfotografie 's avonds

    Beste fotoliefhebbers

    Ik wil dit weekend graag wat foto's nemen bij de wedstrijd van ons eerste elftal, maar ze spelen uitzonderlijk dit weekend morgenavond 's avonds omstreeks 20u (3de provinciale), en dan is het uiteraard al donker. Heb nog nooit voetbal gefotografeerd in het donker, welke instellingen zijn het best om hiermee een goed resultaat te halen? Wat ik ook soms had bij fotografie overdag was dat de foto's blauw uitsloegen bij een 1/500 sluitersnelheid. Iemand die daar de oorzaak van weet? Een voorbeeld op deze link.

    Ik gebruik een Nikon D40X met lens Sigma 70-300mm OS.

    Alvast hartelijk bedankt!!!
    Jarno

  • #2
    Re: Voetbalfotografie 's avonds

    1 de witbalans staat op TL
    2 ik vrees dat je het beste bij voetbal kijken gaat houden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Voetbalfotografie 's avonds

      wb is inderdaad fout en te voorkomen!

      en jah idd zal bij kijken blijven zelfs een 1.8 of 1.4 lens gaat hier niet veel toevoegen.

      zijn camera limieten die hier spelen
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Voetbalfotografie 's avonds

        Ik zou eerst eens proberen met de witbalans in te stellen, de iso waarde hoger te zetten en dan de Ev wat op te krikken en hiermee experimenteren.
        Het hoofdprobleem blijft wel dat je lens niet lichtsterk genoeg is en dit met actieshots, dus ik vrees er eveneens een beetje voor.
        1 foto niet in focus is een fout, 10 foto's niet in focus is een experiment, 100 foto's niet in focus is een stijl...

        Comment


        • #5
          Re: Voetbalfotografie 's avonds

          Bij amateurwedstrijden heb je hele slechte verlichting. Het is genoeg om voetbal te spelen maar om te fotograferen is het een drama.
          Vaak kom je aan instellingen als: f/2.8 - 1/320e - ISO 10.000 en dan moet je nog lokaal delen gaan ophelderen zoals de gezichten van spelers.
          Met een D40x en een objectief met een maximale diafragmaopening van f/4,5 zal je dan een ISO nodig hebben die niet mogelijk is of je zit aan een sluitertijd van een paar seconden. Onmogelijk dus...
          Een hoop ouwe zooi
          www.rbfoto.nl

          Comment

          Working...
          X