Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mushrooms

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mushrooms

    1ste keer dat ik foto's nam van paddestoelen. Uiteindelijk vind ik deze de mooiste uit mijn reeks.
    Foto heeft een beetje mijn twijfel omdat de paddestoel in het midden staat.


    Mushroom by Nollyproductions, on Flickr

    Nikon D90 - iso200 - 50mm - 1/10 - f/4

  • #2
    Re: Mushrooms

    Ik ben momenteel ook bezig met paddestoelen vast te leggen. Ja nu zit ik in de zetel he.
    Ik vind deze nogal flets van kleuren.
    Je achtergrond is wel mooi wazig, voor mij op het randje maar ik hou van effen kleurtjes.
    Je grote is goed scherp vooraan al denk ik dat hij wat teveel naverscherping kreeg?

    Qua compo zou IK iets meer naar links gegaan zijn, en dan zorgen dat ze niet vlak 'naast' elkaar staan.
    Dat het kleintje een beetje voor de grote komt, mààr is kwestie van smaken he die compo's...

    Gewoon blijven oefenen en vooral kijken naar andere paddo's hier op het forum, er zijn er genoeg hoor,
    kijk maar eens in het foto-onderdeel macro en close up, in de fotohoek.
    Daar vind je er duize... Ja een tiental haha.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: Mushrooms

      Bedankt voor de uitgebreide commentaar !
      Ik zal vandaag nog eens terug gaan naar die plaats,en zal tegen de avond een update plaatsen.

      Comment


      • #4
        Re: Mushrooms

        goeie comment van Jill!
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Mushrooms

          Daarnet terug geweest voor paar foto's,maar het is toch niet wat het moet zijn.
          Op mijn camera zagen ze er relatief scherp uit,dan kijk je op groot scherm,en dat was alles behalve scherp ...
          ik weet niet wat ik fout doe

          Comment


          • #6
            Re: Mushrooms

            Oorspronkelijk geplaatst door Brecht.n Bekijk bericht
            Daarnet terug geweest voor paar foto's,maar het is toch niet wat het moet zijn.
            Op mijn camera zagen ze er relatief scherp uit,dan kijk je op groot scherm,en dat was alles behalve scherp ...
            ik weet niet wat ik fout doe
            Ja dat heb ik ook soms, werk je met autofocus of handmatig scherpstellen?
            Ik werk met autofocus, omdat ik plat tegen de grond ga en mijn hoofd haha, ligt dan plat tegen de grond om
            zo door mijn zoeker te kunnen kijken, want ik heb geen life-vieuw.
            Is beetje oefenen, in het begin had ik ook veel onscherpe, dat is al veel beter.

            Is soms een beetje teleurstellend he maar dat is nu zo he.
            En zorgen je niet beweegd he of statief...
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Mushrooms

              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
              Ja dat heb ik ook soms, werk je met autofocus of handmatig scherpstellen?
              Ik werk met autofocus, omdat ik plat tegen de grond ga en mijn hoofd haha, ligt dan plat tegen de grond om
              zo door mijn zoeker te kunnen kijken, want ik heb geen life-vieuw.
              Is beetje oefenen, in het begin had ik ook veel onscherpe, dat is al veel beter.

              Is soms een beetje teleurstellend he maar dat is nu zo he.
              En zorgen je niet beweegd he of statief...
              ik doe het net hetzelfde haha
              Maar ik heb wel liveview,maar daar ben ik geen fan van.

              Comment


              • #8
                Re: Mushrooms

                wil je iets bereiken in macro of close-up zal je fan moeten worden van liveview, zonder meer
                ivm de foto, uw paddestoel gaat mi teveel op in uw bg
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #9
                  Re: Mushrooms

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                  wil je iets bereiken in macro of close-up zal je fan moeten worden van liveview, zonder meer
                  of nachtfoto's enzo,
                  stillevens eigenlijk

                  ik vind dat nog altijd raa dat Jill geen liveview op haaren kodak heeft
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mushrooms

                    Persoonlijk zou ik de kleurtemperatuur iets warmer zetten en iets minder groen.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mushrooms

                      Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                      of nachtfoto's enzo,
                      stillevens eigenlijk

                      ik vind dat nog altijd raa dat Jill geen liveview op haaren kodak heeft
                      Ja inderdaad, ik zocht al in het boekje en vroeg het mijn afkoper. (Is dat ook een nieuw woord? Jah voor mij westmalle van het vat!!!!)
                      Maar er is geen ...

                      Voor mensen die dit willen betwisten ik heb een Nikon D200
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mushrooms

                        Ik denk dat je gewoonweg wat moet doen met schaduwen en hooglichten, contrast verhogen en dan krijg je een heel andere look.
                        Scherpte is ok.
                        Nou, dat ie centraler staat vind ik niet erg. Wil je het anders kan je nog steeds links een stukje erafnemen (maar is geen must).
                        Ziezo, dat is wat mijn conclusie.

                        Comment

                        Working...
                        X