Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hongkong spullekes........Cheong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hongkong spullekes........Cheong

    Hallo, ik weet niet of ik dit hier moet posten, maar ik weet wel, dat het hier sneller gelezen wordt, dan op menig andere plaats.

    Ik wil melden, dat ik en meerdere met mij de laatste maand spullen hebben gekocht en heb vooruit betaald bij de heer Cheong (=bekende van menig BDer en DPZer) . Nu is het feit dat de meneer geen enkele email of wat dan ook wil beantwoorden , terwijl hij deze wel leest (leesbevestiging) . Heel veel mensen zitten dus al langer dan een maand op hun spullen te wachten en krijgen tot nu toe niets, nada. Mijn geval was de betaling 22 maart rond !!!! en tot heden dus geen levering.

    Veel mede BDers en DPZers hebben mij wel verteld dat hij uiteindelijk wel zal leveren, want hij levert schijnbaar altijd , maar ik wil toch iedereen even waarschuwen voor het fenomeen Cheong. Meerdere kennissen van me van oa Fred Miranda wachten al langer dan 2 maanden, en sommige zelfs 3 !

    Dus wacht even af met bestellen bij de schijnbaar vriendelijke meneer, die ons meer dan een maand laat wachten, en zich te goed voelt om enige emails te beantwoorden.

    een gewaarschuwed mens telt nou immers voor 2

    wordt vervolgt.............en snel hoop ik .....

    groetjes Monsi
    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

  • #2
    Originally posted by monsi
    Hallo, ik weet niet of ik dit hier moet posten, maar ik weet wel, dat het hier sneller gelezen wordt, dan op menig andere plaats.

    Ik wil melden, dat ik en meerdere met mij de laatste maand spullen hebben gekocht en heb vooruit betaald bij de heer Cheong (=bekende van menig BDer en DPZer) . Nu is het feit dat de meneer geen enkele email of wat dan ook wil beantwoorden , terwijl hij deze wel leest (leesbevestiging) . Heel veel mensen zitten dus al langer dan een maand op hun spullen te wachten en krijgen tot nu toe niets, nada. Mijn geval was de betaling 22 maart rond !!!! en tot heden dus geen levering.

    Veel mede BDers en DPZers hebben mij wel verteld dat hij uiteindelijk wel zal leveren, want hij levert schijnbaar altijd , maar ik wil toch iedereen even waarschuwen voor het fenomeen Cheong. Meerdere kennissen van me van oa Fred Miranda wachten al langer dan 2 maanden, en sommige zelfs 3 !

    Dus wacht even af met bestellen bij de schijnbaar vriendelijke meneer, die ons meer dan een maand laat wachten, en zich te goed voelt om enige emails te beantwoorden.

    een gewaarschuwed mens telt nou immers voor 2

    wordt vervolgt.............en snel hoop ik .....

    groetjes Monsi
    Ik weet niet wat er aan de hand is met Cheong, maar iets klopt er niet. Normaal antwoord hij direkt, zelfs een "kot in de nacht", bij hem dan toch. Maar sinds een tijdje reageert hij op niks meer. Jongens toch, al onze goeie leveranciers vallen af...
    Ps, ik hoop dat je er niet teveel centen aan betaald hebt.

    Comment


    • #3
      tjee, Monsi, nog steeds niet? Ik hoop dat je je spullen snel krijgt.
      Volgende keer maar bij Corné bestellen!

      Comment


      • #4
        Dan heb ik blijkbaar veel geluk gehad !
        Ik heb er een 24-70L en een Sigma 12-24 gekocht.

        Na de levering van de 12-24 (half maart) is het blijkbaar beginnen mis lopen.

        Ik wens je alvast een goede afloop !
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Zeker weten Natalia, als mijn vrienden van de belasting over de brug komen, mag Corne mij die 17-55 komen brengen .

          @Rudy, mijn geval gaat het om naar 1484 eurokes. En somminge het dubbele !
          Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

          Comment


          • #6
            Originally posted by monsi
            @Rudy, mijn geval gaat het om naar 1484 eurokes. En somminge het dubbele !
            Heb je met credit card betaald? Zo ja, dan heb je een goeie mogelijkheid om het geld terug te vorderen als hij niet blijkt te leveren. (BCC doet het namelijk in jouw plaats.)
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Betaling is niet via credit card, maar overschrijving via de bank. Na veel gelezen te hebben, leek mij Cheong een betrouwbaar persoon, veel BDers hadden nl al bij hem besteld, dus vertrouwde ik hem.

              Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

              Comment


              • #8
                probeer eens onder een andere naam te mailen en vraag de prijs van een lens. Antwoord gegarandeerd binnen het uur

                hij heeft gewoon gewacht tot heel wat mensen betaald hebben, en levert nu niets meer. Mooi in de pocket.

                Zelfs al levert hij toch nog, mijn raad: NOOIT MEER BIJ CHEONG KOPEN

                Comment


                • #9
                  Originally posted by fotofiel
                  hij heeft gewoon gewacht tot heel wat mensen betaald hebben, en levert nu niets meer. Mooi in de pocket.
                  Niet onnodig paniek zaaien hé.
                  Cheong heeft niet voor niets een goeie reputatie, en die heeft hij niet verdiend met het emailen...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Pieter G.
                    Originally posted by fotofiel
                    hij heeft gewoon gewacht tot heel wat mensen betaald hebben, en levert nu niets meer. Mooi in de pocket.
                    Niet onnodig paniek zaaien hé.
                    Cheong heeft niet voor niets een goeie reputatie, en die heeft hij niet verdiend met het emailen...
                    hij heeft nooit een echt goeie reputatie gehad, wel altijd geleverd. Maar hoeveel bestellingen waren effectief wat je vroeg? Soms was het beter, meestal slechter.

                    Maar waarom beantwoordt hij onmiddellijk vragen over de prijs van een lens, terwijl je niets terugkrijgt als het gaat over het oplossen van een probleem (of hoogstens een mail met de mededeling dat hij zijn 2 benen gebroken heeft)

                    ik neem in ieder geval het risico niet meer ('t is overigens al heeeeeel lang geleden dat ik nog iets bij hem gekocht hem)

                    Comment


                    • #11
                      het zou wel eens kunnen dat de douane valt over de praktijken en enventueel contoles is gestart, wie weet gaan ze zijn handel dichtgooien, want wees nu eerlijk, niemand betaalde invoerrechten door een paar truukjes ...

                      De kans is dan zelfs groot dat indien men een degelijk onderzoek start, de kopers (ook voor maart) een onaangename verrassing in de bus krijgen ...

                      een gewaaschuwd man/vrouw is er twee waard

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by monsi
                        Betaling is niet via credit card, maar overschrijving via de bank. Na veel gelezen te hebben, leek mij Cheong een betrouwbaar persoon, veel BDers hadden nl al bij hem besteld, dus vertrouwde ik hem.
                        Kan je de overschrijving via de bank niet annuleren/terugtrekken?

                        Comment


                        • #13
                          EDIT: Monsi,ik zie net jouw naam staan bij de mensen die geld van hem tegoed hebben op http://www.soocool.com/forum/viewforum.php?f=1
                          dus m'n posting om je er attent op te maken was onnodig.
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by fotofiel
                            probeer eens onder een andere naam te mailen en vraag de prijs van een lens. Antwoord gegarandeerd binnen het uur

                            hij heeft gewoon gewacht tot heel wat mensen betaald hebben, en levert nu niets meer. Mooi in de pocket.

                            Zelfs al levert hij toch nog, mijn raad: NOOIT MEER BIJ CHEONG KOPEN


                            Goed ideee!!!

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb in maart bij hem geïnformeerd naar de prijzen van enkele Nikon lenzen maar heb op zeker gespeeld en de Nikon DX 17-55 toch bij Corné besteld.


                              Comment

                              Working...
                              X