Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 1100d met macrolens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eos 1100d met macrolens

    hallo iedereen,

    Ik heb een vraagje. Ik heb net een CANON EF - Macro lens - 100 mm - f/2.8 gekocht.
    Mijn body is een eos 1100D

    Mijn vraag naar jullie toe is wat zijn de beste instellingen voor mijn body om macrofotografie te doen.


    Alvast bedankt voor julie reactie

    Jordy
    Canon eos 1100D , 18-55mm zoomlens, 55-250mm zoomlens, ef 50mm 1.8 , 100mm macro 2.8 usm

  • #2
    Re: eos 1100d met macrolens

    De beste instelling: heel veel geduld hebben en veel willen oefenen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: eos 1100d met macrolens

      de beste instellingen zijn degene die je ter plaatse instelt naar gelang de situatie.
      en zoals hierboven gezegd... veel geduld hebben en veel oefenen.

      Comment


      • #4
        Re: eos 1100d met macrolens

        Zet hem op AV (diafragmavoorkeuze) als je niet veel ervaring hebt, Zeker een statief gebruiken of een rijstzak (als je zeer laag wil gaan). Veel oefenen allessinds.
        Photography is a way to see the world in detail.
        Fotograaf op rust

        Comment


        • #5
          Re: eos 1100d met macrolens

          Kijk ook eens naar de EXIF-gegevens van foto's gepost in het 'Macro's en Closeups' subforum, en ga met die gegevens aan de slag. Bij te lange sluitertijden (wegens te weinig licht) statief of zak gebruiken.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X