Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printen met een wit randje ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • printen met een wit randje ....

    Ik zag vorige week kleine foto’s uitgeprint met een wit randje op 5 x 7.5 cm fotopapier.
    Hoe krijg ik dit zo geprint? Met fotopapier van 10 x 15 krijg je er 3 op, maar ……..
    Ik maak het netjes in Photoshop, maar bij het printen verdwijnen de witte randen langs 1 kant of worden ze smaller.
    Heb van men foto’s eerst een wit randje gemaakt door het canvas in Photoshop te vergroten met de juiste totale afmeting, maar de printer (CANON XP A3+) wil dit niet haarjuist printen.
    Weet eigenlijk ook niet of hij bij 1 foto van 10 x 15 met wit randje netjes in het midden print. Ik print normaal altijd randloos.
    Iemand een oplossing of wat doe ik verkeerd?

  • #2
    Re: printen met een wit randje ....

    Oorspronkelijk geplaatst door great Bekijk bericht
    Ik zag vorige week kleine foto’s uitgeprint met een wit randje op 5 x 7.5 cm fotopapier.
    Hoe krijg ik dit zo geprint? Met fotopapier van 10 x 15 krijg je er 3 op, maar ……..
    Ik maak het netjes in Photoshop, maar bij het printen verdwijnen de witte randen langs 1 kant of worden ze smaller.
    Heb van men foto’s eerst een wit randje gemaakt door het canvas in Photoshop te vergroten met de juiste totale afmeting, maar de printer (CANON XP A3+) wil dit niet haarjuist printen.
    Weet eigenlijk ook niet of hij bij 1 foto van 10 x 15 met wit randje netjes in het midden print. Ik print normaal altijd randloos.
    Iemand een oplossing of wat doe ik verkeerd?



    Denk dat je de functie"afdrukken zonder marges" moet uitschakelen en dat je zo de witranden bekomt.
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: printen met een wit randje ....

      Je moet een nieuw papierformaat definiëren (5x7,5 cm) en dan centreren. Dan moet het lukken.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment

      Working...
      X