Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moederziel alleen op een grauwe dag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moederziel alleen op een grauwe dag

    Eentje uit Brussel Noordstation voor we buitengesmeten waren door politie ^^



    Grtz david


  • #2
    Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

    Alles is hier groen in deze foto tot de lucht toe.
    Buitengesmeten door de politie ???????
    Hadden jullie deze brief (http://www.stopsein.net/av201.php) niet bij dan ? Of deden jullie iets anders wat niet mocht ?
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Alles is hier groen in deze foto tot de lucht toe.
      Buitengesmeten door de politie ???????
      Hadden jullie deze brief (http://www.stopsein.net/av201.php) niet bij dan ? Of deden jullie iets anders wat niet mocht ?
      Groetjes
      er zit meer dan groen in de foto, deze bewerking noemen ze Cross processing, iets dat al tientallen jaren bestaat vanuit het analoge tijdperk.
      men gebruikt met opzet de verkeerde chemicaliën om andere kleuren te krijgen.

      je moet ervoor zijn maar ik had zowiezo al gedacht dat dit hier niet in de smaak ging vallen want alles moet hier tot inde puntjes volgens de regels zijn, is dit niet zo dan is de foto "slecht"...
      met de cross processing wou ik de grauwheid van deze dag benadrukken, want het was dan ook een grauwe dag.

      over de brief... dat wist ik niet, maar in ieder geval bedankt, volgende keer vraag ik om toestemming, want kon er eigenlijk niet echt mee lachen dat we niet meer mochten fotograferen daar.

      Comment


      • #4
        Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

        Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
        er zit meer dan groen in de foto, deze bewerking noemen ze Cross processing, iets dat al tientallen jaren bestaat vanuit het analoge tijdperk.
        men gebruikt met opzet de verkeerde chemicaliën om andere kleuren te krijgen.

        je moet ervoor zijn maar ik had zowiezo al gedacht dat dit hier niet in de smaak ging vallen want alles moet hier tot inde puntjes volgens de regels zijn, is dit niet zo dan is de foto "slecht"...
        met de cross processing wou ik de grauwheid van deze dag benadrukken, want het was dan ook een grauwe dag.

        over de brief... dat wist ik niet, maar in ieder geval bedankt, volgende keer vraag ik om toestemming, want kon er eigenlijk niet echt mee lachen dat we niet meer mochten fotograferen daar.
        Misschien de volgende keer vermelden dat het hier om een 'speciale bewerking - cross processing' gaat. Dit is zelfs iets wat ik niet kende .
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

          Mooi David, ja het moet idd niet altijd volgens de regeltjes zijn hé, ben er volledig mee akkoord met wat je schrijft. Vond het ook spijtig dat we buitengezet werden en ik was ook niet op de hoogte van zo'n brief ( bedankt Djivan ). Maar zoals afgesproken gaan we dat zeker nog eens overdoen.
          Grtz.
          Jean-Luc.

          Comment


          • #6
            Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

            Dit is iets uit de analoge tijd, zoals je al schrijft. Nu heeft PS deze mogelijkheid ook. Echter, waarom, is me nog niet geheel duidelijk. Ik vind Sepia al vrij kleur/fitloos, maar dat zullen liefhebbers mij niet in dank afnemen. Ik moet steeds denken als ik de foto zie, aan mijn oude dia's, die omgezet zijn naar digitaal, en die hebben een vergelijkbaar effect. Cross processing werd voor het eerst gebruikt, als ik mij niet vergis, door Agfa Gevaert in Duitsland. Nu is CP natuurlijk niet zo moeilijk meer. Toch waardering voor het resultaat wat je hebt bereikt, je komt aardig in de buurt

            Comment


            • #7
              Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

              Ik heb deze foto nu al een paar keer bekeken, en mijn gedachte is nog steeds niet veranderd. Ik vind dit een heel mooie foto en de bewerking heeft hier voor mij toch wel een toegevoegde waarde.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #8
                Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

                k volg,mooi!!!
                grt erik

                Comment


                • #9
                  Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

                  Mooie foto en dito bewerking.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

                    Ook ik kan deze wel bekoren, je hebt de sfeer goed weten weer te geven.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

                      Tof deze toning, moet kunnen
                      mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Misschien de volgende keer vermelden dat het hier om een 'speciale bewerking - cross processing' gaat. Dit is zelfs iets wat ik niet kende .
                        Groetjes
                        idd, my bad... ik moest er idd wat meer info bij gegeven hebben.

                        iedereen alvast bedankt voor de leuke reacties.

                        grtz david.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

                          Ik vind dit super! Die bewerking, doet me denken aan de jaren 50. (weet begod niet of dat klopt haha maar dat gevoel geeft het mij)
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

                            mooi gevoel, mooie foto
                            en ook bedankt voor de spoorwegbrieflink. Ik dacht dat je niet mocht fotograferen op het perron.
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moederziel alleen op een grauwe dag

                              mijn gedacht, een topper
                              mvg Wilfried

                              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                              Comment

                              Working...
                              X