Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginend strobist.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginend strobist.

    Halo allemaal,

    Ik ben al een paar jaar bezig met fotographie en heb vorig jaar avondschool gevolgd voor fotographie.
    Nu zou ik me graag wat meer gaan verdiepen als strobist om zowel op locatieals in een studio de shooten.

    Nu wil ik ni direct van alles het duurste gaan kopen maar wil toch wel al een degelijke basis aanschaffen om dat me de tijd uit te brereiden.
    heb een aantal dingen opgezocht om eventueel aan te schaffen maar wil toch even julie mening en raad over dit materiaal en of het allemaal compatibel is.
    of ik iets vergeten ben wat ik ook nodig heb en of dit kwalitetief ook degelijk is.



    Metz Mecablitz 58 AF-2 Nikon € 292,00 https://www.cameranu.nl/nl/flitsers/...19064/#tab-tb2

    Flash Bounce Metz 48 AF / 50 AF / 58 AF (2) € 19,00

    LumoPro LP605 - 5-section Stand € 39,95 https://www.cameranu.nl/nl/strobe-fl...4_10594_37023/

    LumoPro LP633 Umbrella Swivel + HotShoe adapter € 21,95 https://www.cameranu.nl/nl/strobe-fl...4_10794_37033/

    Westcott (114cm/45 Inch) Optionele Paraplu Wit met verwijderbare black cover € 31,95
    Totaal: € 404,85

    Alvast bedankt voor de raad enz.

    mvg Capri
    Nikon D5000 AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR|| Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM Nikon
    "Beginneling dus tips zijn altijd welkom"

  • #2
    Re: Beginend strobist.

    Oorspronkelijk geplaatst door Capri84 Bekijk bericht
    Halo allemaal,

    Ik ben al een paar jaar bezig met fotographie en heb vorig jaar avondschool gevolgd voor fotographie.
    Nu zou ik me graag wat meer gaan verdiepen als strobist om zowel op locatieals in een studio de shooten.

    Nu wil ik ni direct van alles het duurste gaan kopen maar wil toch wel al een degelijke basis aanschaffen om dat me de tijd uit te brereiden.
    heb een aantal dingen opgezocht om eventueel aan te schaffen maar wil toch even julie mening en raad over dit materiaal en of het allemaal compatibel is.
    of ik iets vergeten ben wat ik ook nodig heb en of dit kwalitetief ook degelijk is.



    Metz Mecablitz 58 AF-2 Nikon € 292,00 https://www.cameranu.nl/nl/flitsers/...19064/#tab-tb2

    Flash Bounce Metz 48 AF / 50 AF / 58 AF (2) € 19,00

    LumoPro LP605 - 5-section Stand € 39,95 https://www.cameranu.nl/nl/strobe-fl...4_10594_37023/

    LumoPro LP633 Umbrella Swivel + HotShoe adapter € 21,95 https://www.cameranu.nl/nl/strobe-fl...4_10794_37033/

    Westcott (114cm/45 Inch) Optionele Paraplu Wit met verwijderbare black cover € 31,95
    Totaal: € 404,85

    Alvast bedankt voor de raad enz.
    - Ik mis radio triggers in je lijstje.
    - Alles wat je daar wil kopen, kan je merkelijk goedkoper vinden op Ebay.
    - Je hebt geen full automatic TTL flitser van 300 Euro nodig voor strobist werk, een simpele manuele flitser van 40-60 euro is goed genoeg.
    - 1 flitser is misschien wel wat weinig, maar je kan er zeker al mee beginnen.

    Zie ook de sticky van dit forum (http://forum.belgiumdigital.com/f99/...an-279639.html).
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Beginend strobist.

      Heb de sticky zojuist gelezen. intressante sticky en ben nu op ebay aant rondkijken.
      De radio trigger heb ik al in mijn bezit van tijdens de avondschool. (vergeten te melden)

      Wat is het minimum voor richtgetal dat je nodig hebt dan?
      En wil de flitser in de toekomst ook gebruiken voor vb communiefeesten enz.
      Nikon D5000 AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR|| Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM Nikon
      "Beginneling dus tips zijn altijd welkom"

      Comment


      • #4
        Re: Beginend strobist.

        Richtgetal van de flits vind ik niet zo belangrijk. De meeste flitsers voldoen voor strobistfotografie, zolang je de beperkingen kent.
        Zelden gebruik ik full-power.
        Vind het eerder een beperking dat een flits maar instelbaar is tot 1/16e en niet lager.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Beginend strobist.

          Oorspronkelijk geplaatst door Capri84 Bekijk bericht

          Metz Mecablitz 58 AF-2 Nikon € 292,00 https://www.cameranu.nl/nl/flitsers/...19064/#tab-tb2

          Flash Bounce Metz 48 AF / 50 AF / 58 AF (2) € 19,00

          LumoPro LP605 - 5-section Stand € 39,95 https://www.cameranu.nl/nl/strobe-fl...4_10594_37023/

          LumoPro LP633 Umbrella Swivel + HotShoe adapter € 21,95 https://www.cameranu.nl/nl/strobe-fl...4_10794_37033/

          Westcott (114cm/45 Inch) Optionele Paraplu Wit met verwijderbare black cover € 31,95
          Totaal: € 404,85
          vind dit absoluut geen slechte keuze...

          sommige elementen vind je op ebay goedkoper, doch voor een lumopro 605 moet je naar holland!
          paraplu's vind je zeker goedkoper, en hier heeft het merk weinig belang... als ze omvallen zijn ze allemaal stuk!

          tenslotte de flits, als je nog geen flits hebt, ga dan voor een flits die iTTL ondersteunt, zodat je die ook op de camera met iTTL kan gebruiken...
          dat is handig... een volgende flits kan eventueel een goedkope manuele flits zijn.

          Bounce kap of diffuser heb je zelden nodig... enkel bij het bouncen... en dan nog... click
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Beginend strobist.

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            vind dit absoluut geen slechte keuze...

            sommige elementen vind je op ebay goedkoper, doch voor een lumopro 605 moet je naar holland!
            paraplu's vind je zeker goedkoper, en hier heeft het merk weinig belang... als ze omvallen zijn ze allemaal stuk!

            tenslotte de flits, als je nog geen flits hebt, ga dan voor een flits die iTTL ondersteunt, zodat je die ook op de camera met iTTL kan gebruiken...
            dat is handig... een volgende flits kan eventueel een goedkope manuele flits zijn.

            Bounce kap of diffuser heb je zelden nodig... enkel bij het bouncen... en dan nog... click
            Bedankt voor de reactie en tip.
            Heb idd nog geen flits en daarom dat ik voor mijn eerste flits ook liever iets meer uitgeef zodat ik hem ook goed voor op de camera kan gebruiken.
            En is dan ook de bedoeling om daarna goedkopere te kopen om mee te gebruiken. maar lijkt me het best om eerst met 1 flitser te werken en reflexiescherm en als ik dat onder de knie heb een 2de aan te shaffen.

            Zoude julie mij een andere flitser aanraden?
            Nikon D5000 AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR|| Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM Nikon
            "Beginneling dus tips zijn altijd welkom"

            Comment


            • #7
              Re: Beginend strobist.

              Oorspronkelijk geplaatst door Capri84 Bekijk bericht
              maar lijkt me het best om eerst met 1 flitser te werken en reflexiescherm en als ik dat onder de knie heb een 2de aan te shaffen.

              Zoude julie mij een andere flitser aanraden?
              inderdaad, in de meeste gevallen heb je trouwens aan één licht genoeg... je hebt immers ook nog het omgevings licht...
              persoonlijk ken ik de Metz niet, maar heb er nog niet veel slechts over gehoord...

              welke triggers heb je trouwens?
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Beginend strobist.

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                inderdaad, in de meeste gevallen heb je trouwens aan één licht genoeg... je hebt immers ook nog het omgevings licht...
                persoonlijk ken ik de Metz niet, maar heb er nog niet veel slechts over gehoord...

                welke triggers heb je trouwens?
                Mijn leekracht vorig jaar zei dat Metz weel een heel goed merk als alternatief was en kwalitatief heel goed is, daarom deze keuze ook.
                En ik heb de cactus 5. Tot hiertoe heel tevreden van.
                Nikon D5000 AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR|| Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM Nikon
                "Beginneling dus tips zijn altijd welkom"

                Comment


                • #9
                  Re: Beginend strobist.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Capri84 Bekijk bericht
                  En ik heb de cactus 5. Tot hiertoe heel tevreden van.
                  als je ze niet vergeet uit te zetten... zijn ze niet slecht
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginend strobist.

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    als je ze niet vergeet uit te zetten... zijn ze niet slecht
                    Ja idd das wel een feit. Maar ik haal er telkens de batterijen uit dus heb dat probleem niet
                    Nikon D5000 AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR|| Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM Nikon
                    "Beginneling dus tips zijn altijd welkom"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginend strobist.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Capri84 Bekijk bericht
                      Ja idd das wel een feit. Maar ik haal er telkens de batterijen uit dus heb dat probleem niet
                      ja, da's de beste oplossing... alhoewel... bij mij liggen ze gewoon in de kast en gebruik andere triggers... 'k was de platte batterijen beu
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginend strobist.

                        Een andere optie voor de flitser is misschien de Nissin DI866 MKII, maar ik vind de Metz kwalitatief beter (Duitse degelijkheid zullen we maar zeggen). De Nissin kun je al wel kopen voor 230,- euro.
                        Kijk anders eens op http://speedlights.net daar kun je veel lezen over flitsers.
                        PS welke Nikon heb je, want misschien kun je zelfs ook via het CLS systeem de flitser aansturen.
                        Het hangt wel van camera af, want niet alle Nikon modellen hebben de CLS optie met hun pop-up flitser.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beginend strobist.

                          Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                          Een andere optie voor de flitser is misschien de Nissin DI866 MKII, maar ik vind de Metz kwalitatief beter (Duitse degelijkheid zullen we maar zeggen). De Nissin kun je al wel kopen voor 230,- euro.
                          Kijk anders eens op http://speedlights.net daar kun je veel lezen over flitsers.
                          PS welke Nikon heb je, want misschien kun je zelfs ook via het CLS systeem de flitser aansturen.
                          Het hangt wel van camera af, want niet alle Nikon modellen hebben de CLS optie met hun pop-up flitser.
                          Heb die Nissin ook al bekeken maar ga denkt toch voor de Metz? Daar heb ik al veel possitieve dingen over gehoord dus stelt mij geruster.
                          En ik heb een Nikon D5000, weet ni of die functie erop zit. Zal ik eerst is moeten bekijken.
                          Nikon D5000 AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR|| Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM Nikon
                          "Beginneling dus tips zijn altijd welkom"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beginend strobist.

                            Helaas kan de D5000 niet als commander gebruikt worden in een CLS systeem. Natuurlijk wel met een externe flitser als een SB700, maar niet met het ingebouwde pop-up flitsertje (wel jammer dat Nikon dat niet heeft toegevoegd). De Metz is een goede keuze, veel strobist plezier!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beginend strobist.

                              Bedankt, da weet ik dan ook weer ma zolang hij ma werkt als hij op me toestel staat en met m'n cactus5. Dan kom ik al ver. en zal veel plezier aan beleven en zeker van zodra ik het wa onder de knie begin te krijgen.
                              Nikon D5000 AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR|| Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM Nikon
                              "Beginneling dus tips zijn altijd welkom"

                              Comment

                              Working...
                              X