Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner: Nieuwe camera eos 550d of 650d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner: Nieuwe camera eos 550d of 650d

    Beste fotoliefhebbers,

    De laatste tijd kriebelt het bij mij om mij bezig te houden met fotografie en dergelijke. Nu om hiermee te starten heb ik natuurlijk een camera nodig

    Na met meerdere camera's gespeeld en vastgehouden te hebben ligt mijn voorkeur bij Canon. Mijn oog is gevallen op 2 modellen de nl. EOS 550d & 650d.

    De 650d heeft een hogere ISO waarde, heeft een uitklapbaar scherm en touchscreen. Zijn dit redenen om deze te verkiezen boven de 550d of niet? Heeft deze nog extra functies tov de 550d?

    Ik zag bij de Makro de 550d te koop staan met 2 objectieven


    Dit lijkt me een interessante aanbieding. Zouden ze ecocheques aanvaarden?

    Bij Bol.com zag ik de 650d staan maar hier zit maar 1 objectief bij
    Canon EOS 650D + EF-S 18-55IS II. De Canon EOS 650D is een hoogwaardige camera voor de beginnende fotograaf. Een ideale eerste stap in de wereld van...


    Met vriendelijke groet,

    Michael

  • #2
    Re: Beginner: Nieuwe camera eos 550d of 650d

    De 650D zal normaal gezien iets betere autofocus hebben in moeilijke omstandigheden.
    Ik weet niet of die hogere max ISO een verschil maakt in ruisprestaties op ISO3200 of 6400, zou een marketingtrucje kunnen zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Beginner: Nieuwe camera eos 550d of 650d

      Hier zie je een zij-aan-zij vergelijking tussen de 550D (links) en de 650D (rechts):


      Persoonlijk zou ik voor het recentste model gaan. De kitlenzen bij de aangeboden 550D is wat ik ook zou aanraden: uitstekende (prijs/kwaliteit) instapobjectieven!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Beginner: Nieuwe camera eos 550d of 650d

        die objectieven zou je ook tweedehands kunnen kopen, zij komen regelmatig voorbij in aangeboden. Misschien kan je ook een body tweedehands aanschaffen, scheelt weer wta eurokes of je kan een categorie hoger gaan voor het zelfde geld.
        Dat klapscherm is heel handig voor lagere standpunten. Ik mis het al nu ik een 5DmkII heb.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Beginner: Nieuwe camera eos 550d of 650d

          Bedankt voor de reacties allemaal.

          Ik denk dat ik voor de 650d zal gaan, vermits de 550d ook al een ouder model is. Body ben ik van plan om nieuw te kopen maar de objectieven eerder 2de hands of zou het beter zijn andersom

          Comment


          • #6
            Re: Beginner: Nieuwe camera eos 550d of 650d

            Oorspronkelijk geplaatst door Michaelll Bekijk bericht
            Bedankt voor de reacties allemaal.

            Ik denk dat ik voor de 650d zal gaan, vermits de 550d ook al een ouder model is. Body ben ik van plan om nieuw te kopen maar de objectieven eerder 2de hands of zou het beter zijn andersom
            Nee, tenzij je nu meteen bv voor een 5D of 5DMkII zou willen gaan. Anders denk ik dat je best van een nieuwe body vertrekt, en stelselmatig je lenzenarsenaal uitbreidt.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X