Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio

    Vandaag op de cursus weer eens met de studiolampen zitten stoeien.
    Ditmaal gewerkt met een softbox.





    Update:


    Last edited by Sproet; 17 oktober 2012, 15:59.
    Heb nog zoveel te leren :)

  • #2
    Re: Studio

    Zo in de neusgaten fotograferen is niet flatterend voor je model.
    Foto is goed scherp.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Studio

      Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
      Zo in de neusgaten fotograferen is niet flatterend voor je model.
      Foto is goed scherp.
      mvg,
      Eddy
      ik volg zeker
      en dan zou ik haar oogjes ook nog eens durven verscherpen
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: Studio

        Ik ben geen portretfoto kenner, maar ik zie wel dat je de belichting beter onder controle hebt als bij de vorige 2 portret foto's. In mijn ogen niets mis met deze foto.
        Website: cameraobschuura.nl
        Twitter: @CameraObSchuura
        FaceBook: Cameraobschuura

        Comment


        • #5
          Re: Studio

          Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
          Zo in de neusgaten fotograferen is niet flatterend voor je model.
          Foto is goed scherp.
          mvg,
          Eddy
          volg hier wel, ik zie dat morgen op de cursus , wat gaat dat geven?
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Studio

            Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
            volg hier wel, ik zie dat morgen op de cursus , wat gaat dat geven?
            Persoonlijk vindt ik het niet mooi bij vrouwen om zoveel te verscherpen.
            Deze verscherping past meer bij een mijnwerker.

            Comment


            • #7
              Re: Studio

              Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
              Persoonlijk vindt ik het niet mooi bij vrouwen om zoveel te verscherpen.
              Deze verscherping past meer bij een mijnwerker.
              wat verscherpen hierbij uitmaakt is mij een mysterie.

              Comment


              • #8
                Re: Studio

                Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                Persoonlijk vindt ik het niet mooi bij vrouwen om zoveel te verscherpen.
                Deze verscherping past meer bij een mijnwerker.
                Mijn Mening

                Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                wat verscherpen hierbij uitmaakt is mij een mysterie.
                Ik vindt dat een vrouwelijk portret (mag) er iets zachter uit zien.
                Misschien is het " mijn persoonlijke smaak" die ik hier liet spreken.

                Persoonlijk denk ik dat het origineel nog mooier is.
                Last edited by jessey; 17 oktober 2012, 13:10.

                Comment


                • #9
                  Re: Studio

                  Bedankt voor het kijken en reageren.

                  Ik heb een update geplaatst met de foto zoals ie uit het toestel is gekomen.
                  Enkel de ogen wat verscherpt.
                  Ook na verkleining heb ik geen verscherping toegepast.

                  Ik ben ervan overtuigd dat met behulp van fotobewerkingsprogramma's een portret een betere uitstraling gegeven kan worden.
                  Maar ben ook van mening dat in de eerste plaats een behoorlijke foto gemaakt moet worden voordat het de moeite waard is om deze verder te bewerken.
                  Daar zit ik ook voor op cursus om in de eerste plaats een ondergrond te krijgen om een fatsoenlijke foto te kunnen maken.

                  Dus eerst maar eens leren foto's maken... en daarna zal ik me beslist nog wel eens een keer met photoshop gaan bezig houden.
                  Heb nog zoveel te leren :)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Studio

                    Maar ben ook van mening dat in de eerste plaats een behoorlijke foto gemaakt moet worden voordat het de moeite waard is om deze verder te bewerken.
                    Daar zit ik ook voor op cursus om in de eerste plaats een ondergrond te krijgen om een fatsoenlijke foto te kunnen maken.
                    Dus eerst maar eens leren foto's maken... en daarna zal ik me beslist nog wel eens een keer met photoshop gaan bezig houden.
                    Heb jij dat op school geleerd ? Als antwoord hierop stel ik de vraag, wat is een fatsoenlijke foto volgens jou ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Studio

                      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                      Heb jij dat op school geleerd ? Als antwoord hierop stel ik de vraag, wat is een fatsoenlijke foto volgens jou ?
                      Op school is een zwaar woord Loeky.... dit is een cursus voor volwassenonderwijs, dus niet te verwarren met een opleiding tot fotograaf!
                      Een fatsoenlijke foto, daar bedoel ik mee.. scherp op de juiste plaatsen, het licht onder controle en een goede compositie... in ieder geval, dat is mijn streven.
                      En dankzij de tips die ik hier krijg en ook van anderen heb ik inmiddels al heel veel geleerd.
                      Daarnaast wordt op de cursus enkel gewerkt met Lightroom... een programma dat ik voor een maand geleden nog nooit van dichtbij heb gezien.
                      Waarbij ik ook wil aangeven, dat de cursus puur is voor fotografie, en dat de bewerking daarvan zoals in photoshop.. weer een heel andere cursus is.
                      Ik ben er wel van overtuigd dat bij een uiteindelijk goed resultaat, dat dan beide... foto en bewerking.. heel dicht naast elkaar staan en ook bij elkaar horen!
                      Heb nog zoveel te leren :)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Studio

                        ja, een goed antwoord is dat, het is de basis, maar blijf daar toch niet al te lang bij hangen. Voor mij is een goed oog (kan je oefenen), feeling (heb je of niet) en durf (wie niet waagt, niet wint), het allerbelangrijkste. Techniek, leer je al doende en al studerende, zowieso.


                        Nou succes dan maar met je cursus. Hopelijk heb je een evengoede Leermeester als ik. De grootste hoedanigheid die hij bezit is, hij liet me vrij en 'tikte me op streng de vingers', indien het nodig bleek. En legde me geduldig uit, als ik iets niet begreep. Al laat hij mij nu heel zelfstandig uitvliegen en uitproberen. Ik weet dat hij er steeds is.

                        Natuurlijk leer je hier op het forum, ook heel veel. De bereidwillige kritieken zijn altijd heel interessant, de kijk en visie van velen neem je mee.

                        Comment

                        Working...
                        X