Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste Sony spiegelreflex instapmodel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste Sony spiegelreflex instapmodel

    Jullie zullen wellicht al vaak de vraag gekregen hebben wat het beste instapmodel is etc. Wellicht is dat afhankelijk van wat je ermee wil doen waarschijnlijk. Wel wij maken wekelijks foto's van bewegende beelden, zowel op klaarlichte dag als in het donker. Om persoonlijke redenen kies ik voor een Sony. De Sony Alpha 65 stond mij wel aan, maar die is toch net iets te duur. Iemand een ander idee?

  • #2
    Re: Beste Sony spiegelreflex instapmodel

    dan kom je bij de A57.
    Ik heb zelf de A65 en ben dik tevreden.
    https://www.naturephotoportal.com/

    Comment


    • #3
      Re: Beste Sony spiegelreflex instapmodel

      En hoe zit het met de A37, die is een pak goedkoper. Maar dat zal misschien ook merkbaar zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Beste Sony spiegelreflex instapmodel

        Snelheid lager, minder opties. Ik zou toch kijken voor de A57 of de A65. Voor je doel beter geschikt.
        https://www.naturephotoportal.com/

        Comment


        • #5
          Re: Beste Sony spiegelreflex instapmodel

          Oorspronkelijk geplaatst door MasVaK Bekijk bericht
          En hoe zit het met de A37, die is een pak goedkoper. Maar dat zal misschien ook merkbaar zijn.
          De A37 is ook een mooi toestel, alleen iets kleiner dan een A57/A65. Je hebt dezelfde 16MP sensor/AF systeem/EVF uit de A57, dus dat zit wel goed.

          Wat ook belangrijk is, een goede lens kiezen. Ik zou wegblijven vd 18-55/55-200/75-300. De Sony 16-50/2.8 is prima , kan ik zeker aanraden. Voor de tele is de Sony 70-300g ook uitstekend, of een Sigma 70-200/2.8.
          Een andere betere oplossing dan de kitlenzen is de Sony 18-135, die vind je in een kit met de A37.
          Wil je een superzoom dan is de Sigma 18-250 OS HSM ook een goede oplossing.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Beste Sony spiegelreflex instapmodel

            Beeldkwaliteit en dergelijk is met de A37 absoluut top! Maar de kleinere batterij en het lage resolutie schermpje zou voor mij doorslaggevend zijn om te investeren in de A57...
            De A57 is de meerprijs in mijn ogen geheel waard!

            Comment


            • #7
              Re: Beste Sony spiegelreflex instapmodel

              Wel voor in het donker zegt dpreview over de A65:
              At ISO 800 noise becomes visible in areas of plain tone and increases pretty rapidly as you go higher on the ISO scale. Fine detail rendering suffers at ISO 1600 and noise starts getting pretty problematic at ISO 3200, with visibly more chroma noise then other models in this class.
              Hoe donker het bij iso 800 is hangt af van de maximale opening van je lens, en de langste sluitertijd waarmee je nog een onbewogen beeld kan maken.
              Voor een goeie 3200 iso (die vier maal minder licht nodig heeft dan een goeie 800) moet ge m.i naar de onbetaalbare A99.
              Last edited by Poza; 16 oktober 2012, 19:40.

              Comment


              • #8
                Re: Beste Sony spiegelreflex instapmodel

                De EVF van de A65 is wel superieur t.o.v. de A57. Dat was bij mij toch het doorslaggevend argument om voor de A65 te gaan.

                Prijs kwaliteit is dit een scherp geprijsde camera, imo.

                Comment


                • #9
                  Re: Beste Sony spiegelreflex instapmodel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                  Wel voor in het donker zegt dpreview over de A65:
                  Hoe donker het bij iso 800 is hangt af van de maximale opening van je lens, en de langste sluitertijd waarmee je nog een onbewogen beeld kan maken.
                  Voor een goeie 3200 iso (die vier maal minder licht nodig heeft dan een goeie 800) moet ge m.i naar de onbetaalbare A99.
                  DPR ivm a57 :
                  "Very good Raw file output up through ISO 6400"

                  Eindconclusie: Gold
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste Sony spiegelreflex instapmodel

                    Jullie hebben het zopas nog moeilijker gemaakt . Ik zal er toch nog even moeten over nadenken denk ik. Toch een kleine investering zo'n A57 .

                    Comment

                    Working...
                    X