Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop oplaadbare batterijen + lader

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop oplaadbare batterijen + lader

    kan mij iemand raad geven bij het aanschaffen van oplaadbare batterijen en een lader ? Je hebt snelle laders (laden op in 15 min - andere doen daar 10 uur over) ? Batterijen die heel lang mee gaan ? Soorten batterijen, die eerst volledig moeten ontladen worden alvorens ze opnieuw te laden ? Je hebt opladers die ze eerst ontladen alvorens ze terug op te laden ?

  • #2
    Kijk maar eens rond naar setjes van GP. Goede batterijen en laders. Heb 3 setjes van 1800mah en 4 van 2100. Die worden geladen in een 1-uurslader en nog geen problemen ondervonden (op anderhalf jaar tijd)....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Idem, maar dan wel met een 30 minuten lader (handig als ik mijn batterijen vergeten laden ben, op 1 uur heb ik 2 gevulde sets ) en die recentere nimh'kes, hebben geen last van "geheugen" effect, dus gewoon laden als je ze nodig hebt. Ik trek die meestal toch leeg voor ik er een ander paar insteek.... maar in theorie zou het niet mogen uitmaken.
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        GP...geen twijfel
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

        Comment


        • #5
          Vorig jaar heb ik op de HCC in Utrecht goedkoop Uniross 2300 en 2100 MAh op de kop kunnen met een snelladerke derbij (1 uur laadtijd). Best goeie batterijen. De prijs was toen, door met een aantal mensen aan te kopen, en wat pingelen zo'n 45 euro voor lader, 4x 2300 MAh en 4x 2100 MAh.

          In Belgie zul je wel gemakkelijker de GP's vinden, die inderdaad ook zeer goede batterijen zijn.

          Comment


          • #6
            Voordeel van GP is dat je er zulke batterijhoesjes bijkrijgt en veel muntjes
            http://www.vannecke.be
            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

            Comment


            • #7
              heb verschillende soorten merken gehad en GP waren voor mij de beste.
              Heb de snellader van 1 uur en de 2000 Mah batterijen.
              Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
              Hier op dit forum.

              Comment


              • #8
                via oom 4 Sanyo's 2300mAh voor 10€ bij een groothandel (ergens in Wallonië)

                je geeft beter wat meer geld uit aan een snelle lader
                dat loont zeker de moeite
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Hou er wel rekening mee dat bij heel snel laden de akku's heet worden, en dat ze dan een kortere levensduur hebben (en sommige akku's kunnen daar zelfs helemaal niet tegen). Ik heb hier een lader die 4 nimh's van 2100mAh kan laden op 1,5 uur, en dan worden de akku's al vrij warm. Een lader die nog sneller is kan volgens mij niet erg goed zijn voor de akku's.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    GP heb ik ook, ben daar zeer tevreden over. 1 minpunt: het plastiek omhulsel begint los te komen na +/-6 maanden intensief gebruik. De lader is schitterend en niet te groot om mee te nemen.

                    Comment

                    Working...
                    X