Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PLM met Bowens flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PLM met Bowens flash

    Ik heb me de grote plm (paraboolparaplu) aangeschaft via Cotswoldphoto op ebay. Prima ding, maar ik wil hem nu gebruiken met mijn Bowens 500 koppen. Iemand daar ervaring mee? Er zitten geen paraplumounts op mijn reflectoren. Een reflector aanschaffen met paraplugaatje? En welke dan, want ik dacht dat ik bij een plm beter zou werken zonder reflector (bare) om het licht beter te spreiden. Bij de plm's van Paul Buff kan je zo'n speedring kopen voor Bowens waarbij je mooi in te midden zit, maar dit kan niet bij mijn plm (steel is niet demonteerbaar).

  • #2
    Re: PLM met Bowens flash

    heb je mss een voorbeeld-foto van je koppen?

    in de meeste 'voetjes' voor op statief te plaatsen, zitten toch wel paraplu-gaatjes volgens mij

    en welk formaat van PLM heb je gekocht?

    ik gebruik mijn 150cm met een simpele bare bulb YN-460 dus
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: PLM met Bowens flash

      Hallo,
      In bijlage (http://www.bowens.de/content/pages/gemini500pro.html) de foto van de koppen. Er zit nog zo'n L-ijzer onder, waardoor de kop toch wel ver van de centrale plek komt te zitten als ik het paraplugaat daaronder gebruik. Ik heb nu zo'n spillkill reflector 120° van Bowens op de kop kunnen tikken met paraplugaatje, maar dat is niet stevig genoeg om m'n PLM 86" (de grootste dus) stevig te houden.
      De PLM's van Paul Buff ondersteunen dan weer niet Bowens met hun on-axis speedring. Ik overweeg de mijne te verkopen en zo'n Paul Buff-exemplaar te verbouwen. Tenzij er nog iemand raad weet.

      Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
      heb je mss een voorbeeld-foto van je koppen?

      in de meeste 'voetjes' voor op statief te plaatsen, zitten toch wel paraplu-gaatjes volgens mij

      en welk formaat van PLM heb je gekocht?

      ik gebruik mijn 150cm met een simpele bare bulb YN-460 dus

      Comment


      • #4
        Re: PLM met Bowens flash

        Hi,

        Ik zou eens informeren bij Calumet Be of Nl.
        Die verkopen onder eigen naam veel Bowens compatible spul.

        DPaul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: PLM met Bowens flash

          hoe groot is je studio? want een PLM in een studio licht is een krachtig ding... heb je serieus wat studio ruimte voor nodig... ik gebruik die dingen enkel outdoor, op locatie... plm op een goede 10 à 20 meter afstand van je model...
          Last edited by d_oracle; 31 oktober 2012, 18:28.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: PLM met Bowens flash

            geeft wat mij betreft mooi licht dicht bij model, beetje zoals een beauty dish. Toortsen dichtdraaien of op klein diagfragma werkt prima volgens mij. Ik heb ook een travel pack, dus ook op locatie mogelijk.

            Comment

            Working...
            X