Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio Achtergrond.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio Achtergrond.

    Ik ben op zoek naar info over studioachtergronden in papier of stof. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand een goed adres?

  • #2
    Kijk eens bij www.servix.be daar haal ik mijn achtergronden gewoonlijk.
    Andere mogelijkheid is ook om stof aan de meter te kopen en daar zelf een achtergrond doek van te maken. Mijn laatste doek komt van Ikea, een stuk van 6 meter op 2.70 meter bleek goedkoper dan een rol papier.

    Jean
    35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

    Comment


    • #3
      Op www.calumetphoto.nl verkopen ze rollen achtergrond papier in vele kleuren met een afmeting van 272cm bij 11meter voor 59euro.

      Vraag me alleen af hoe ze zo'n gevaarte van 2,72 meter breed versturen.

      groeten

      Robert

      Comment


      • #4
        U kunt gemakkelijk zelf Uw achtergrond maken. Zorg voor een groot papier, beter nog is een kartonnen verpakking van een of ander groot huishoudtoestel. Bevestig dit op een houten raampje en ga er nu lustig op los met brede borstel en allelei overschotjes van verf. Probeer het niet te mooi te maken en zorg dat vele kleuren over elkaar komen zodat het een echte mengelmoes wordt. Wrijf kleuren uit met borstel, vod of spons het doet er niet toe zolang U maar een ongedefinieerd resultaat bekomt.
        Let wel dat er voldoende afstand is tusen Uw model en de achtergrond, zodat deze laatste buiten de dieptescherpte staat.
        Desnoods kan U een achtergrondspotje plaatsen of een haarspotje op Uw model zodat U de haarkleur van model perfect kunt aanpassen aan de achtergrond.
        Geloof me dit is een zeer goedkope oplossing die prima resultaten geeft bij portretfotografie. (Heb vroeger portretfoto onderwezen).
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Beste Forumleden,
          Bedankt voor al deze nuttige info.
          Een prettig foto weekend

          Comment

          Working...
          X