Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elias

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elias

    Mijn petekindje Elias die net leerde lopen.

    Wat denken jullie ervan? Tips? Alle feedback is welkom!



    PS: heb de indruk dat bij de verkleining en verscherping er wat ruis in de achtergrond is verschenen. Kan ik daar wat aan doen?

  • #2
    Re: Elias

    Vrij logisch dat ruis. Iso 1600 overdag? Waarom? Snapsots als deze op aut. geven zelfs nog een lager iso. Ga naar je fotobewerkingsprogramma en zoek de functie 'ruis verminderen'. Volg instructie's. De meeste hebben dat wel hoor.
    Last edited by purmer; 15 oktober 2012, 20:57.

    Comment


    • #3
      Re: Elias

      Fototoestel stond op sport, gezien hij nogal beweeglijk was Ik heb de foto ook nadien in photoshop gecropt, miss heeft dat er ook iets mee te maken?

      Comment


      • #4
        Re: Elias

        Oorspronkelijk geplaatst door Urban_wolf Bekijk bericht
        Fototoestel stond op sport, gezien hij nogal beweeglijk was Ik heb de foto ook nadien in photoshop gecropt, miss heeft dat er ook iets mee te maken?
        Zolang je sluitertijd maar niet te laag is hoeft de camera niet op sport te staan. Ik fotografeer zelfs sporten in de manuele stand. Corrigeer direct bij wanneer de weersomstandigheden veranderen(bewolking).
        Crop kan ietsje meer ruis geven, maar uiteindelijk is de iso waarde de boosdoener. Ik ga even aan de slag met de foto, even minuutje geduld, dan even kijken wat je ervan vindt, met uw goedvinden natuurlijk?

        Comment


        • #5
          Re: Elias

          Ik heb hier het volgende gedaan:
          Algemeen contrast 15%, Lichte tinten iets getemperd, BG iets zachter gemaakt en lichte verscherping op oogjes. Daarna met de ruisfilter is pse ruis verminderd. Bij het egaliseren blijf je het wel zien, maar je kunt altijd nog eens extra je ruisfilter er overheen halen. Oppassen met de kleurruis, dat hij niet de randen rondom het hoofdje gaat halo-eren.http://www.freebits.nl/images/583120...uebijjohan.jpg Heb ook dit leuke ventje wat meer realistische huidskleur gegeven, vond hem wat bleekjes
          Last edited by purmer; 15 oktober 2012, 21:50.

          Comment


          • #6
            Re: Elias

            Bedankt voor de feedback! Ik heb nog veel te leren... Waren er maar meer uren in een dag

            Hij is trouwens echt zo bleek

            Comment

            Working...
            X