Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF-II Harddisk or CFcard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF-II Harddisk or CFcard

    Wat zouden jullie me adviseren?

    Zo'n harddisk is wat goedkoper. Ook goed en even snel?

    Anders zou ik 1 of 2 gb (1x2GB of 2x1GB) CF kopen.

    Groetjes,
    Arvid


    Reis- en fotowebsite

  • #2
    Lees hier maar eens rond. De meesten verkiezen een CF boven een MD... 't is en blijft een mini-hard-disk met alle mogelijke problemen van dien.

    En toch zijn er die er al jaren tevreden van zijn, ik go zelf toch liever voor CF-kes...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Originally posted by CooMa
      Lees hier maar eens rond. De meesten verkiezen een CF boven een MD... 't is en blijft een mini-hard-disk met alle mogelijke problemen van dien.

      En toch zijn er die er al jaren tevreden van zijn, ik go zelf toch liever voor CF-kes...
      CF is beter bestand tegen schokken ... dus ik prefereer CF
      [Nikon D5100 & Nikon D70]
      [Yves en Liesbeths blog Resort]

      Comment


      • #4
        ik heb al mensen geweten die op slag enkele jaren van hun leven kwijt waren, en een heleboel grijs haar rijker nadat hun Microdrive eens op de grond gevallen was.

        Een CF memorycard kan ook defect gaan hoor, heb daar ook al een paar voorbeelden van gezien, maar gelukkig nog niet veel. Maar het mag al eens vallen, normaal is er dan niks aan de hand (of je moet pech hebben).

        Een Sandisk Ultra II 1 GB compactflash kost de dag van vandaag zo'n 270 euro (of 230 in Duitsland). Dat zijn al heel schappelijke prijzen, en volgens mij zels niet echt duurder dan een microdrive.

        Comment


        • #5
          Originally posted by spacemanbow
          ik heb al mensen geweten die op slag enkele jaren van hun leven kwijt waren, en een heleboel grijs haar rijker nadat hun Microdrive eens op de grond gevallen was.

          Heb dit ook eens meegemaakt, maar dit was nadat mijn camera de grond van dicht heeft gezien.
          Het nadeel van een MD dat je hem niet mag laten vallen, vind ik niet echt opgaan.
          Ik heb nog nooit een review gezien van een camera waar er bij nadeel stond: Je mag hem wel niet laten vallen, daardoor krijgt hij maar 4/10 op gebied van .....
          http://www.vannecke.be
          Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
          Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

          Comment


          • #6
            Originally posted by spacemanbow
            ik heb al mensen geweten die op slag enkele jaren van hun leven kwijt waren, en een heleboel grijs haar rijker nadat hun Microdrive eens op de grond gevallen was.

            Een CF memorycard kan ook defect gaan hoor, heb daar ook al een paar voorbeelden van gezien, maar gelukkig nog niet veel. Maar het mag al eens vallen, normaal is er dan niks aan de hand (of je moet pech hebben).

            Een Sandisk Ultra II 1 GB compactflash kost de dag van vandaag zo'n 270 euro (of 230 in Duitsland). Dat zijn al heel schappelijke prijzen, en volgens mij zels niet echt duurder dan een microdrive.
            aha en waar vind ik die aan die prijs? Zelfs bij AC-foto kosten ze 339 euro.

            En de winkels waardat ze dan goekoper zijn ken ik niet en mailen me niet terug met de vraag of ze kunnen garanderen dat ik ze binnen 2 weken heb want dan vertrek ik in verlof.
            Groetjes,
            Arvid


            Reis- en fotowebsite

            Comment


            • #7
              Misschien eens http://topfoto-online.de/ proberen.

              Ofwel PIN

              http://www.vannecke.be
              Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
              Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

              Comment


              • #8

                Anders zou ik 1 of 2 gb (1x2GB of 2x1GB) CF kopen.


                Ik heb gekozen voor viermaal 512, liever dan één of twéémaal 1GB.
                gekocht bij PIN. besteld en twee dagen later ding dong DHL met mooie pakketje uit Australië, met een besparing van +/- 50 euro.

                mvg

                Comment


                • #9
                  Had net al besteld bij www.directshopper.de 443 euro inclusief verzend voor 2x 1GB Sandisk ultraII

                  Deze winkel geeft geen problemen?? (moet nog betalen vandaar )
                  Groetjes,
                  Arvid


                  Reis- en fotowebsite

                  Comment


                  • #10
                    Heb nog nooit problemen gehad met MD. Ik heb er twee van 1GB van IBM.
                    Werk er al 3 jaar mee zonder 1 probleem !

                    Maar ik heb ook 2 CF's van Ridata van 512 MB. Opmerkelijk sneller bij het wegschrijven. Als canon 1D gebruiker is dat zeker merkbaar bij sportfotografie.


                    mvg,
                    Hans
                    http://www.sportfotos.be

                    Comment


                    • #11
                      Hallo

                      Lees mijn topic eens na : indien het geen IBM of HITACHI is, moet je er zeker afblijven !!!

                      Groetjes,

                      Marc

                      http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=46042
                      NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by amest
                        Originally posted by spacemanbow
                        ik heb al mensen geweten die op slag enkele jaren van hun leven kwijt waren, en een heleboel grijs haar rijker nadat hun Microdrive eens op de grond gevallen was.

                        Een CF memorycard kan ook defect gaan hoor, heb daar ook al een paar voorbeelden van gezien, maar gelukkig nog niet veel. Maar het mag al eens vallen, normaal is er dan niks aan de hand (of je moet pech hebben).

                        Een Sandisk Ultra II 1 GB compactflash kost de dag van vandaag zo'n 270 euro (of 230 in Duitsland). Dat zijn al heel schappelijke prijzen, en volgens mij zels niet echt duurder dan een microdrive.
                        aha en waar vind ik die aan die prijs? Zelfs bij AC-foto kosten ze 339 euro.

                        En de winkels waardat ze dan goekoper zijn ken ik niet en mailen me niet terug met de vraag of ze kunnen garanderen dat ik ze binnen 2 weken heb want dan vertrek ik in verlof.
                        Mijn lokale winkel moet de exacte prijs nog doormailen, maar dat zal in de buurt van die 270 euro zijn.
                        Bij http://www.mpl.be kun je ze ook kopen, 286 euro voor een 1 GB Ultra II.

                        Bij DirectShopper, waar je uiteindelijk besteld hebt, zijn ze veruit het goedkoopst met lage verzendingskosten.
                        Ik heb ook nog 4 512's in bestelling (niet bij DirectShopper) staan, maar heb nog geen leveringsdatum ontvangen. Sandisk heeft blijkbaar leveringsproblemen, of is te populair met de komst van de D70 en de 300D...

                        Ik hoop voor jou dat je ze nog op tijd hebt voor je verlof. Bij DirectShopper staat de leveringstermijn al enkele weken aangeduid als april...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Wunjo
                          Heb dit ook eens meegemaakt, maar dit was nadat mijn camera de grond van dicht heeft gezien.
                          Het nadeel van een MD dat je hem niet mag laten vallen, vind ik niet echt opgaan.
                          Ik heb nog nooit een review gezien van een camera waar er bij nadeel stond: Je mag hem wel niet laten vallen, daardoor krijgt hij maar 4/10 op gebied van .....
                          @Wunjo
                          Ik weet ook wel dat die spullen niet bedoeld zijn om te vallen, maar het overkomt je vaker dan je denkt. Een camera laat je zo eenvoudig niet vallen, da's tamelijk groot, hangt met een riem rond je nek,...<br>
                          Die kaartjes daarentegen zijn klein, licht, kruipen overal tussen,... En het zal je net maar overkomen als die je diefotouitdeduizend hebt kunnen nemen.
                          Microdrives zijn ook nog altijd trager, da's misschien een beter argument dan.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Donmimmo

                            Anders zou ik 1 of 2 gb (1x2GB of 2x1GB) CF kopen.


                            Ik heb gekozen voor viermaal 512, liever dan één of twéémaal 1GB.
                            gekocht bij PIN. besteld en twee dagen later ding dong DHL met mooie pakketje uit Australië, met een besparing van +/- 50 euro.

                            mvg
                            Zou je het adres van PIN eens kunnen geven aub,
                            CANON Ixus 500
                            CF 512Mb Apacer Photo Steno Pro

                            Comment


                            • #15
                              U vraagt, wij draaien: http://www.powerinnumbers.com.au/
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X