Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand tips voor schoolopdracht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand tips voor schoolopdracht?

    Hoi allemaal!

    Ben eerstejaarsstudent communicatiemanagement aan de XIOS hogeschool te Hasselt. Voor het vak visuele communicatie moet ik een fotografie portfolio uitwerken dat opgedeeld is uit allemaal verschillende opdrachten/foto's. Aangezien de leerkracht heel veel de nadruk legt op het creatief uitwerken van de foto, en ik hier niet de beste in ben, zou de hulp van 1 of meer van jullie zeer welkom zijn!

    Één van die opdrachten is het maken van een beeldreportage van 5 foto's lang, chronologisch of 'anders'. Liefst zou ik een beeldreportage maken van mensen omdat deze meestal al een heel mooi gevoel aan de foto geven. Zou graag 'Het leven zoals het is' weergeven in mijn foto's, en het eerste wat dan in mij opkwam was het leven van een dakloze of dat van een bejaarde. Maar ik moet zelf toegeven dat dat niet echt creatief is van mij, zou graag willen uitblinken!

    Ben dus opzoek naar interessante personen/gebeurtenissen waar ik een zeer pakkende beeldreportage van kan maken.
    Iemand van jullie misschien een idee dat mij op pad kan helpen?

    Alvast bedankt en heel vriendelijke groetjes!
    Elisa

  • #2
    Re: Iemand tips voor schoolopdracht?

    Toevallig zit ik net op dezelfde hogeschool en heb ik ook deze opdracht gisteren gekregen. Enkele ideetjes vanuit onze groep : bepaalde wedstrijden ( cross, voetbal, tafeltennis), dakloze/bejaarde. Voor de rest heb ik zelf ook geen idee en ben ik ook op zoek

    Comment


    • #3
      Re: Iemand tips voor schoolopdracht?

      Creatief en reportage doet me denken aan een kunstacademie. Ga eens inspiratie opdoen bij wat zij ervan bakken.
      Dit forum heeft meer oog voor het technisch perfect beeld.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand tips voor schoolopdracht?

        je zou het liefst een beeldreportage van mensen maken... trek dan met je toestel naar plaatsen waar veel mensen zijn: markten, stations, andere openbare plaatsen, events,... Laat de creativiteit ter plekke tot jou komen. Of denk op voorhand al een beetje na wat je wil weergeven (soort storybook) als je bv nr de markt gaat en trek in functie daarvan je foto's.

        Maar beperkt je zeker niet enkel tot dat storybook, maar wijk er ook vanaf. Later bij selectie komt er misschien een onverwacht verhaal naar boven...
        Maar vooral; amuseer je!!!!
        Succes alvast

        Comment


        • #5
          Re: Iemand tips voor schoolopdracht?

          Oorspronkelijk geplaatst door Elisadr Bekijk bericht
          Zou graag 'Het leven zoals het is' weergeven in mijn foto's,
          Wat bij mij op komt is om 5 foto's van baby, kleuter, puber, volwassenen tot hoog bejaard in een "wagentje" te fotograferen met iemand er achter die duwt. (wagentje veranderd per leeftijd van kinderwagen tot rolstoel of rollator.) Locatie zoals eerder gemeld op een of andere openbare gelegenheid.
          Website: cameraobschuura.nl
          Twitter: @CameraObSchuura
          FaceBook: Cameraobschuura

          Comment


          • #6
            Re: Iemand tips voor schoolopdracht?

            Enkele ideetjes die me zo direct binnen schieten.
            Ga eens in een bruin café zitten, doe daar eens een babbel aan de toog met een van de oudere vaste klanten en vertel in beelden dan het verhaal van 'de volle worden leeg en lege worden vol'
            Aan het stadhuis eens plaats vatten op het moment dat er een trouw is, de opgeklede gasten kunnen een leuke beelden geven.
            Als je ergens een peuter en/of kleutertje weet die al eens mogen helpen met het bakken van cupcakes (deeg maken, vormkes vullen, in de oven, laten afkoelen en op eten).
            Een vrachtschip dat door een sluis gaat lijkt me ook iets waar je makkelijk een chronologische reportage over kan maken.

            ik zou in ieder geval voldoende foto's schieten en daarna selecteren beter te veel dan net die ene goeie te kort komen.
            Last edited by kawaracer; 18 oktober 2012, 17:16.

            Comment


            • #7
              Re: Iemand tips voor schoolopdracht?

              hoi,

              ideetje heb ik niet direct wil wel helpen als je dat gaat doen van mensen van jong naar oud baby is nu bijna 4 maanden

              Comment

              Working...
              X