Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laat maar open!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laat maar open!



    Last edited by bommasien; 15 oktober 2012, 15:04.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Laat maar open!

    Ondanks alles toch nog veilig .... Goed gezien. Mooie plaat.
    Nou ik zou nog wat contrast verhogen en helderheid wat verminderen (naar smaak he). Dan komen de luiken ietjes sterker naar voren.

    Comment


    • #3
      Re: Laat maar open!

      Je hebt toch wel een oog voor kunstfotografie. Ik zou mij hierin even op toeleggen. Daarom even wat tips, als je het goedvindt. Ik heb hem even bekeken bij mij, en ik vind het jammer dat je de Krakelee op ramen en deuren niet goed tot zijn recht komen. Dat kan wel met de tips van Loeky. Even lichte gedeelten contrasteren waardoor in het witte gedeelte van de muur de Krakelee goed tevoorschijn komen. Daarna, hetzelfde met raamluiken. Dan apart het inkijkraam even oplichten en als afwerking even een 5% algemene verscherping(niet hoger denk ik). Succes

      Comment


      • #4
        Re: Laat maar open!

        bedankt voor de reacties, update geplaatst.
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Laat maar open!

          dit zou een heel mooie kunnen zijn, maar ik mis hier toch wel scherpte hoor Sien.
          Indien ik jou was zou ik zo'n zaken met statief en (vergrote) liveview fotograferen
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Laat maar open!

            Het ziet er niet zo'n duistere gevel uit Sien, ik denk zelfs een witte gevel, en toch kies je voor f 4,5 en met reden blijkbaar, want je sluitersnelheid is dan nog maar 1/60.
            Als het dan toch door één of ander omstandigheid zo duister was, dan had je beter je iso wat verhoogt ipv 100, zodat je een kortere sluitertijd verkreeg.
            Ik denk dat de relatief lange sluitertijd de oorzaak is van de onscherpte hier.
            Wat me ook opvalt is dat je bij het plaatsen van je update een totaal andere uitsnede maakt zodat de ligger boven het raam er niet meer volledig op staat en ook de ruimte onder de vensterbank bijna verdwenen is !?
            Groetjes

            Comment

            Working...
            X