Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Ooidonk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kasteel van Ooidonk

    Deze namiddag een tripje naar het kasteel van Ooidonk. Eerste keer dat ik volgens mij een geslaagde HDR gemaakt heb. Is wel een natuurlijke HDR


    Kasteel Van Ooidonk by LdB Photography - Laurie De Bruyn, on Flickr

    Canon 7D | 17-55mm | Iso 100 | 3 exposures
    Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

  • #2
    Re: Kasteel van Ooidonk

    De belichting is goed , maar ....
    enkele zaken voor verbetering:
    -halo's aan de bomen
    -ruis in de wolken
    -minder verscherpen
    -de weerspiegeling is helderder dan de lucht en dat is onmogelijk.

    Verder kan ook de compo mij niet echt boeien.
    Kan hard klinken maar dit is SC
    Ik hoop dat je er toch iets aan hebt.

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel van Ooidonk

      - Halo's is idd zichtbaar maar hoe moet ik dit verwijderen?
      - Ik heb geprobeerd om de ruis te verminderen maar dan verlies ik detail in mijn foto.
      - De foto is bijna niet verscherpt.
      - Volledig mee eens met die weerspiegeling

      Dit was eigenlijk het enige punt waar je geen struikgewas voor het kasteel had. Ik zal vanavond nog eens een poging doen om hem wat te veranderen.

      Thanks voor de comment.
      Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel van Ooidonk

        Hoe heeft u de bewerking gedaan ? Ik denk met software zoals Photomatix .
        Je moet je eerst afvragen of HDR in deze bewerking echt nodig is. je kan bijvoorbeeld in LR of in PS een gegradueerd filter gebruiken , of enkel de schaduwen oplichten.
        Dat zal u een véééél natuurlijker beeld opleveren.
        Soms wordt het gewoon veel te ver gezocht en aan de bewolking te zien maak ik uit dat je al voldoende hebt aan 1 opname mits de nodige correctie .
        Voorwaarde is dan wel dat je fotografeerd in Raw , want dan kan je toch flink gaan schuiven.
        Ik heb bijvoorbeeld dit weekend in een bos een volle tegenlichtopname gemaakt om 17 u , de originele foto ziet er een ramp uit , alles onderbelicht.
        Maar als je begint met lokale belichting aan te passen dan kom je op een ongelofelijk resultaat.
        Ruis verminderen kan in LR of PS , het is wat oefenen maar een handige hulp is een laagmasker toe te passen.
        Door met een groot zwart zacht penseel te tekenen op het laagmasker sluit je de gebieden uit dat je niet wil ontruisen (zoals het gebouw )
        Ik hoop dat je iets hebt aan deze uitleg.

        Comment

        Working...
        X