Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner

    Hey allemaal,

    Ik ben van beroep grafisch ontwerper en begin mij steeds meer en meer te verdiepen in de wereld van de fotografie. Ik zou nu graag als hobby hier ook wat meer tijd in steken.
    Kunnen jullie mij advies geven wat een goede camera is om mee te beginnen als hobbyfotograaf.

    Ik heb als veel positieve reacties gelezen op de Nikon D3100 met standaard 18-55 mm lens.
    Zijn er nog alternatieven?

    Prijsklasse zou tussen de 200-400 euro zijn.

    Alvast bedankt voor jullie feedback.
    Nikon 40D - Nikkor AF-S 15-85mm - Nikkor AF-S 15-135mm

  • #2
    Re: Beginner

    Klik bij Konijnenburg bij het onderwerp DSLR het bedrag <€500 en je hebt ze op een rijtje staan, maar let op er staan er ook zonder lens bij. Of ga naar de afdeling hieronder: te koop.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Beginner

      Bij zowat alle merken zijn die camera's in categorieën ingedeeld. Algemeen gezien kan je stellen dat er een entry level, een semi pro en een pro level is. Ik merk, o.a. op dit forum, dat die laatste 2 nogal wat beginners afschrikken. Alsof je persé met een beginnerscameraatje moet beginnen om het überhaupt te kunnen leren en die semi pro en pro levels zo ingewikkelde camera's zouden zijn dat je er als beginneling nooit mee weg komt. Niks is minder waar natuurlijk.

      En in die context valt mij in vele posts en bij mezelf op dat er begonnen wordt met een simpele DSLR en dan na een jaar of 2 wordt er toch graag een stapje hoger gegrepen. Nog eens enkele tijd later stoten heel wat fotografen door naar dat pro level. Waarom? Om betere foto's te kunnen maken, omdat je dat graag wil, ... De oorzaken zijn allicht heel verschillend en je weet dat ze in Frans zeggen: "Quand on aime, on ne compte pas". Maar toen ik mijn laatste upgrade deed, begon ik eens te berekenen wat me mijn hobby zoal gekost heeft over de jaren en ik kwam tot de conclusie dat als ik niet op het entry level ingestapt was dan was het me al een pak goedkoper gekomen.

      Misschien sta je er als beginner bij stil en denk je eens na over starten met bvb een Nikon D7000 of een Canon 7D met aangepaste lenzen. Komt je op korte termijn uiteraard duurder uit maar op lange allicht goedkoper.

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: Beginner

        I think nikon d 3200 is the best camera for who choose photography as there future.

        Comment


        • #5
          Re: Beginner

          Talis, als beginner zou ik eerder opteren voor een D3200, hierin zit een nog betere sensor dan in de D3100 en hij heeft ook meer functies. Zoals ook een ingebouwde "guide" om te leren fotograferen, betere autofocus, meer filmopties, betere beeldkwaliteit en prestatie bij weinig licht, enz...

          @djienbe, een beginner zal niet enorm veel verschil merken tussen een D7000 en een D3200. En ik denk zelfs dat hij er minder mee zal doen omdat die veel zwaarder en groter is.
          De D7000 is uiteraard beter en is natuurlijk een nog betere keuze als dat binnen het budget ligt van Talis. Waarom koop ik geen D4, maar hou ik het bij mijn D7000?

          Comment

          Working...
          X