Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax k10D weigert dienst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax k10D weigert dienst

    Maw,bij het afdrukken hoor ik enkel 2 x een licht gezoem (hetzelfde als wanneer ik het toestel van portret naar landschap draai, of van horizontaal nr verticaal) ,maar verder niks: geen sluiterbeweging, geen spiegel die opklapt, display en scherm werken, autofocus werkt, sensorreiniging werkt bij aanzetten toestel.
    Aantal sluiterbewegingen: 55000.Firmware 1.3
    Ook lenzen gewisseld, contacten gereinigd, staat niet op zelfontspanner....

    Iemand enig idee ? Zou upgraden naar laatste firmware helpen?
    www.petervdg.net/Portfolio

  • #2
    Re: Pentax k10D weigert dienst

    Mogelijk geeft je ontspanner geen volledig contact meer? Maar 't zou ook iets anders kunnen zijn... Dat eerste heb ik ooit met m'n *istDS gehad en die moest toen (buiten garantie) binnen voor reparatie. Dat kostte me toen 250 EUR, behoorlijk wat als je weet dat die toen enkel als back-up diende van m'n recentere DSLR (de K10D of de K20D, weet niet meer juist dewelke). De *istDS had wel een tijd in de kast gelegen zonder gebruik, wat nooit goed is voor een toestel. Gebruikte jij je K10D nog recent?

    Advies: binnendoen en bestek vragen voor een reparatie. Geef pas je akkoord voor reparatie als je weet wat het zal kosten, en indien je die kost verantwoord vindt. Misschien is het een beter idee de stap naar een nieuw toestel te zetten?

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Pentax k10D weigert dienst

      Bedankt vr de reactie.
      Ja hoor, toestel werd recent gebruikt en het probleem deed zich voor tijdens het fotograferen. Ik had al een tiental foto's gemaakt en bij de volgende lukte het niet meer.
      Binnendoen en bestek vragen is niet echt een optie: alleen al het opsturen en vragen zal wat kosten en stel dat ik beslis om tot herstelling over te gaan, dan blijf ik met een toestel dat toch al enkele jaren op de markt is en imo niet meer mee met deze tijd. Vooral de ruis staat mij al een tijdje tegen.
      Dus heb/had ik al enigszins besloten om over te stappen nr een nieuw toestel.

      Binnenkort zal ik dus mijn Pentax spullen te koop zetten, misschien kan er zelfs nog iemand iets met de body...
      www.petervdg.net/Portfolio

      Comment


      • #4
        Re: Pentax k10D weigert dienst

        Waarom overweeg je geen Pentax K-5? Zeker als ruis je tegen steekt, biedt de K-5 één van de beste hoge ISO op de markt van APS-C reflexen. Of je kan de nieuwe K-5 II of K-5 IIs afwachten (moet binnen dit en 2 weken in de winkel liggen). Zo kan je je objectieven behouden, wat je toch wat geld zal besparen (afhankelijk van de objectieven die je hebt?).

        Veel geluk!

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: Pentax k10D weigert dienst

          Die K-5 is ongetwijfeld een schitterend toestel maar mijn zoon kocht in het voorjaar een Canon 60D, met 2 objectieven (35mm en 70-300mm). Het zou de bedoeling zijn om ook over te stappen naar Canon, zodat we, elk met een body, de nog extra aan te schaffen objectieven, kunnen uitwisselen. Zo hebben we allebei meer mogelijkheden.

          De objectieven voor mijn Pentax die ik nog heb zijn de kitlens, een Tamron 17-50 2.8,Tamron 90 mm2.8 macro en een oud Tokina 50-250mm ATX (analoog).
          www.petervdg.net/Portfolio

          Comment

          Working...
          X